Ege'den
Sarhoşluk gerçekten iğrenç bir şey, eğer sarhoş olan ben değilsem elbette. Gece yarısı üç sarhoşu arabaya bindirmeye çalışıyorduk şimdi.
Kızlar ve Göktuğ fazla dağıtmıştı, Alphan yürüyebiliyordu ama hafif çakırkeyifti o da. Yine de bana yardım edebiliyordu.
''Öne gelmek ister misin Alphan?" diye sordum. Sarhoşları arka koltukta bir araya toplamak mantıklı gibiydi.
"Arkadakilere göz kulak olmam lazım Ege. Sana Göktuğ'u bırakayım kusma ihtimali en az olanı o" dedi. Sonra güldü ve ekledi:
" Ama yine de sıfır değil."
Ben de ona gülümsedim, kendini serbest bırakmış hali cidden esprili ve sempatikti. Yeni yeni tanıyordum bu çocuğu.
Uzun uğraşlar sonucunda zar zor yola çıktık, kızlar başları Alphan'ın omuzuna yaslı uyuyorlardı arka koltukta. Yan koltuğumdaki Göktuğ ise uyumasa da sessizce camdan dışarısını seyrediyordu.
Kızları kontrol için dikiz aynasına baktığımda Alphanla göz göze geldik, bir an telaşlandım sanki; ama gözlerimi çekmedim.
Çalan şarkıya kısık sesle eşlik ediyordu;ama beni farkedince utanıp susmuştu çocuk.
Kolu kanadı kırık kuşlar gibiyiz
Ayrı diyarlarda
Bize saadet nasip şimdi
Uçuk rüyalardaBir süre o sakinlikte bakıştık sonunda gözlerini çeken o oldu. Telefonuna gelen bildirime baktı ve bir şeyler yazmaya başladı hemen.
Bu saatte ne mesajı almıştı acaba? Annesindendir heralde.Gözümü yoldan fazla ayırmıştım hemen dikkatimi toparladım.Dikkatli bir sürücü olmaya çalışıyordum sonuçta.
15 dakikalık yolculuktan sonra kimse kusmadan eve varmıştık. Göktuğ biraz ayılmıştı bizimle sessizce vedalaştı, eve doğru ilerledi.
Senayı ben kucakladım. Alphan Aylin'in koluna girdi. Tam kapıya yaklaşmıştık ki bahçede bir masanın etrafına oturmuş çekirdek yiyen teyzeler konseyini farkettim. Neden uyumamışlardı ki amk.
Bu halde siteye girişimiz demek yazın en çok konuşulan ve cıkcıklanan gençleri olmamız demekti. Babam karşısında korkunç bir referans daha...
"Alphan, bu şekilde içeri giremeyiz arabaya dönelim."
"Ne yapacağız ki?"
"Kahve yapıp getirsen olur mu?" diye sordum umutla.
"Sallanmadan yürüyemiyorum ki'' dedi gülerek. Ben de kahkahama engel olamadım.
''O zaman sahile gidelim benzinlikten de kahve alırız. Döndüğümüzde komşular uyumuş olur, hatta yeterince beklersek ölmüş de olabilirler. Yaşlı başlı insanlar sonuçta.''
Bir yandan Senayı tutuyor bir yandan da fazla ses çıkarmadan kendi esprime gülmeye çalışıyordum. Alphan da benden farklı değildi. Halimiz komikti gerçekten de.
Biraz uğraşla tekrar arabaya bindik benzin istasyonunun marketinden üç kahve alarak arabaya geldim. Birini Aylin'e, birini Alphan'a verdim. Uyuyan Senanınki de bendeydi.
Arabayı sahil kenarına çektim ve aşağı inip hava almayı teklif ettim uyanık olanlara.
Aylin kabul etmedi "topuklular ayaklarımı çok ağrıttı çıkardım şimdi. Bir daha giyemem" dedi
Alphan ise teklifimi makul bularak kabul etti. İkimiz arabanın kaputuna dayalı şekilde durduk ve dalga seslerini dinledik
Telefonu titeşip duruyordu merak etmeden duramadım ve sordum:
"Annen mi merak etmiş?" dedim sesimdeki merakı bastırarak
"Hayır annem değil"
"Hımm, neden cevap vermiyorsun peki" sormadan duramamıştım
"Bilmem denizi ve yıldızları izlemek daha cazip geldi. Hem arkadaşım kusura bakmaz"
"Onur mu arkadaşın?"
"Evet, o da geç yatanlardan benim gibi konuşuyorduk öyle"
"Ne kadar samimi olmuşsunuz kısa sürede" sesim siter eder gibi mi çıkmıştı yoksa.
"Salonda az kişi olunca pek konuşacak kimsen olmuyo ister istemez samimi olunuyor"
"Siz nereden tanışıyordunuz Onurla? diye sordu.
"Batunun arkadaşı, öyle gecelerden falan. Pek favorim değil ama Batunun hatrı için selamlaşıyoruz işte.
"Hım iyiymiş"
Bir süre daha denizi izledik,deniz kokusu ve Alphanın alkolle karışık kokusu birbirine karışmıştı. Yazı tanımlayacak tek koku bu olabilirdi bu benim için.
Telefonu titreşmeye devam ediyordu Alphanın, ne sinir bozucu bir ses.
''Hadi Senayı uyandıralım'' dedim. Çok yorulmuştum uyumak istiyordum bir an önce. Aylinin içeriden kötü kötü bakışından ayıldığı anlaşılıyordu zaten. Sanki yedik amk Alphan'ını
Site bahçesi boştu, kızlar yürüyebiliyordu şartlar eve gidip uyumam için müsaitti.
Alphan ve Aylinle vedalaştım
Alphan kahve için tekrar teşekkür etti giderken. Şimdi Senayla eve yönelmiştik.
''Sarhoşum ama aptal değilim Ege. Alphanı kıskanıyorsun'' dedi aniden.
''Bu ikinci ima Sena kızacağım ama artık. Onur'u tanısan sen de müdahale ederdin. Hani beni kötü bellediniz ya asıl Onur tarafından kalbi kırılan,kullanılan arkadaşanızla uğraşmak istemezsiniz.'' dedim.
''İnsanlar değişebilir Ege,belki mutlu olacaklar. Gerçi Alphan'dan yana bir şey yok eminim de. Hem kendin etiketlenmekten rahatsızken Onur'u etiketliyorsun şimdi belirli sıfatlarla.''
Gece saat 3'te Onur duyarı yemiş tim resmen. piç hayatıma ne kadar dahil olmuştu birkaç günde.
''Tamam takip etmeye devam ederim çünkü bu vicdanımla benim aramda bir
şey; ama müdahale yok, aldım mesajını yavrum.''''Akışına bırak her şeyi olur mu Ege ?''
''Tamam Sena tamam''
İneceği kata gelmişti birbirimize "iyi geceler" dileyerek vedalaştık. Düşünceler eşliğinde evime girdim balkonda bir sigara içsem iyi olacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sana Dair Düşler (BxB)
Genç KurguAlphan bu yazı yıllarca aşık olduğu ve onu reddeden Ege'yle geçirmek zorunda. Neyse ki her şey geçmişte kaldı. Yani olduğu kadar işte... Yarı texting Sena: Şey bu yaz bir misafirimiz var Aylin: Sakın o deme Göktuğ: Hayır amk yaaa Alphan: Sorun deği...