kappale10

310 35 7
                                    

~Michaelin näkökulma~

Hiivimme tyttöjen käytävään huoneen 12 eteen. Onneksi tytöt eivät olleet lukinneet ovea. Tobias avasi hitaasti oven ja hiivimme sisään. Gloria tuhisi suloisesti sängyllään ja katselin häntä hetken.

Sam viittoi minua isoille kaapeille. Poikien huoneissa oli puoleksi noin isot vaatekaapit.

Otim sakset taskustani ja rupesin leikkelemään jommankumman paitoihin rintojen kohdalle reikiä.
Joo tosi pervo idea, mutta se tuli Tobiakselta.

Jätimme koskemattomiksi vain kaksi rumaa paitaa jotka olivat XXL kokoa olevat mustat T-paidat.

"Joku on käytävällä", Sam kuiskasi painaen korvansa oveen.
Kurkkasin ovesta pienesti ja näin yhden huoneen ovista sulkeutumassa.

"Vaara ohi", kuiskasin ja livahdimme ulos.

~Glorian näkökulma~

Heräsin aamulla Nean kiljaisuun.
"Mitä nyt?" Mumisin peittoni syövereistä. "Ne älykääpiöt", Nea sihisi ja heitteli paitoja ympäri huonetta. "Kato mitä ne on tehny!" Nea huudahti ja näytti yhtä paidoistaan. Siinä oli kaksi isoa reikää rintojen kohdalla. "Meidän molempien jokaselle paidalle paitsi, p-paitsi. Yäk! Näille!" Nea huusi vetäen kaksi XXL kokoista T-paitaa kaapeistamme.

Nousin nopeasti ylös ja pengoin kaappiani. Ihanniinkuin Nea sanoi, kaikki oli turmeltu. Koulu kyllä hankkisi uudet, mutta siinä kestäisi pari päivää.

Silloin sain idean. "Nea, mun pitää soittaa yks puhelu", sanoin virnistäen. Mehän ei alistuta tälle pilalle.
Nea näytti hölmistyneeltä ja naurahdin. "Ooksä nähny sen leffan Netflixissä, oliks se Mean Girls? Joo. Nii siinä oli samanlainen pila, joten mä soitan Emilylle ja se saa kertoo Sandralle ja neki leikka niiden paidat näin. Sen jälkeen me voitais vaik mennä niihi bileisiin siel järvel illalla", sanoin kuin asia olisi itsestään selvä. Nea virnisti ja rupesi penkomaan kaappejamme.

"Moi Emily", sanoin kun hän vastasi.

"No, mitä nyt?" Emily naurahti.

"Siis ku se suihkupila luultavasti onnistu, nii pojat päätti kostaa heti. Ja ne leikkeli vähä meidän paitoja..", selitin Emilylle suunnitelmani.

"Jooo, nähdään puolen tunnin päästä tyttöjen käytävässä!" Emily hihkaisi kuunneltuaan suunnitelmani ja lopetti puhelun.

"Jeij! Ne on mukana!" Informoin virnistävälle Nealle.
"Ja mulla on täydelliset kokonaisuudet meille", hän hihkui heilutellen vaatteita kädessään.

Onneksi oli viikonloppu, joten värikoodia ei tarvinnut noudattaa. Nea heitti minulle vaatteeni ja rupesin vaihtamaan.

Asuuni kuului pinkit rintsikat, persikan värinen löysä toppinapapaita, pinkin ja persikan väreillä raidotetut korkeavyötäröiset shortsit ja pinkit piikkikorot.

Vaikka oli jo syksy ja joulutanssiaiset olivat tulossa, oli aurinkoinen päivä. Eivätkä vampyyrit tunne kylmää niin helposti.

Nealla oli samat vaatteet Sini-violetteina. Jätimme hiuksemme auki ja kävelimme tyttöjen käytävään.

Emily ja Sandra seisoivat keskellä sitä. Heillä oli normaali vyötäröiset shortsit ja tiukat löysät toppinapapaidat kuten meilläkin.

"Wäääh reikäkerhooo!"huusin juosten heidän luokse. "Valmiina?" Sandra kysyi virnistäen. "Jep", Nea naurahti.

Kävelimme ulos käytävästä vierekkäin, ja jokainen tuijotti meitä hämmästyneenä. En tiedä miksi, mutta huusin yllättäen täysillä: "Viikonloppuu WOOHOO!".

GloriaWhere stories live. Discover now