09 ( Jumpscare alert ! )

10 0 0
                                    

Di sisi lain.

Rebbecca povs.

Aku tak hadir ke sekolah 2 hari iaitu khamis dan jumaat. Tubuhku berasa sangat sakit seperti di lempar dan aku demam tinggi. Aku kira selepas aku pulang ke rumah aku sihat je dan bebas dari roh yang telah merasukki aku tetapi.. itu salah. Dia ikut aku.

Pada satu malam pukul 10:55 pm.
Aku terbaring di katil dengan tidak berdaya. Disaat aku ingin terlelap, sial.. aku kena tindih. Aku tak dapat bergerak, mata ku masih terbelalak ke atas siling. Aku merasakan bau wangi dari entah, aku tidak menegurnya kerana bau ini sama seperti apa yang aku hidu ketika di tandas lama sebelum kena rasuk.

Aku menyanyi lagu Rohani dalam hati kukira aku dapat bergerak kembali tetapi benda tu makin berat nak mampus... Aku tak dapat bernafas pun.. Ya Tuhan.. Hilangkan lah benda ni, dia membuat aku tersiksa!

Aku terus menyanyi di dalam hati dan.. muncul bayangan hitam di tepi pintu bilikku.

 muncul bayangan hitam di tepi pintu bilikku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kimak.. Aku tak boleh menjerit pun. Aku tersiksa. Aku ada salah kah? Sampai harus buat aku menjadi macam ni? Pemandangan aku sungguh ngeri dan tak dapat memberi 1 patah perkataan pun!

Tiba tiba pemandangan aku gelap..

Dan aku terbangun melihat siling ruang tamu aku, aku melihat sekeliling yang penuh dengan tangisan apalagi ibu ku. Aku bertanya aku kenapa kepada ibuku yang masih nangis terisak isak.

❝ Mama.. ❞ Tanya ku dengan suara lirih dan mencoba untuk bangun.

❝ Rebbecca! Dia dah sedar! ❞ Jerit mama ku dengan sedikit lega.

❝ Rebbecca kenapa kat ruang tamu..? ❞ Tanyaku.

❝ Kamu kena rasuk lagi, nak! Roh tu kata kamu ada buat salah.. Kamu ada buat salah? ❞

❝ Takde... ❞

❝ Baik ingat semula. ❞ Kata seorang asing berada di sebelah ayahku.

Mata ku tertuju kepada seorang lelaki yang telah berusia.

❝ D-dia siapa..? ❞ Tanya aku kepada ibuku sambil menunjuk dia.

❝ Dia yang membantu roh tu keluar dari badan kamu.. ❞

❝ Kamu memang ada salah. ❞ Kata lelaki berusia itu. ❝ Kamu datang haid? ❞ Tanya dia kepada aku lagi.

❝ Iya.. Tapi sudah berhenti.. Kenapa bertanya tentang hal itu? ❞

❝ Dimana kau membuang pembalut? ❞

❝ Di tandas.. Sekolah.. ❞

❝ Cuci dengan benar? ❞

❝ Tak ingat... ❞

❝ Kamu perlu tahu sejarah sekolah kamu sudah lama 57 tahun pada tahun ini. Tak lama akan 60 tahun. Bgitu lamanya! Tentu menyimpam kisah kisah tertentu! ❞

Aku pun baru sedar bahawa sekolah aku memang dah lama. Aku lupa dimanakah aku membuang pembalut itu.. apakah sudah di cuci apa tidak..

Sekolahku.Where stories live. Discover now