Jace:
01:02
Bus"Jongens, voordat we de bus instappen wil ik graag nog wat zeggen: Laten we hier een reis van maken om nooit te vergeten. Op nieuwe vriendschappen en New York natuurlijk!" Terwijl ik mijn speeche ophoudt knik ik in de richting van Noah en Bas. Ik hoop dat ik de jongens deze vakantie beter leer kennen. Bas en ik hebben vroeger samen op voetbal gezeten, maar Noah ken ik eigenlijk niet zo goed. Volgens Olivia is hij een prima gast, dus ga ik mijn best doen hem beter te leren kennen. Samen met de groep staan wij voor het vliegveld te wachten op de bus, die ons naar het hotel zal brengen. We slapen één nachtje in een goedkoop hotelletje. Morgen pakken wij een taxi die ons naar New York zal brengen. De bus komt aangereden en er wordt getoeterd. Een vriendelijk man stapt dan uiteindelijk de bus uit. "Hello my friends, Im Stephan your tourguide for tonight." Klinkt hij opgewekt. We geven onze koffers af en Stephan zet ze voor ons in zijn bus. De rest van de groep heeft al plaatsgenomen op de achterbank en ik zoek als laatste een plekje. De banken van de bus plakken aan onze benen, het is hier ook zo warm! Stephan start de motor van de bus. We zijn dan ook helemaal klaar om te vertrekken. Opeens hoor ik geroezemoes aan de buitenkant van de bus. De buschauffeur gooit de deuren opnieuw open en drie mannen stappen in. Éen man herken ik vanuit het vliegtuig. Uit schrik laat ik zo mijn flesje water vallen, wat ik eerder die avond op het vliegveld heb gekocht. Ik schrik van mijn eigen reactie en kijk op. Tot mijn verbazing lijkt de man mij helemaal niet op te merken. Ook hij neemt samen met de andere mannen plaatst in de bus. Er zal vast niks aan de hand zijn, maar mijn gevoel over deze mannen zegt niet veel goeds. Stephan drukt voor de laatste keer op zijn toeter en de deuren gaan dicht. Het is tijd om naar ons hotel te gaan.
JE LEEST
Turn and Leave
Misterio / Suspenso5 vrienden gaan met z'n alle op excursie naar het buitenland. Als plots 2 van de 5 verdwijnen zijn ze ten einde raad. Als ze erachter komen waar de 2 gebleven zijn gaan ze op onderzoek uit. Met z'n vijven raken ze verstrikt in een ondergrondse bunke...