البارت السادس

2.7K 82 1
                                    

البارت السادس
#يوم_زفافي
#Mariam_Elshahawy

سامح:"أنا شاكك إن عماد بيتاجر في البنات وإن فرح مش أول بنت يعمل معاها اللي حصل."

يامن اتعدل من مكانه وقال بذهول:"بيتاجر في البنات إزاي يعني؟!"

سامح:"سمعت تسجيلات ليه وعلى حد إستعابي فهمت إنه بيعمل كده مع بنات كتير."

يامن:"سمعت إيه؟؟"

سامح:"كل فترة بيجيب تفاصيل بنت ويعرف منين وأهلها فين ومعرفش بيعمل معاها إيه وبيدخل أوضة ورا برواز بس للأسف مش عارف بيعمل في الأوضة دي إيه؟!"

يامن:"طب وهو مستفاد إيه لما يإذي بنات كده."
سامح:"ممكن يكون من تجار الأعضاء." بقلم مريم الشهاوي

يامن:"الكلام كبير أوي... مش هينفع على التلفون  أنا جاي لحضرتك بكرة وهسمع التسجيلات تاني ونقعد نفكر سوا لإن لو اللي بتقوله دا صح عماد مينفعش يبقى قاعد في بيته لحد دلوقتي دا خطر علبشرية."

سامح:"تمام مستنيك بكرة."

يامن قفل الموبايل وحط راسه علمخدة :"يالهوي يا فرح دا ربنا نجدك."

فضل يفكر هيعمل إيه بس النوم غلبه من كتر التعب.
____________

هشام راجع بيته ولسه هيدخل العمارة شاف عماد و سمعه هو بيقول لعم منعم:"يبقى تترحم على بنتك
هشام استخبى بسرعة وبيفكر هيعمل إيه."

سعاد صرخت:"منى!!!!"

عم منعم بخوف:"خلاص يا بيه والله هقول... سيبها يا بيه بالله عليك.... هقول والله."

هشام متفاجئ وراقب الحوار من بعيد هو عمره ما شاف عماد وميعرفش هو مين.

هشام كان هيدخل بس حس إن عماد خطير وإحتمال يإذيه لو دخل فجأة وعرّفه إنه شافه إحتمال إيه!!ده أكيد هيإذيه ده معاه سلا ح!

عمل صوت عشان يخلي عماد ياخد باله ويخبي السلا ح اللي في إيده:"عم منعم عربيتي محتاجة تتغسل ."

عماد سمع صوت وشال المسد س في جيبه بسرعة وساب منى جريت على أمها وأبوها وهشام دخل وهو متأكد إن عماد خبى المسد س :"إيه يا عم منعم وشك مخطوف كدا ليه؟؟!"

عم منعم بص لعماد بقلم مريم الشهاوي اللي بصله بتحذير ومتكلمش فضل ساكت.

عماد:"لا مهو النهاردة آخر يوم لعم منعم."

هشام استغرب:"ليه بس؟!"
عماد:"أصل إيديهم طولت وبنته طلعت سرقت حاجة من شقتي وهيمشوا من هنا."

هشام بيتصنع الصدمه:"يا شيخ ؟!!!"

عم منعم:"خلاص يا بيه أنا همشي من هنا أنا غلطت وده عقابي عن إذنك يا بيه."

أخد بنته بخوف ودخل الأوضة وقفل الباب
هشام:"لا حول ولا قوة إلا بالله مبقاش في أمان خالص."

يوم زفافي(مكتملة) جاري تعديل الأخطاء الإملائيةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن