البارت الثامن

2.6K 86 3
                                    

البارت الثامن
#يوم_زفافي
#Mariam_Elshahawy
سامح اتصل بيامن وهو في العربية :"أيوة يا باشا."

سامح:"يامن... روح إلحق فرح.. هي محتاجالك."

يامن وقف العربية مرة واحدة:"بتقولي روح إلحقها بعد ما دمرتها؟؟"

سامح:"صدقني كان غصب عني... روح إلحقها بسرعة قبل ما عماد يعمل فيها حاجة... إلحقها يا يامن."

يامن طلع بسرعة على شقة عماد وبقى بيخبط بكل قوة عنده

عماد اتصدم من اللي فرح عملته:"يا مجنونة... أعمل فيها إيه دي؟... هيقولوا أنا اللي مو تها."

سمع صوت خبط علباب واتفزع قام بسرعة وبص من العين السحرية وشاف يامن.

عماد بتوتر :"أعمل إيه... أعمل اييييه لو دخل وشافني... مش هترحم من إيده وكمان لو شاف فرح بالحالة دي."

يامن بزعيق:"افتح يا جبان... افتح الباب."

الباب مصفح.. ومش بيتفتح إلا بالمفتاح نزل تحت عند أوضة البواب اللي كان معاه مفاتيح الشقق كلها بقى بيجرب في باب عماد مفتاح مفتاح لحد ما فتح معاه واحد يامن دخل بغضب :"فرحح... فرحح أنا جيت... متقلقيش... أنت فين يا كلب يا جبان."

بص في الشقة يمين وشمال بس عماد مكانش موجود دخل جوا أوضة النوم واتصدم لما لقى فرح علسرير مربوطة من رجليها وإيديها بتنز ف د م
يامن بوجع من حالتها صرخ :"فرحح... مش هتمو تي يا فرح... مش هتمو تييي."

فك الرباط بتاع رجليها وقومها بين إيديه:"فوقي فوقي.... فرححح."

قطع حتة من الملاية ربطها على إيديها عشان توقف نز يف...وبيقول بلهفة وخضة:"مش هتمو تي... مش هتمو تي."

شالها بين إيديه الإتنين ونزل ومحطش في باله عماد فين يغور المهم فرح ميجرالهاش حاجة هو كان مشغول بيها حطها في العربية وطلع علمستشفى علطول."

عماد طلع من الأوضة السرية بتاعته وزق البرواز وخرج:"أنا مش عارف إشمعن فرح اللي غلبتني كدا."

رن علمحامي:"فلوسك وصلتلك."

المحامي ابتسم:"وصلوا يا باشا... تتهنى بيها ."

قفل معاه ولقى سامح بيرن عليه
سامح بخوف:"بناتي أرجوك سيبهم ."

عماد:"مكنتش أتخيل الصراحة إنك هتعدي الموضوع بالسرعة دي كويس إني دخلتك في الحكاية وإلا مكنتش عرفت آخد فرح من هناك بسهولة."

سامح بوجع:"سيب بناتي زي ما قلت... أنا نفذت اللي أنت قولته سيب بناتي."

عماد:"اللي أنت متعرفوش إن فرح مع يامن وأخدها من هنا مش هسيب بناتك إلا لما تعرفلي يامن راح بفرح في أنهى داهية.... متقلقش عليهم أنا هجبلهم واحدة كمان تونسهم."

عماد قفل معاه وجاب شاش وقطنه ووقف نز يف راسه وبسرعة نزل على عربيته:"ورانا مدرسة."

راح عند مدرسة منى اللي كان عندها إمتحان وقدرت تقنع أبوها وأمها بالعافية إنها تنزل
خرجت من الإمتحان بتراجع مع أصحابها :"أيوة صح عملتها b برضو الحمد لله يارب تعبنا مراحش علفاضي... هسيبكوا بقى عقبال بقيت الإمتحانات سلام."

يوم زفافي(مكتملة) جاري تعديل الأخطاء الإملائيةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن