Hoofdstuk 13

1 0 0
                                    

Olivia
08:47
Taxi

"Uhm.. jongens, rijden we wel goed?" Ik zie hoe de taxi voorbij een bord rijdt waar duidelijk niet New York opstaat. Ik zie Noah achteruit de taxi kijken. "Sir." Klinkt het naast mij. "Sir, we need to go to New York." Roept Noah. Geen reactie. Bas besluit dan op het luikje tussen ons en de chauffeur te kloppen. In de spiegel zien wij dat ze man niet al te gezellig kijkt. "Hij reageert gewoon niet op ons." Zeg ik tegen de jongens naast mij. Bas verteld mij dat ik niet teveel moet stressen, omdat we anders zometeen een andere taxi pakken. Hij heeft vast gelijk. Ik kijk naar achteren uit het raam. Daar rijdt de andere taxi. Ik weet zeker dat Serena zich nu ook afvraagt waar we heen rijden. Naast mij zie ik hoge bomen, met af en toe een huis ertussen. Dit lijkt op alles, behalve New York. Ik besluit me niet zoveel zorgen te maken. Met de jongens naast me ben ik zeker veilig. Toch? Opeens bekruipt me een onbehaaglijk gevoel. "Wat nou als..." Bas onderbreekt me uit mijn gedachten. "Jongens kijk! Een wolkenkrabber!" Roept hij uit. Ik kijk uit mijn raam. En nog voordat ik de wolkenkrabber zie die Bas bedoelt, verschijnen er overal om mij heen grote billboards en gebouwen. "Ohhh gelukkigg!" Schreeuw ik bijna uit. Ik was even bang dat ik onze eindbestemming nooit zal halen. Maar dat ga ik natuurlijk niet toegeven aan de rest. "Ik zei het toch." Zegt Noah die duidelijk mijn opgeluchte gezicht heeft gezien. Die jongen kent mij ook door en door, bedenk ik me. We zijn al zolang vrienden en daar ben ik blij mee. Ik zie hoe het steeds drukker wordt om mij heen. Mensen lopen in grote groepen door elkaar en overal rijden taxi's. Uit verbazing kijk ik achter me. De taxi met Serena en Jace zijn we geloof ik een beetje uit het oog verloren. Ik kijk om mij heen. Poosters met de nieuwe single van Billie Eilish hangen groots aan een gebouw. Ook zie ik een mega sephora met een make-uplijn gebaseerd op de serie Euphoria. Ik weet het zeker. Dit is mijn stad! Wat ik ook zeker weet ik dat ik aan het einde van de vakantie helemaal blut ben. De taxi stopt en ik maak mijn riem los. Hier gaan we dan!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 25, 2023 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Turn and LeaveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu