Bölüm 19: Mühürlü Eserler

8 2 0
                                    

''Bizler muhafızlarız, ancak aynı zamanda da sürekli olarak tehlikelerle ve çılgınlıkla savaşan zavallı sefilleriz.''

Pencerenin dışındaki koridor mühürlüydü, duvarları buz gibi soğuktu. Oda, parlak sarı şıklarla aydınlatılıyordu. Dunn Smith'in sesi yankılandı, Klein'ın kalbinde dalgalar gibi yayıldı. Dili tutulmuş gibiydi.

Dunn başını iki yana sallayıp gülümsedi, Klein ise hâlâ sessizdi.

''Çok mu hayal kırıklığına uğradın? Beyonderlar hayal ettiğin gibi değiller. Daima tehlikeyle kol kola yürüyoruz.''

''Madalyonun daima iki yüzü vardır.'' Klein, şoku atlattıktan sonra titrek bir sesle cevap verdi.

Bir Beyonder'ın halesinin, olağanüstülüklerinin ve sıra dışı yönlerinin böyle gizli tehditleri olabileceğini hiç aklından geçirmediği doğruydu. Belki bunun tek sebebi, buna birinci elden şahit olmadan sürekli açıklamalar duyması ve çoktan başına gelmiş tuhaf bir olayla, bir girdabın içine çekilmesiydi. Klein kısa süre içinde korkusunu, huzursuzluğunu ve endişesini kontrol altına aldı.

Elbette geri çekilme düşüncesi kaçınılmazdı; etrafta dolanıyor ve gitmeyi reddediyordu.

"Fena değil. Oldukça olgun ve rasyonel...'' Dunn kahvesini bitirdi ve ekledi, ''Ayrıca, Beyonderlar hayal ettiğin kadar güçlü değiller, özellikle de düşük Dizi Beyonderlar. Heh, neden 1'i en yüksek, 9'u ise en düşük seviye olarak kullanıyoruz sanıyorsun? Bu sezgi ve mantığa aykırı değil mi? Sık sık bahsettiğimiz düşük Dizi, düşük bir sırada ya da yüksek bir numaraya karşılık geliyor. Bunlar, Dizi zincirinin başlangıç noktası.''

''Pekala, nerede kalmıştım? Evet, Beyonderlar sandığın kadar güçlü değiller. Düşük seviye bir Beyonder'ın gücü, bırak topları, silahlarla baş etmek için bile yeterli değildir. Yalnızca, ateşli silahlardan daha etkileyici ve daha savunmasızlar. Gelecekte Beyonder olma şansı eline geçerse, bugün söylediklerimi dikkatle düşünmelisin. Acele bir karar vermemelisin.''

Klein kendisiyle alay edercesine gülümsedi.

''Böyle bir şansı ne zaman elde edebileceğimi bile bilmiyorum.''

Önüne böyle bir fırsat çıkarsa bunu tepmeyeceğini düşünüyordu. Yanlış iksiri ya da daha yüksek rütbeli iksiri tüketmekten kaçınabilirdi. Asıl büyük tehlike, iksirin sahip olduğu hafif etkiler ve işitsel ve görsel algılarının artışıyla deneyimleyeceği şeylerdi.

Birincisi için, ondan önceki insanların deneyimlerini izleyebilirdi. Kendisini geliştirmek için acele etmez ve sabırlı bir şekilde güçlerinin kontrolünü sağlarsa, kontrolü kaybetme olasılığı nispeten daha düşük olurdu. Dahası, hala şu anda karşı karşıya olduğu potansiyel sorunu çözmek zorundaydı. Mistisizmin özünü anlamak ve geri dönmenin bir yolunu bulmak zorundaydı. İlk adımı atmasının altındaki temel sebepler bunlardı. Yüksek Dizi noktalarını hedeflemiyordu. Kontrolü kaybetmek kolay ise ilerlemeyi bir kenara bırakıp başladığı Dizi'de kalabilir ve 'eve' dönebilmeyi planlamak için sahip olduğu bilgileri kullanabilirdi.

Potansiyel riskler üzerinde durmak gereksizdi. Klein şans ritüelini yaptığında, neredeyse çılgına dönmüştü. Neredeyse kafasını patlatacak gibi olan fısıltıları hâlâ dün gibi anımsıyordu. Bunlardan Beyonder olarak kaçınamazdı; bu nedenle, kendisini savunmasına yetecek gücü kazanması daha iyiydi.

Bunları göz önünde bulundurunca, artıların eksilerden fazla olduğunu fark etmişti. Geri çekilme düşüncesi neredeyse kaybolmuştu.

Dunn piposunu yeniden eline aldı, grimsi gözlerinde gülümseme parıltıları vardı.
''Bu konuda sana net bir cevap veremem. Bir Beyonder olmak için öncelikle yeterli katkı sağlamalısın. Belki yarın ya da sonraki gün, kritik, eski belgeleri tercüme edebilirsin. Belki davalarımızdan biri için bize değerli fikirler verebilirsin? İkincisi, bu üst kademelerin düzenlemelerine bağlıdır. Kimse emin olamaz.

Lord of the MysteriesHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin