06

9 0 0
                                    

Hari persekolahan pun tamat.

Raisa povs:

Aku baru balik dari sekolah, aku sangat terkejut akan hal yang aku saksikan tengah hari tadi. Betulkah histeria ini terjadi di sekolahku? Aku sangat merasa tidak percaya bahawa hal ini betulan nyata. Aku pernah mencubit lengan ku sendiri tetapi sakit bermakna ini bukan mimpi. Aku pernasaran apakah punca hal sebenar ini? Apakah dari suatu ritual pembangkitan roh yang dulu nya rehat tetapi dibangkitkan oleh seseorang? Ah.. aku banyak sekali fikiran, jauh nya otak aku terbang. Tak mungkinlah ada ritual di sekolah melainkan ada orang yang kacau tempat tinggal roh tu sebab tu roh tu bangun dan menyergah satu sekolah..

Setelah mandi aku melihat handphone ku dan melihat status whatsapp dari Leena. Status whatsapp itu berkata tentang kenapa hal histeria terjadi.

❝ Eh? ❞

❝ Share benda tapi tak tau benda tu real ke tak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


❝ Share benda tapi tak tau benda tu real ke tak. Bongok. ❞

Keesokkan hari persekolahan.

Seperti biasa, Raisa selalu mendahului rakannya ketika datang ke sekolah. Dia duduk di kantin seperti biasa juga sambil menunggu para senior sesi pagi balik. Raisa merasa bosan, dia pun mulai berjalan menuju ke arah dewan yang mana berdekatan dengan kantin. Dia pergi ke belakang dewan dan tidak sengaja melihat asrama lelaki dan tidak sengaja melihat para para lelaki tidak memakai baju yang berkeliaran di area asrama lelaki.

❝ Ape bende aku tengok ni, tak senonohnye.. ❞ Katanya. Setelah itu dia membalikkan badan dengan cepat dia melihat Leena dan Eve berada di belakang. Raisa sungguh terkejut.

❝ Woi, sial! ❞

Leena dan Eve hanya tertawa terbahak bahak melihat reaksi Raisa yang sangat terkejut akan kehadiran mereka berdua secara mengejut.

❝ Hahahaha! Lawaknye! ❞ Ketawa Leena.

❝ Jangan jadi puki, please. Bayangkan aku mati gara gara terkejut sebab korang berdiri secara mengejut. ❞

❝ Hahaha! Sorry, sa. Leena yang rancang ni. Kau pun tengah syok tengok laki takde pakai baju. ❞

❝ Manade! ❞ Raisa menyangkal tuduhan itu.

Sekolahku.Where stories live. Discover now