Capitolul XI

31 4 2
                                    

Ma trag din brațele lui și nu fac altceva decât sa merg mai departe . Fug de confesiunea lui , neștiind spre loc ma îndrept .

- Nu a fost niciodată vorba despre o baie , solcito , nu i așa ? ma ajunge din spate și simt cum picioarele mi se înmoaie .

- Privirile nu mint , nu i așa ? întreb , făcându-mi curaj și înfășurându-mi mâna in jurul brațului sau .

Văd in coada ochiului cum ma privește cu un zâmbet imens , care brusc mi-a dat o mică reîmprospătare .

- As vrea sa îmi arați piesele voastre de arta , Abelardo . ii cer , iar fata lui pare ca trece de la surprindere la suspiciune .

- Nu credeam ca te interesează arta plastica ! exclama făcând dreapta pe următorul coridor .

- E o seara plină de surprize ! chicotesc fals și simt cum picioarele pur și simplu se vor desprinde de gambele mele .

Urmează o scara pe care o urc atât de încet încât bărbatul de lângă mine ma întreabă dacă sunt bine . Îmi reiau imediat mersul cu dinții încleștați de durere .
Nu vorbim decât abia când ajungem in fata unor uși albe . Firele de pe mâini mi se ridica când deschide usa cu zâmbetul lui șmecheresc și îmi face semn sa intru prima .

Galeria de arta este lunga , iar luminile reci dau impresia ca este de doua ori mai mare . Pe ambele părți erau insirate , unele pe perete , altele chiar in vitrine . Toate sunt luminate de spoturi ce le oferă un plus de strălucire . In mijlocul camerei e o statuie care pare a fi un om desfigurat ce trece printr-o transformare fireasca a vieții .

Nu realizez când ma las purtată de Abelardo și coboram treptele din marmura , dar ma trezesc admirând o pictura .
Ea înfățișa o femeie dezgolită care își acoperea sânii și sta picior peste picior pe un scaun . In spatele ei era un șemineu cu câteva fotografii , iar deasupra ei un tablou negru .

- Pictura este realizată de Jack Vettriano , iar modul in care e reprezentata aceasta femeie sugerează nevoia de dragoste , de tandrețe a fiecărei persoane de sex feminin . Acel tablou negru din spatele ei sugerează agonia prin care trece . murmura atât de aproape de urechea mea , de parca m-ar fermeca .

De-a lungul următoarelor zeci de minute mi-au fost prezentate mai multe picturi , unele dintre ele fiind reprezentări ale Nottinghamului , ale naturii , dar cele mai multe erau nuduri .

Acum ne uitam la un tablou cu nuanțe închise ce prezentare marea învolburată . Pe mare se desfășura o furtuna violenta , iar in mijlocul picturii era o bărcuță cu un băiețel in ea . Copilul nu era bine conturat , fiind doar o umbra ce vâslea in bărcuță .

- Pictura este inspirata din ,, Furtuna de pe Marea Galileii " . Întruchiparea haosului care ajunge sa răpună și cele mai curate suflete . Unii critici spun ca aceasta este una din înfățișările apocalipsei . vorbesc înaintea lui , luându-l vizibil prin surprindere după ce recunosc piesa de arta.

Este pictată in ulei , iar nuanțele reci de albastru , verde și gri surprind cat mai bine furtuna . Barca nu are pânze , semn ca ființa umană nu are nicio șansa in fata naturii ,a divinității .
Ma apropii pentru a vedea mai bine chipul băiețelului . Era sumbru , scurs de orice picătura de viața ,de parca navighează pe acele mari de când s-a născut . Niciodată nu l-am vazut expus undeva , ci doar in poze .

- Niciodată nu am înțeles rolul copilului . vorbește pe un ton scăzut mult prea aproape de mine .

- Omul este inferior naturii . Probabil ne amintește cât de neînsemnați suntem in marele tablou divin . ii răspund continuând sa privesc tabloul care ma capta și făcea sa simt fiori prin rochie .

Ares AskinUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum