Noah
8:14
Voor het hotelHoe kan dit nou? We staan nu iets langer dan een half uur te wachten op onze taxi. Ik merk het vele praten van Bas dat hij ongeduldig wordt. De groep staat naast de ingang van het hotel, terwijl ik even naar voren loopt om te kijken waar de taxi blijft. Niet veel later komt Olivia bij me staan. "Noah, weet je zeker dat je een taxi voor dit hotel hebt besteld en niet voor eentje verderop?" Samen kijken Olivia en ik naar de app waarop ik de taxi heb besteld. "Als die taxi nu niet komt opdagen gaat dit ons echt veel geld kost..." Nog voordat ik mijn zin kan afmaken scheurt er een auto voorbij. "Taxi?" Vraagt de man vanuit de auto. "Ja!" Roepen we bijna met z'n alle in koor. De man pakt al onze spullen en zelfs onze handbagage. Service hoor, bedenk ik me in mijzelf. Dat mag ook zeker wel voor die prijs. Ik duik als eerste de auto in. Wat gelijk opvalt is de kleine ruimte. Ik roep naar buiten dat het wel wat krap gaat worden. Zodra Bas naast mij komt zitten wordt het wel duidelijk. Wij gaan nooit met z'n vijven in de auto passen. Blijkbaar was mijn ongeruste gezicht opgevallen bij de taxichauffeur. "Dont worry, dont worry my friend. There is a other taxi right behind us." Vertelt de man terwijl hij het luik tussen de achterbank en de voorkant laat zakken. Olivia propt zich nog naast ons in de auto. Dan plots hoor ik Serena roepen: "Ja, hier is de andere taxi!" Opgelucht haal ik adem. "Oke jongens, we houden contact. Ik stuur jullie door waar we eruit moeten." De chauffeur doet het luik tussen ons weer dicht. We gooien de deuren dicht en we zijn klaar om te gaan. Deze keer echt. Ik kijk Olivia en Bas aan die naast mij op de bank zitten. "Ready?" Zeg ik. "Helemaal!" Hoor ik Oliv zeggen. Nog voordat ik mijn eindbestemming heb doorgegeven, scheurt de taxi met piepende banden weg.
JE LEEST
Turn and Leave
Детектив / Триллер5 vrienden gaan met z'n alle op excursie naar het buitenland. Als plots 2 van de 5 verdwijnen zijn ze ten einde raad. Als ze erachter komen waar de 2 gebleven zijn gaan ze op onderzoek uit. Met z'n vijven raken ze verstrikt in een ondergrondse bunke...