kappale 12

371 37 4
                                    

Heräsin aamulla siihen, että Nea ravisteli minua. "Gloria! Herää. Tänään on tanssiaiset!" Nea huusi suoraan korvaani.

"Joo joo. Tajusin jo. Ei tarvii kuuroonnuttaa mua. Tiesiksä, että mulla on aika paljon parempi kuulo kun sulla ja toi kuulu aika hemmetin hyvin", valitin noustessani sängystä.

"Mä kävin jo suihkussa, ja vaikka sä kävit illalla nii suihkuun siitä päivänsäde!" Nea nauroi ja työnsi minut kylpyhuoneeseen.

Kun tulin suihkusta, Nea oli laittanut kunnon salongin pystyyn. "Woah, sä näköjään tykkäät laittaa ihmisiä valmiiks", virnistin.

"Istu siihe ja lopeta toi virnistely. Sä oot meistä kahesta kuitenki se, jolla on kunnon treffit tanssiaisis. Ja viel kahen tyypin kaa",Nea hymyili ja vinkkasi.

"Krhm? Kahen? ", katsoin Neaan hämmästyneenä.

"Daa. Luuleksä, että mä en oo huomannu sun ja Michaelin välillä olevaa mystistä sidettä. Huuuu", Nea kikatti ja työnsi minut tuoliin.

"Usko mitä haluut", huokaisin, mutta en voinut ajatelematta. Ehkä minulla ja Michaelilla on jotain. Nyt Gloria. Lopeta. Sulla on poikaystävä.

"Eka tehään sun kynnet", Nea nauroi turhautuneelle ilmeelleni.

Nea otti kynteni ja lakkasi ne tummansinisiksi. Annoimme lakan kuivua samalla kun Nea kuivasi föönillä hiuksiani.

Kun hiukseni ja kynteni olivat kuivuneet, Nea rupesi sähläämään hiusteni kanssa. Hän päättyi lopulta laittamaan hiukseni nutturalle ja jätti joitain hius-suortuvia kehystämään kasvojani.

Lopulta kun Nea oli saanut minut valmiiksi, katsoin peiliin ja leukani tippui lattiaan asti. Näytin todella hyvältä.

Nea jätti omat ruskeat hiuksensa auki ja kiharsi ne.
Katsoin kelloa ja se oli neljä.
Nea oli herättänyt minut kahdeltatoista, koska ei halunnut minulle silmäpusseja. Sitten olin käynyt tunnin suihkussa, koska se on tullut tavaksi. Ja loput kolme tuntia Nea oli laittanut minua. Nyt hän oli laittautumassa itse.

Päätin soittaa Samille.
"Hei!" Samin pahoitteleva ääni kuului heti ensimmäisen tuuttauksen jälkeen.

"Hei tota sitä vaan, että saat anteeks. Mutta mä tanssin pari tanssia myös Michaelin kanssa, koska sillä ei oo deittiä. Ja sä et saa raivostua", hymyilin ja en antanut Samin vastata. Painoin vaan luurin korvaan.

Pelasin kännykälläni viimeisen tunnin tuulettimen edessä, että hiki ei pilaisi meikkiäni.

Lopulta Nea oli valmis ja kello oli viittä vaille viisi. Vetäisin Sinisen jakun mekkoni päälle, koska eilisen hyvän sään jälkeen oli tullut jo kylmä.

Kävelimme koulun eteen. Näin pihalla autoja ja limusiinin! Woah joku tyttö on onnekas.

"Hei Gloria", Sam sanoi tullen minua vastaan ja antaen nopean suudelman.

"Hei", sanoin ja punastuin.

"Sä oot tosi kaunis", Sam kuiskasi pitäen vyötäröltäni kiinni ja taluttaen minua jonnekkin.

"Mikä auto sulla on?"kysyin katsellen ympärilleni. "Onko se toi Volvo tossa?"kysyin.

"Eip, se on tää tässä", Sam sanoi tuoden minut limusiinin eteen. Leukani tippui. Taas kerran, maahan asti.

"Onks tää joku vitsi, koska jos ei oo lupaan etten suutu?"naurahdin.

"Ei tää oo vitsi. Mä en oo vähänniinku maininnu siitä, mutta mulla on ehkäpä vähänniinku rikas perhe. Ja halusin, että tykkäät musta mun takia. Et mun rahan takia", Sam sanoi avaten minulle oven.

GloriaWhere stories live. Discover now