10

6 0 0
                                    

Di sekolah.

Raisa povs.

Aku baru balik dari bilik kaunseling sebab menghantar Cyaira yang pengsan pucat itu tadi. Aku nak buang air kecil tapi.. Tandas berhantu. Antara nak takut atau nak buang je air kecil. Jadi aku minta Vellyn yang memang teman aku bawa Cyaira tadi.

❝ Vell. ❞ Tegur aku.

❝ Apa? ❞ Menatap aku dengan sedikit bingung.

❝ Aku nak kencing.. ❞ Aku membuat muka comel biar diteman oleh dia.

❝ Wow seriously? Takkan aku sorang je sial.. Takut la. ❞

❝ Ajak Ika... Please nak pecah pundi kencing aku tak lama lagi! ❞ Rayu ku.

❝ Eeee.. malas la nak naik kelas. ❞

❝ Please.. teman aku. Gila ka apa pergi tandas sorang sorang, kau nak aku kena jugak ke? ❞

❝ Okay fine! Sini aku teman. Harap harap ada yang teman aku kat luar ke.. ❞

Aku pun mengganguk, kami berdua berjalan ke arah tandas perempuan. Kami masuk.. dan disambut dengan hawa hawa pelik di dalam tandas. Kerana kami baru saja lalu di tandas lama yang katanya disana sarang roh itu.

Ah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ah.. Cibainye. Ikonik betul la sekolah ni!
Aku pun masuk dalam tandas dan ditemani oleh Vellyn di luar.

Aku pun membuang air kecil dengan cepat dan lalu bangun, lalu flush jamban. Aku membuka pintu jamban dan terkejut, mana Vellyn? Aku memanggil namanya tetapi tiada yang menyahut hanya suara gema aku sendiri. Aku keluar dan menitip tandas lama bertapa terkejutnya aku.

Vellyn?

Aku melihat Vellyn duduk di singki kepala nya mendongak ke atas sambil menghayun kakinya dan bersenandung lembut.

❝ Vellyn..? ❞
Aku memanggil namanya. Aku baru sedar.. Ini bukan Vellyn sebenar! Dia kerasukkan!

Aku berlari pantas ingin menemui cikgu cikgu yang berdekatan akhirnya aku pergi ke kelas 2 Jeremai memandangkan ada cikgu bernama cikgu Robi yang dikenal boleh melihat benda itu juga.

❝ Cikgu! Tolongh.. kawan.. saya.. kena rasuk.. ❞ Kata ku dengan tercungap cungap.

Dengan cepat cikgu itu mengikut aku menyusul Vellyn di tandas.

Vellyn masih duduk di atas singki dan bersenandung.

❝ Itu cikgu.. ❞

Cikgu tersebut mengangguk dan seakan berani.

❝ Kau! Apa kau kacau dia?! ❞

'Vellyn' itu berhenti bersenandung dan memandang tajam ke arah cikgu Robi.

❝ Aku hanya nak bermain main je! ❞ 'Vellyn' itu ketawa cekikikan seolah bukan suara Vellyn yang sebenar.

❝ Panggil cikgu Remi! ❞ Cikgu Robi menyuruh aku untuk memanggil cikgu Remi

Aku segera pergi ke makmal komputer dengan sekuat pantas aku berlari akhirnya menemui cikgi Remi dalam makmal komputer yang sedang berbual dengan setiausahanya.

❝ Cikgu!! Tolong.. cikgu Robi dengan kawan saya! Kawan saya kena rasuk! ❞ Kata aku dengan suara tercungap cungap.

❝ Hah? Dimana? ❞ Paniknya.

❝ Di.. tandas perempuan- ❞

Pandangan aku terus gelap. Tanpa aku sedari aku pengsan.

Sekolahku.Where stories live. Discover now