متنسوش التفاعل يا جماعة علشان اتشجع اكتب
هي ضغطة على النجمة الي تحت و كومنت ب رأيك في الفصل و توقعاتك ل الأحداث 🤷🏻♀️😚
توقفت سيارته امام مستشفى العامري ليهبطوا سوياً لكنها سارعت بالتحرك في لهفة ل الاطمئنان على والدها
ما ان دلفت لطابق العناية المركزة حتى وجدت تجمع عدد لا بأس به من الأطباء امام غرفة والدها
لذلك تباطئت خطواتها ب رعب خشية ان تقترب و تستمع لخبر لن تستطيع تحمل نتائجه
ابتلعت بصعوبة لتنظر إلى باب الخروج من الطابق تارة و باب غرفة والدها تارة اخرى
عادت بخطواتها للخلف بهدف الهرب من هنا ما ان وصلت الباب حتى اصطدمت ب جسار الذي دخل لتوه
رمقها ب استغراب خاصة ل رعبها الذي يظهر ب وضوح كالشمس على وجهها " في ايه يا داليدا "
ابتلعت ب صعوبة " في دكاترة كتير اوي هناك انا خايفة "رفع نظره لما تشير اليه ليحرك رأسه ب قلة حيلة " يلا هنشوف واقفين ايه يمكن خير مش زي الي في دماغك "
سحبها من يدها و هي تتحرك معه ببطء واجهه صديقة الذي خرج لتوه ب وجه لا يفسر " في ايه يا سليم هما واقفين كدة لية "تنهد بخفوت و هو يحاول الابتسام " مبروك يا مدام داليدا والد حضرتك فاق من حوالي ٣ ساعات "
اتسعت ابتسامة الاخرى بعدم تصديق و هي تترك يد زوجها بهدف الاتجاه ركضاً لتلك الغرفة التي يقطن بها والده " بجد شكرا جدا يا دكتور "تركتهم ليرمق جسار صديقه ب عدم فهم " هو لو فاق فعلا منظرك عامل كدة ليه "
" لانه ببساطة فاق اه بس حالته الصحية سيئة جدا بس شكله كان عايز يودع بنته المهم انت كنت بتكلمني الصبح كدة ليه "كانت عينيه متوسعة و هي يسمع لكلماته " جاي تسألني بعد ما سودتها في وشي ابعد كدة اما اشوف الراجل "
بينما في الداخل جلست داليدا بجانب والدها المستيقظ و هي تقبل يده ب لهفة " حمدالله على سلامتك يا حبيبي "
ابتسم لها ب وهن ألمها " الله يسلمك يا حبيبتي أنا بقالي قد ايه هنا و فين أيمن "قبل ان تجيبه دخل جسار الذي حدث والدها ب لباقة ك عادته معه و فقط " حمدالله على سلامتك يا عمي "
نظر له ليحيه ب رأسه " الله يسلمك مردتيش عليا يا داليدا أخوكي فين"
أنت تقرأ
حماية الشيطان
Romanceكل ما ارادته الحماية من الجميع أولهم كان شقيقها تعلم اذا حدث شيء لوالدها لن تبقى هي لكن بكل سذاجة اختارت حماية الشيطان