01

33 1 1
                                    

❝ Aku rasa malas la nak hadir sebenarnya. Tapi tula ada matematik hari ni. ❞

Raisa mengeluh sambil memegang kepalanya dan memandang ke arah Leena.

❝ Ilek la, hari hari pergi sekolah kot. ❞

Leena ketawa kecil sembari memegang fail merah jambu nya.

❝ Takde benda best ke yang terjadi harini? Bosan sial hm.. ❞

❝ Ade benda best. Kau je yang tak tau ❞

❝ Amende yang jadi hari ni? ❞


❝ Kau kena marah dengan pengawas.
HAHAHAHA ❞

Leena ketawa sambil memukul paha nya sendiri. Raisa memandang Leena dengan tatapan mengjengkelkan lalu memukul bahu Leena.

❝ Sakit kimak! Nanti aku pukul dah terbaring cam katak dah, nasib sabar. ❞

❝ Tau sakit. ❞

❝ Nak jam. ❞

❝ Beli sendiri. ❞

❝ Aku nak waktu babi, bukan nak jam kau yang dah berkarat tu, bodoh. ❞

❝ Pukul 1:40 ❞

❝ Jum pergi makmal komputer. ❞

Raisa pun mengangguk dan membawa buku teks komputer dan lain lain. Leena menunggu rakannya yang lain yang ingin serta sekali pergi ke makmal komputer. Sudah pun masuk makmal, mengucapkan salam kepada guru dan mereka pun belajar seperti biasa.

Selang 30 minit dalam makmal tetiba guru disiplin masuk dan ingin menemui guru komputer mereka. Ketika cikgu masuk para lelaki ketakutan kerana rambut mereka sangat lah melepasi mata oleh hal ini mereka agak ketakutan begitu juga dengan murid perempuan mereka takut akan dikenakan Spotcheck. Tetapi ketakutan itu telah ditepiskan kerana guru disiplin hanya ingin bertemu guru komputer itu sahaja.

❝ Okey, kelas kita berhenti sampai sini sahaja sekarang boleh masuk kelas cikgu ada urusan yang penting. Kerja rumah hantar esok bagi yang tak hantar hari ni ya. Sekian terima kasih, kelas. ❞

❝ Terima kasih, cikgu! ❞

Para murid pun bersurai.

❝ Agak agak kenapa kelas harini tetiba sekejap? ❞ Kata Ika dengan pelik.

❝ Dengar kata tadi ada orang kena rasuk. ❞ Sahut Vellyn.

❝ Hah? Yang benar lah Lyn. Kau mungkin menipu. ❞ Kata Leena ketawa kecil dan menganggap itu hal yang tidak benar.

❝ Eh.. manada aku tipu, betul lah kawan aku yang pengawas tu bagitau.. ❞ Sahut Vellyn dengan nada tinggi biar Leena percaya.

❝ Yek- ❞ Belum sempat Leena mengeluarkan kata. Raisa memotong.

❝ Dahla jum balik kelas, nanti cakap kat kelas je. ❞

Satu kelas kembali ke kelas dengan keadaan bingung. Semua membahas tentang mengapa kelas mereka harini sangat singkat. Setelah berada di kelas dalam 2 minit, mereka mendengar kan satu teriakkan yang dari luar kelas. Teriakkan ini jelas namun jauh bunyinya. Lalu satu kelas pun menatap Vellyn.

❝ Ape korang pandang? ❞ Kata Vellyn dengan binggung.

❝ Betul la ada kerasukkan.. ❞ Kata Cyaira dengan perasaan gugup.

Sekolahku.Where stories live. Discover now