البارت الثالث

3K 93 0
                                    

#يوم_زفافي
#Mariam_Elshahawy
#مريم_الشهاوي

يامن:"السلام عليكم يا عم صبحي إيه الأخبار؟"

عم صبحي:"وعليكم السلام يامن باشا.. إيه أخبارك ليك وحشه والله."

يامن:"وأنت والله اكتر."

عم صبحي:"جاي لمدام ناهد؟"

يامن:"أه هي موجودة؟"

عم صبحي:"أيوة يا بيه موجودة."

يامن:"تمام."

راح عربيته يجيب فرح منها وشالها بين إيديه
عم صبحي باستفهام:"تطلع مين يا بيه؟"

يامن :"قريبتي.... بس من بعيد شوية وهي تعبانة فنايمة شوية."

يامن كان ملبس فرح نقاب عشان محدش يحقق معاه لو شافها بحالتها دي وهي نايمة ممكن يتهموه بخط فها والجر وح كمان اللي في وشها

يامن طلع على شقة ناهد

ناهد:"أيوة جايه... يامن حبيبي ليك وحشه و.....

استغربت من الي شايلها ؟!!!

يامن:"إزيك يا عمتي عاملة إيه؟.. استأذنك بس تدخل أحطها في السرير لإنها تعبانة ونايمة."

يامن دخل أوضة وحط فرح في السرير ورفع النقاب من عليها

ناهد أول ما شافت وشها والجر وح اللي فيه :"يالهوي! مين عمل فيها كده؟؟!يامن فهمني مين دي وجايبها منين وجيت بيها عندي ليه؟"

يامن :"حاضر يا عمتي بس نطلع برا ونسيبها عشان نايمة."

طلعوا برا ويامن أول ما قفل الباب اتنهد:"اقعدي هحكيلك على كل حاجة."

يامن حكالها من ساعت ما خبطت فرح على بابه لحد ما جابها هنا

ناهد دموعها باقت بتنزل :"أنت فكرتني بذكريات مكنتش عايزة افتكرها."

يامن:"أعتقد إني اختارتك أنت عشان أنت أكتر واحدة هتبقى متعاطفة معاها لإنك عيشتي التجربة دي قبل كده.....

ناهد بصتله بحزن وبصت للأرض

يامن بأسف:"أنا آسف... حقك عليا ....ممكن البنت تفضل عندك لحد ما نجبلها حقها و أهو تبقى بعيدة عن الأنظار وفي آمان."

ناهد:"طبعا يا حبيبي دي هتبقى في عيني مانت شايف محدش عايش معايا وقاعدة لوحدي.. أهي تونسني."

يامن ابتسم:"شكرًا... بجد شكرًا ليكِ."

ناهد:"بس كان الأولى إنك تاخدها المستشفى."

يامن:"أنا فعلًا فكرت في دا... ونورا كانت هتاخدها علمستشفى الصبح بس عماد أما ظهر والنوبة اللي جاتلها معرفناش نتحرك بيها لإنها بقت في خطر ..هي نورا حاولت تنضف الجر ح كويس وحتى الإزاز اللي كان معو رها شالته بحذر أنتِ عارفة نورا جراحة شاطرة وخيطت الجرو ح لمدة لحد ما الشوشرة تخلص وهناخدها علمستشفى تعمل تحاليل وأشعة لإن منعرفش هل فيه جر وح داخلية ولا لأ ."

يوم زفافي(مكتملة) جاري تعديل الأخطاء الإملائيةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن