BAB 4

42 4 0
                                    


**************************************
*Di rumah

"Tuan maafkan saya."

"Kenapa Syamil?"

"Anak tuan hilang?"

"Hah? Yang mana?"

"Yang perempuan tu."

"Aku nak kau godam telefon Farza sekarang!"

"Baik tuan."

"Nanti kalau apa-apa bagitau saya!"

"Ya, baik tuan."

Setelah 20 minit Syamil godam telefon Farza. Dia sudah jejak lokasinya.

"Tuan. Tuan." Syamil berlari ke arah pejabat tuannya.

"Ya kenapa?"

"Ni tuan lokasi dia dekat resident."

"Hah? Resident?"

"Ya tuan."

"Aku nak kau dengan lagi 100 orang cari Farza dekat lokasi tu."

"Baik tuan."

"Ok pergi sekarang!"

Syamil dan lagi 100 orang anak buah Alex pergi ke lokasi tersebut. Mereka menaiki kereta hummer.

Setelah 40 minit dalam perjalanan akhirnya mereka sudah sampai di lokasi tersebut.

"Korang semua tunggu dalam kereta biar aku sahaja yang keluar." Syamil beri arahan melalui 'walkie talkie'.

Mereka semua patuh pada arahan Syamil.

Syamil pun keluar dari kereta menuju ke resident tersebut lalu alangkah terkejutnya dia. Di situ hanya ada sebuah rumah banglo usang yang dibiarkan begitu sahaja.

"Arrrggghhh shit!!" Marah Syamil sambil sepak-sepak batu yang berdekatan dengan kakinya.

Mereka pun hairan melihat Syamil berjalan menuju ke arah kereta dengan muka bengang.

"Syam kau ok tak?" Tanya salah seorang di situ melalui 'walkie talkie'.

"Muka aku ni memang nampak ok ke? Soalan bodoh apa kau tanya kat aku?"

Diam terus dia dan tidak balas apa-apa.

Mereka pun patah balik pulang ke rumah.

*Di rumah

"Mana anak aku?"

"Maafkan saya tuan. Saya dah cari tapi tempat tu hanyalah sebuah rumah usang."

"Arrrggghhh!!" Marah Alex sambil tumbuk dinding.

**************************************

Aku dekat mana ni hah?" Soal Farzana dengan mamai.

"My fleur dah sedar ke hm?"

"Kau siapa hah? Kenapa panggil aku my fleur?"

"Car tu es à moi."-Unknown

"Apa kau cakap ni hah? Kau jangan sampai aku buat sesuatu kat kau kalau kau cakap entah apa kat aku sekarang ni. Baik kau lepaskan aku sekarang."-Farzana

"Kalau tak?"

Farzana diam. Dia buntu mahu membalas apa.

Biasa dalam filem kalau kena culik mesti tangan dengan kaki kena ikat tapi dia ni limited edition. Dia kena culik tapi dia tidur di atas katil single dan dia tidak diikat.

*8.00 malam...

"My fleur jom makan."

"Tak nak!"

"Siapa dia? Dahlah pakai topeng. Seram pula aku tengok dia tu." Gumam Farzana di dalam hati.

FARZANA IESYAWhere stories live. Discover now