08

11 0 0
                                    

Ashley menghampiri mereka yang lagi asyik bercerita tentang kes yang dihadapi oleh senior Leena.

❝ Wow apa korang borak ni? Rancak je dari jauh dengar. ❞ Kata Ash sambil duduk di sebelah Eve.

❝ Ohhhh, cerita tenang sesi pagi kena kacau tu yang Leena ada post semalam. ❞ Sahut Raisa sambil menyilangkan kan lengan.

❝ Oh.. Betul ke tu? ❞ Kata Ash lalu memandang Leena dan mengangkat kening.

Leena hanya mengangguk, jam pun sudah menunjukkan 11: 45 pagi. Para senior yang sekolah sesi pagi pun bersurai dan para junior sesi petang naik ke kelas.

Leena dan rakan naik ke kelas tetapi sesi pembelajaran belum dimulai. Dalam masa 2 jam mereka makan makan di kelas dan membuat kerja sekolah yang mereka lupa dan tak lupa asyik gosip pasal beberapa kelas. Dah memang perempuan mestilah membawang.

Pada pukul 12:44, mereka sedang membuat kerja sekolah. Melihat Cyaira yang tiba tiba ingin muntah membuat mereka cemas, kenapa Cyaira muntah? Mereka menjadi risau kerana Cyaira asyik ulang alik dari tandas yang ditemani oleh Vellyn.

❝ Ui, Cyaira! Kau okay tak? ❞ Tanya Ika.

❝ Aku okay je la, cuma rasa nak muntah beberapa kali. ❞ Sahut Cyaira dengan sedikit suara serak.

❝ Kalau kau dah tak tahan sangat, baik kau balik je. Kau ni dahla mudah kena penyakit! ❞ Sahut Eve dari belakang Vellyn.

Tak lama kemudian Cyaira pengsan. Dengan kulit nya yang putih, serta pucat membuat kami sekelas merasa sangat risau akan keadaan Cyaira.

❝ Cyaira!! ❞ Vellyn terkjut lalu menyambut tubuh Cyaira yang hendak jatuh ke lantai tetapi sudah di sambut oleh Vellyn yang begitu pantas. ❝ Leena, Ika ,Raisa!! Tolong! Panggil cikgu! ❞ Teriak Vellyn.

Cyaira di angkat seperti puteri oleh guru kaunseling. Lalu membawa ke bilik kaunseling.

Sekolahku.Where stories live. Discover now