Keesokkan harinya..
Raisa datang ke sekolah awal kerana perjumpaan pertandingan bola jaring petang ini. Dia pun meletakkan beg nya di kantin lalu duduk. Tiada yang menarik dekat kantin apa yang dilihat nya adalah pokok pokok yang hijau berserta ada kelas Elite.
+ Tambahan info: Kelas elite merupakan kelas yang hanya ditempati oleh Form 4 kelas ini menghubungkan dengan tandas asrama perempuan dan berdekatan dengan asrama lelaki dan perempuan.
Raisa hanya memandang sekeliling dan tak lama dia pun bosan. Lalu dia mencoba untuk berjalan jalan melihat makanan di kantin tetapi dia tidak membeli pun lalu kembali duduk. Pada saat dia duduk, Raisa mendengar suara teriakkan dari kelas Elite.
❝ Ada lagi ke histeria? Kenape yang ni kuat lagi daripada semalam? Benda tu mengganas ke? ❞ Raisa berkata dalam hati.
Raisa mengabaikan teriakkan yang di dengarnya tadi.
Beberapa minit kemudian, kawannya si Leena dan si Eve datang. Raisa lalu menegur mereka berdua dengan cara memanggil nama mereka berdua dengan kuat.
❝ Woi! ❞ Jerit Raisa.
Leena dan Eve pun memandang ke arah Raisa.
❝ Awal kau datang. ❞ Kata Leena.
❝ Ha ah, sebab ada perjumpaan nanti mana tak, kalau takde perjumpaan.. peh tak ingin aku nak datang awal harini. ❞ Jawab Raisa.
Eve hanya tersenyum dan mengeluarkan buku dari beg sekolahnya.
❝ Kerja rumah kau Rais? Dah siap? ❞
Tegur eve kepada Raisa.❝ Kerja rumah mane? ❞
Sahut Raisa.❝ Komputer, yang semalam tu. ❞
❝ Ohh, dahhh. Muorang je yang belum hantar. ❞
Eve hanya mengangguk sahaja. Leena hanya terdiam. Dan mereka mulai senyap.
❝ Ohye korang nak tau ke? ❞ Kata Raisa sambil memecahkan suasana senyap.
❝ Ape? ❞ Sahut Leena dengan penasaran.
❝ Tadikan aku dengar ada orang teriak dekat kelas Elite haaaa.. ❞
❝ Nampaknye sekolah kita dah tak selamat uolls. ❞
❝ Wow bersambung lagi ke histeria ni? ❞ Kata Eve.
YOU ARE READING
Sekolahku.
Horror[COMPLETE] Sekolah yang telah berusia 57 tahun tuanya. Baru baru ini murid murid telah diganggu oleh hantu. Adakah hal punca dari murid sendiri? Leena dan kawan kawannya menyaksikan semua kejadian yang tak pernah dia lihat lalu meninggalkam bekas da...