Olivia
01:43
BusIk ben echt helemaal gesloopt. Ik kan haast niet meer. Mijn zenuwen voor het vliegen waren achteraf helemaal niet nodig, maar het heeft toch stress met zich mee gebracht. Het zoeken naar de bus verliep wel lekker vlot. Bas gedraagt zich echt als de reisleider van onze groep en ik vind dat stiekem wel prima. Ik ben helemaal niet zo avontuurlijk aangelegd. Het liefst ben ik lekker thuis, met mijn ouders in ons grote witte huis. Ik heb het niet altijd zo breed gehad, of althans mijn ouders niet. Toen ik klein was is mijn vader ontslagen bij zijn baan in de gasfabriek. Mijn moeder was op dat moment al huismoeder, dus veel geld kwam er niet in het laadje. Daarom ben ik nu nog meer tevreden met onze thuissituatie. Mijn beide ouders hebben nu goeie banen. Mijn moeder werkt op kantoor, maar wat mijn vader voor werk doet is echt een raadsel. Iets voor de overheid ofzo. "Hey, Oliv... drankje aan de bar voordat we naar onze kamers gaan?" Serena onderbreekt mij uit m'n gedachten. Ik merk gewoon aan de hele groep dat ze zin hebben in deze reis. Voor mij wordt het nog even afzien. Ik ben echt een bange poeperd. Ik pak Serena bij haar arm en trek haar naar de bar. "Twee pornstar martini's graag!" Roep ik naar de barman. Voor een seconde blijft het stil achter de bar. "Sorry, what do you mean?" Dan begint Serena plots te schaterlachen. Shit, ze spreken hier natuurlijk Engels bedenk ik me. "Two Pornstar martini's." Herhaal ik me. Ik merk gelijk dat de toon is gezet. Serena komt niet meer bij van het lachen en ik moet me echt inhouden. Bas en Jace lopen voorbij de bar, de lift in. Even kruisen onze blikken, maar al gauw besluiten de jongens door te lopen. Na twee drankjes besluiten we het voor gezien te houden. Lichtelijk aangeschoten lopen wij richting de lift. Serena en ik voelen ons zo goed. Alsof we de hele wereld aankunnen. "We zijn én aangeschoten én we zijn in in het mooiste land van de wereld." Terwijl wij ongeduldig voor de lift in de lobby staan, gaan de deuren open. Voor een moment lijkt alles even stil te staan. In de lift staat de meest sexy jongen die ik in tijden heb gezien. "Uhh.. uhm hello." Weet ik nog maar net uit te brengen. De jongen kijkt me verrast aan en lacht even, voordat hij de lift uitstapt. Ik stamel een beetje, totdat Serena me mee de lift in sleurt. "Hallo Oliv.. wat was dat!?" Roept Serena keihard door de lift. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet zeggen. Gelukkig onderbreekt Serena de stilte. "Ik neem je niks kwalijk hoor, als er zo'n lekkerding naar mij lachtte zou ik ook rood worden." Oh nee toch, ik ben rood! Het liefst vergeet ik deze ontmoeting zo snel mogelijk. Ik druk op het knopje van de vierde verdieping in de lift. Niet veel later staan wij op de gang. Ik zoek mijn kamer op en zeg Serena gedag. "Tot morgen hé!" "Ja, slaaplekker." Zegt Serena terug. Eenmaal in de kamer ligt Jace al in bed. Ik besluit nog even mijn skincare routine te doen, voordat ik dicht tegen Jace aankruip.
JE LEEST
Turn and Leave
Mistero / Thriller5 vrienden gaan met z'n alle op excursie naar het buitenland. Als plots 2 van de 5 verdwijnen zijn ze ten einde raad. Als ze erachter komen waar de 2 gebleven zijn gaan ze op onderzoek uit. Met z'n vijven raken ze verstrikt in een ondergrondse bunke...