Dunn'ı duyduktan sonra Klein'ın kalbinde bir duygu fırtınası oldu. Şaşkın bir şekilde, ''Neden?'' dedi.
Beyonderların ciddi gizli tehlikeleri mi var? Öyle ki, tuhaf olaylarla ilgilenen Kilise İç Yargısı ve Beyonderlar da sorun çıkarma eğilimindeler?
Dunn arabaya binip yerine oturdu. Yüz ifadesi ve ses tonu değişmemişti.
''Bu, anlaman gereken bir şey değil. Bizden biri olmadığın sürece anlayabileceğin bir şey de değil.''
Klein bir an şaşıp kalmıştı, sonra arabadaki yerine oturdu ve yarı şüpheli yarı şakacı bir ses tonuyla sorgusuna devam etti.
''Anlamadan, nasıl katılma kararı alabilirim ki?''
Ve katılmazsa da, anlayamayacaktı. Bu bir çıkmazdı...
Dunn Smith piposunu yeniden çıkarıp bir fırt aldı.
''Muhtemelen yanlış anladınız; sivil personel de bizden sayılır.''
''Başka bir deyişle, sizin sivil personeliniz olursam, ilgili sırları anlayabilecek, Beyonderlara bela olan ve karşılaşılabilecek olan gizli tehlikeleri fark edebilecek ve Beyonder olup olmak istemediğime karar verebileceğim öyle mi?'' Klein düşüncelerini toparladı ve Dunn'ın söylediğinden anladıklarını aktardı.
Dunn gülümsedi, ''Evet, tek bir nokta hariç durum bu. Yalnızca istemekle bir Beyonder olamazsınız, tüm kiliseler bu açıdan eşit derecede katıdır.''
Kiliselerin katı olmaması tuhaf olurdu zaten... dedi Klein sessizce, sonra güçlü bir beden dili kullanarak ve gergin bir tonla ekledi, ''Peki ya sivil personel? Bu konuda da oldukça katı olmalılar değil mi?''
''Siz olursanız çok sorun olmaz,'' dedi Dunn yarı kapanmış göz kapaklarıyla piposundan nefes çekerken. Ancak tütünü yakmamıştı.
''Neden?'' Diye sordu yeniden Klein.
Bir yandan da düşünüyordu.
Yani benim eşsizliğim de ruh göçü yapan biri olarak auram, gece çıkan ateş böceklerine benziyor, çok parlak ve olağanüstü?
Dunn yarı kapalı göz kapaklarını açtı ve gümüş renkli gözleri, her zamanki sakinliğiyle parladı.
''Öncelikle, böyle bir durumdan, bizim yardımımıza başvurmadan kurtulmayı başardınız. Bazı olağanüstü yetenekler, diğerlerinde yok. Mesela, şans. Şanslı insanlar genellikle iyi karşılanır.''
Klein'ın boş ifadesini gören Dunn gülümsedi.
''Pekala, bunu mizahi bir ifade olarak görün. İkincisi, Khoy Üniversitesi'nin tarih bölümünden mezunsunuz; bu oldukça ihtiyaç duyduğumuz bir şey. Fırtınalar Efendisi'nin bir inananı olan Leumi, kadınları iğrenç bir şekilde algılamasına rağmen toplum, beşeri bilimler, ekonomi ve politika hakkındaki görüşleri isabetlidir. Yeteneklerin, rekabetçi avantajın ve olumlu gelişmenin anahtarı olduğunu söylemişti ki ona fazlasıyla katılıyorum.
Klein'ın hafifçe kaşlarını çattığını görünce açıkladı, ''Sık sık Dördüncü Dönem ve öncesine ait belgelerle karşılaştığımızı tahmin etmiş olmalısın. Pek çok tarikat ve kafir, bunlardan güç kazanmaya çalıştı. Bazen kendileri garip ve korkunç şeylere yol açabiliyorlar.
''Özel alanlardaki Beyonderlar hariç, çoğumuz çalışmalarımızda iyi değiliz ya da o yaşı geçtik.'' Bunu söyledikten sonra Dunn Smith kendi başını işaret etti ve kendisiyle alay ediyormuş gibi, dudaklarının kenarı yukarı doğru kıvrıldı.
''O kuru, sıkıcı bilgiler uykumuzu getirir. Uykusuz bile kendisine engel olamaz. Geçmişte, tarihçilerle ya da arkeologlarla iş birliği yapıyorduk ancak bu, sırların açığa çıkması riskini taşıyordu ve konuyla alakası olmayan profesörlerin başına da aksilikler gelebiliyordu. Bu nedenle, saflarımızdaki personelin sayısının artmasını reddetmek zor.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lord of the Mysteries
FantasyBuhar ve makine dalgalarında kim olağanüstü şeyler başarabilir? Tarihin ve karanlığın sisinde kim fısıldıyordu? Sırlar aleminden uyandım ve gözlerimi dünyaya açtım. Ateşli silahlar, toplar, savaş gemileri, hava gemileri ve fark makineleri. İksirler...