*Di rumah
Farzana tengok televisyen. Selepas 20 minit macam tu baru dia perasan muka adik kembar dia lain macam. Wajah masam.
"Azfar kenapa dengan kau ni?"
"Tak ada apalah."
"Kau ni kalau ada masalah cerita sajalah."
"Tadi ada dua orang budak lelaki tu minta duit kat aku. Tapi aku tak bagi lepas tu diorang dua tu ugut aku. Diorang kata kalau aku tak bagi duit diorang akan buli aku sampai kena buang sekolah."
"Buli kau? HAHAHAHA! Bodoh betul dua ekor tu. Siapa nama diorang? Diorang minta berapa ringgit?"
"Kaden dengan Syamsul. Sorang minta RM5 jadi RM10 lah."
"Owh. Malam nanti aku bagi RM5 untuk kau simpan tabung."
"Ok."
Masa sekolah rendah kami berdua satu kelas namun apabila sudah sekolah menengah kami satu sekolah tapi kelas lain. Aku sebagai kakak aku tak suka tengok orang hina atau buli dia sampai 'down' aku rasa macam nak kerat saja daging diorang tu.
*Keesokan harinya...
"Azfar."
"Ya kenapa Kaden?"
"Aku nak minta maaf fasal semalam."
"Owh tak apa."
"Erm ni duit aku ganti." Kamal pun hulurkan RM10 kepada Azfar.
"Terima kasih."
Kaden pun berlalu pergi. Belum sempat kaki melangkah tetiba si Azfar tanya soalan.
"Erm...Syamsul tak datang ke hari ni?"
"Tak lagipun dia demam."
"Owh."
Mereka berdua pun balik ke kelas. Tiba-tiba kakak kembar Azfar berada di dalam kelasnya.
*2K3
"Sesiapa yang berani nak buli adik aku siap dia aku kerjakan 3 keturunan!" Farzana beri amaran kepada sesiapa yang mencuba buli adik kembarnya. Suaranya begitu kuat hingga di koridor kelas.
"Kakak buat apa kat sini?"
"Aku nak bagi ceramah sikit kat kelas kau ni. Banyak sangat gangsterisme kat sekolah ni."
"Owh. Kakak baliklah kelas dulu."
"Ha ok."
Farzana memberi jelingan maut kepada Kaden iaitu kawan sekelas Azfar. Kaden hanya pasrah.
"Rupanya aku salah target." Gumam Kaden di dalam hati.
**************************************
"Abang nanti nak jalan-jalan tak?"
"Sorry lah honey abang malaslah nak keluar hari ni."
"Dahlah saya nak merajuk."
"Ha pergilah merajuk sampai ke hujung dunia tu."
"Kemain abang perli saya."
"Habistu?"
**************************************
*2K1
"Ok hari ni cikgu nak edarkan jadual baharu kepada kamu semua. Jadual waktu ini akan dilaksana pada hari esok. Jadi esok tu tengok jadual baru ye bukan jadual lama ni. Lagipun cikgu subjek Bahasa Inggeris telah ditukar."
"Hah? Kenapa nak tukar? Padahal Madam Nalia tu best apa." Gumam aku di dalam hati.
Aku tiada sahabat mahupun kawan dari sekolah rendah. Aku tidak tahu mengapa tiada seorang pun yang ingin berkawan denganku. Tetapi adik kembarku mempunyai kawan rapat walaupun dia seeing dibuli.
YOU ARE READING
FARZANA IESYA
Mystery / ThrillerSequel to FAYZA IESYA Karya Ketiga✨ Start?: Oktober 2023 End?: Hot in 1: ******************************************** "Aku dekat mana ni hah?"-Farzana Iesya "My fleur dah sedar ke hm?"-Unknown "Kau siapa hah? Kenapa panggil aku my fleur?"-Farzana I...