Sejak perkahwinan mereka,Erin sedikit menyendiri,aktiviti hariannya menjaga anaknya.Haira sudah memberitahu kepada bahawa parents haira sudah mengetahui hal tersebut tapi Erin tetap seperti itu.
"Lagi sikit aku akan dapatkan bukti kukuh dan aku akan sumbat kau dalam penjara" sambil mengengam tangannya
"Berita tersebut menjadi bualan dan gossip di internet,dan haira berusaha membayar untuk menutup cerita tersebut.
Haze mengetuk pintu lalu masuk ke dalam bilik haira "haira,aku rasa kau perlu buat sidang media untuk menjelaskan semuanya"
"Belum sampai waktu lagi haze,sikit lagi bukti aku akan dapat... aku nak bersihkan nama Erin dan heret Izz ke dalam penjara"
"Ok bro...aku yakin dengan kau" menepuk bahu haira.
Haira telah pulang ke kediamannya dan menuju ke bilik anaknya dan terlihat mereka berdua sudah tidur lalu menuju ke biliknya.
Erin sedikit termenung di tepi tingkap dan haira memeluknya dari belakang. Erin terkejut,dan melepaskan tangan haira.
"Maaf haira" ingin meninggalkan haira tapi haira terlebih dahulu menariknya untuk menghadapnya.
"Erin...why you berubah...I sedih tengok you macam ni" sambil mengusap kepala Erin
Erin mengangis pada bahu haira " haira,maafkan I...sebab I...nama you terjejas " memeluk haira
"You jangan sedih...semua dah berlalu Erin,I akan bersihkan nama you..you my wife"membalas pelukan Erin
"Haira....thank you...sebab you sanggup terima I seadanya"
"I dah janji akan protect you dan anak kita Erin...I sayangkan family kita" memeluk Erin kembali dan mencium dahinya
"Boss,kami dah dapat segala bukti dan kami akan serahkan kepada pihak berkuasa" kata penyiasat Haira
"Ok,thank you...ini selebihnya jumlah bayaran" memberi wang yang dalam bersampul
"Izz...kau bermain dengan api, aku pantang dicabar" kata dalam hatinya
"Sebelum kau serahkan kepada pihak berkuasa,aku nak kau ajar sikit" kata kepada penyiasat lalu pergi meninggalkan tempat tersebut.
Hari ini haira membuat sidang media untuk menjelaskan apa yang terjadi dan ingin membersihkan nama baik Erin.
"Saya ingin menjelaskan apa perkara yang berlaku,apa yang berlaku bukanlah seperti yang disangka kerana Izz adalah dalang semuanya dan telah mengugut Erin serta meminta sejumlah wang.Memang betul kami berhubungan dan saya bertanggungjawab ke atas apa yang saya lakukan ke atas Erin.
Saya ada juga bukti bahawa Izz juga mengugut saya dan meminta sejumlah wang.Saya ada bukti rakaman dan anda semua boleh melihatnya.
Satu lagi berita akan mengejutkan anda sekalian,Izz telah melanggar Erin membuat Erin koma dan keguguran anak kami.Segala bukti sudah kami serahkan kepada pihak berkuasa.
Saya harap anda semua boleh menilai apa yang berlaku"
Setelah Haira menjelaskan segalanya,nama Erin dibersihkan dan Izz telah dihumban ke dalam penjara.
"Haira..." Erin memanggil namanya dan kini haira sibuk bermain dengan kedua anaknya
"Ye sayang..." Memandang wajah Erin
"Thanks for everything..."
"Welcome sayang...you tanggungjawab I Erin..."
Haira telah masuk ke dalamnya biliknya dan terlihat Erin sudah berada di dalam sambil berada di meja mekapnya.Haira berdiri di belakangnya dan Erin bangun menghadapnya.
YOU ARE READING
Right Person Wrong Time - G!P
FanficKisah dua insan yang dijodohkan oleh orang tua mereka bagi mengikat tali persahabatan. Kedua-dua mereka tidak mengenali antara satu sama lain yang hanya berjumpa pada hari perkahwinan mereka.Kedua-duanya berjantina perempuan,namun salah seorang dari...