بنسمع صوت جرس بيرن ، و بنشوف رامز و هو بيفتح الباب و بيقول للواقف
نعم ؟مش ده بيت الظابط نور كامل ؟
رامز بخضة
ايوة ، و انا اخوه ، فى حاجة ؟
نور حصله حاجة ؟لا لا ، نور بخير الحمدلله ، متقلقش ، دا انا بس كنت عايزه فى كلمتين على انفراد .
لا هو الحقيقة مش موجود دلوقتي ، لسة نازل ، اصل عنده سفرية شغل ، هو حضرتك كنت عايزه فى ايه و انا ابلغه ؟
بتعدى والدة رامز من وراه و هى بتسأله
مين على الباب يا رامز ؟
(بتاخد بالها من ألى واقف على الباب و بتقول بفرح) ايه ده ، مينا ازيك ؟بيرد بابتسامة
انا بخير نشكر ربنا ، انتى عاملة ايه يا امى ، اخبار صحتك ايه ؟انا بخير الحمدلله يا حبيبى ، واقف ليه اتفضل اتفضل .
لا لا يا ماما ملوش لزوم ، ابقا اجى لنور فى وقت تانى لما يكون موجود .
لا ابدا ، هو ده ينفع ، صدقنى هزعل منك ، دا انا اديلى كتير مشوفتكش ، (بتبص لرامز و بتقوله) يلا يا رامز دخل الظابط مينا عبال ما ادخل اعمله حاجة يشربها .
و فعلاً بيدخل الظابط مينا بعد إلحاح والدة رامز عليه .
بيقعد رامز مع مينا و بيقوله
معلش يا حضرة الظابط على وقفتك على الباب ، مكونتش اعرف ان حضرتك زميل نور .مش زميله بس ، دا ياما كلنا مع بعض عيش و ملح ، و انا كمان ألى كنت موجود فى ... (بيوطى راسه بحزن و هو بيقول) فى الحادثة ألى حصلتله ، يمكن مخدتش بالك وقتها ، انا عارف ان الموضوع كان صعب قد ايه ، بس الحمدلله ان نور بخير دلوقتي .
والله يا استاذ مينا ولا احسن ولا حاجة ، عايز اقولك ان موت مريم الله يرحمها مدمر نفسيتنا كلنا و بالاخص نور طبعاً ، بس نعمل ايه ، الحمدلله على كل شيء ، دى إرادة ربنا و احنا مش هنعترض .
ما هو ده الموضوع ألى كنت جاى اتكلم فيه مع نور .
رامز بتعجب
موضوع ايه ؟بيعدى الوقت و بنشوف موبايل بينور على مسدج مبعوتة من حد و مكتوب فيها
عايزة اقابلك .....✨الساعة 9:17pm✨
بيفضل قاعد بيبص فى ساعته و هو بينفخ من الزهق و بيقول فى نفسه
اوووف ، ايه كل التأخير ده ، اومال هى بعتالى و قيلالى عايزة اقابلك ليه لما هى سيبانى كل ده ، لا لا انا مش هفضل ملطوع كده ، انا هقوم اشوفها فين .بيخرج من المكان حيث اليافطة ألى مكتوب عليها
"Hospital cafeteria"
"كافيتريا المستشفى"بيدخل المستشفى و بيسأل فى الريسبشن عليها و بيقولوله هى فى الدور الكام .
أنت تقرأ
حبيبى نسر و ٣ نجوم #الجزء الثانى
Romanceمن وسط الضحك و الفرفشة ألى اتعودت عليها يا فوزى يا خويا هندخل فى حالة من التحول ، لانك دلوقتي أصبحت فى عالم موازى لعالم المافيا و القتل و الغموض . بس بردوا مستمرين فى الابتسامة الفظيعة و الضحكة الخليعة و الفوت عليك أنت يا ابو ربيعة . الله عليا والله...