Try

172 5 1
                                    

"Erin....tolong ambilkan baju" kata haira yang baru selesai mandi dan berdiri menghampiri Erin.

Erin berlalu pergi meninggalkan haira tanpa menghiraukan apa yang disuruh.

"I love you erin" senyum haira melihat Erin keluar meninggalkan beliau di biliknya.

Erin bersiap di dapur menghidangkan makanan dan haira baru lepas bersiap dan mencium dahi anaknya.

"Bibi...hari ini tak perlu masak lebih,cukup sekadar mereka bertiga" kata haira yang baru saja duduk di meja makan.

"Sayang...maaf,hari ini I ada outstation selama seminggu dan I takkan pulang..." Katanya pada Erin.

"Outstation bersama perempuan tu" katanya sindir haira.

"Tak Erin....I ada kerja,alyssa hanya duduk sendirian..." balas haira yang sentiasa sabar dengan Erin.

"Ok..."

"Sedap you masak" senyum haira menghabiskan makanan di pinggan tersebut.

"Bibi yang masak"

Haira tersenyum " terima kasih bibi"

Erin bangun dari situ dan ingin pergi ke bilik anaknya dan haira mengikut dari belakang.

"Kenapa follow?"

"Kiss..." menunjukkan pipinya

"Suruh perempuan tu Kiss.. " balasnya

"But you my wife...I minta kiss" katanya

"I tak nak haira...."

"Baiklah...I love sayang" menghampiri telinga Erin dan pandang wajahnya semula.

"Jaga diri sayang" mengusap rambut Erin lalu pergi.

Setelah bayangan haira berlalu pergi,Erin berkata pada dirinya " I love you too haira"

Haira jumpa alyssa di Cafe terlebih dahulu " alyssa...I akan pergi outstation dalam seminggu ni, jaga diri...I upah orang jagakan you nanti..." Katanya pada alyssa.

"Tak perlu susah-susah...I ok haira"

"Dengar...I nak you and baby ok dan sihat...nanti you nak pergi mana akan ada orang bawakan" senyum haira.

"Baiklah..."

"Good girl..." senyum haira dan mereka menikmati makanan.

Haira sedikit termenung memikirkan sesuatu dalam fikirannya.

"Apa aku perlu buat untuk Erin...." haira mengambil telefon dan menelefon Erin.

On call

"Erin....you dah makan?" Tanya haira

"Erm...." Katanya

"I miss you sayang....boleh kita jumpa seketika...I tunggu di Hotel...nanti I share location"

Haira meletakkan telefon miliknya dan menuju ke destinasi yang diberitahu kepada kepada Erin.

Kini Erin sudah berada di lobby hotel dan haira menghampirinya.

"Thank you...Erin,sebab you datang...." senyum haira

"Iya..."

"Jom...teman I..." membawa Erin ke biliknya.

Semuanya sudah tersedia,candle Light Dinner semuanya sudah tersedia di dalam bilik tersebut.

"Kenapa ini?"

"Anniversery kita sayang...." Kata haira

Erin hanya terdiam "Erin...jom"menarik tangan Erin dan Erin menolak

"Kenapa sayang?"

"Lupakan I haira..." Kata Erin

"Erin...bagi I peluang terakhir...I need you...I really love you"

"Kalau you cintakan I....why you tidur dengan alyssa sampai dia pregnant...I benci you haira" memukul bahu dan dada haira dan haira membiarkan saja sambil melihat wajah orang tercinta.

"Kenapa you buat I macam ni haira" Menangis Erin dan hentikan pukulan dan haira memeluknya.

Haira terdiam dan memeluk Erin sambil mengusap belakang.

"Maafkan I Erin....


Right Person Wrong Time - G!PWhere stories live. Discover now