'Het word koud, zullen we terug?' vraagt Raoul als we al een tijdje aan het zwemmen zijn. 'Goed plan', antwoord ik en zwem naar de kant, als ik halverwege bij mijn schouders word gepakt. Ik voel hoe Matthy op mijn rug komt zitten. Hij giechelt in mijn oor. Kriebels gaan door mijn buik. Zodra we op het ondiepe stuk komen, laat hij me los. We staan op en lopen het water uit, waar we onze handdoeken op pakken en om ons heen slaan. 'Ey, laten we voor de grap samen omkleden', lacht Koen die zijn shirt al uit trekt. Rutger schiet in de lach en stemt in, net zoals Frank. Ze trekken hun zwembroeken naar beneden, waardoor ze nu naakt voor ons staan. Ik zie Matthy met grote ogen kijken. 'Matt en ik kleden ons later om? Kunnen we gelijk douchen', zeg ik. Matthy knikt. 'Nou ja zeg, poesies', grapt Koen die een onderbroek aan trekt. Oh, nu kan ie het krijgen ook. 'Ohja?' antwoord ik en trek mijn shirt over mijn hoofd. De jongens beginnen te joelen, waardoor Robbie zich nu ook besluit om te kleden. We besluiten er een wedstrijdje van te maken wie als eerst uitgekleed is. Robbie valt in het zand, omdat hij zijn boxer niet uit krijgt. Ik schiet in de lach, 'Gewonnen!' Robbie jammert. Ik zie Matthy mijn lichaam scannen, waardoor ik even op kijk, maar me stil houd. Anders gaan de anderen zich er ook mee bemoeien. Ik kleed me aan en zie de jongens nu naar Matthy en Raoul kijken. 'Oh nee nee, ik doe hier niet aan mee jongens', lacht Raoul. Matthy knikt. Ondertussen staat hij al zo'n 5 minuten met zijn armen voor zijn onderbuik. Ik haal zijn armen voor zijn lichaam weg en knuffel hem even snel. 'Kom, we gaan', zeg ik, terwijl ik Matthy om draai naar de kant waar we heen moeten. We lopen terug naar ons 'verblijf'. Daar aangekomen loopt iedereen door naar hun kamer. 'Waar zijn de douches eigenlijk?' vraagt Matthy. 'Ehm, volgens mij beneden', antwoord ik en pak schone kleding uit de kast. 'Kan ik een korte broek lenen?' vraagt Matthy dan als hij een shirt met lange mouwen heeft gevonden. 'Zou ik Koen even appen voor je?' antwoord ik. Hij knikt en glimlacht dankbaar. 'Neem je zijne dan wel even mee naar de douches, dan kunnen jullie daar even ruilen', lach ik. Matthy knikt. Als we alles hebben, lopen we naar de douches. Het zijn allemaal hokjes naast elkaar. In het hokje moet je je kleding ophangen. 'Denken ze nu dat wij zo netjes kunnen douches dat ons kleding niet nat wordt?' vraag ik de jongens verontwaardigd. Ondertussen ruilen Matthy en Koen van korte broekje. Ik hoor hoe Matthy hem bedankt, waarna Rutger de douches, net als mij, begint af te kraken. Ik stap dan zuchtend het hokje in en hang mijn kleding op aan de haakjes. Daaronder staat een klein bankje waar je op kan zitten en daartegenover hangt de douche aan het plafond. Ik zet die aan en wacht tot die warm is. 'Wie zit er naast mij?' vraag ik dan uit het niets. 'Ikke nie! Ik zit aan het eind!' roept Koen. Ik begin te lachen. 'Ik!' roept Robbie dan. Aan de andere kant van mij hoor ik iemand hoesten. 'Ja, dat is Matt', lach ik. Ik hoor hem grinniken, 'Ja nee, stikte in het water' Ik schud lachend mijn hoofd met een frons, 'Alleen jij kan dat' Hij lacht.
- tijdskip -
Met een handdoek rond mijn middel stap ik de douches uit. 'Het heeft nul zin om mij daar aan te kleden, want dan maak ik mijn kleding nat', zeg ik mopperend. De jongens kijken me vragend aan. 'Maar hoe kan het dat jij het niet kan en wij hier allemaal al klaar staan?' lacht Raoul. Ondertussen heeft Matthy mijn kleding gepakt. 'Ja ik weet niet', mopper ik. 'Nou, ga terug dat hokje in en droog je af, je kleding is veilig', lacht Frank die me het hokje weer in duwt. 'Oké oké', lach ik. Eenmaal afgedroogd vraag ik naar mijn boxer, die ik toegegooid krijg. Ik vang hem en trek het aan, waarna ik het hokje uit kom en het shirt over mijn hoofd trek. 'Ik doe de rest wel in onze kamer', zeg ik Matt. Hij knikt. Ik bekijk hem even. Fuck. Matt met nat haar is echt- geil. Ik schud de gedachte van me af, dat kan ik echt niet zeggen over hem. We maken onze weg naar boven en spreken af om over 10 minuten allemaal bij Roels kamer te verzamelen. Naja, Roels kamer? Zo noemen we het even. Matthy gaat op mijn bed zitten, aangezien die aan de kant van de deur staat. Ik kom naast hem zitten en kleed me aan. Hij kijkt me afwachtend aan. 'Klaar', zeg ik dan. Hij knikt en staat op. Even bekijk ik hem. Hij slikt en kijkt vragend. 'Sorry, je ziet er goed uit', zeg ik en lach. Hij glimlacht, 'Dankje' Ik trek hem tegen mij aan en leg een hand op zijn achterhoofd, waarna ik een kus op zijn haren plant. 'Gaan?' vraag ik hem dan. Matthy knikt. We laten elkaar los en maken onze weg naar de kamer van Raoul, waar als het goed is nu iedereen moet zijn. We openen de kamerdeur. Gelijk kijkt iedereen op. 'Ha, daar zijn jullie!' zegt Koen. Ik lach en knik. We nemen plaats bij de anderen op bed. Naja, ondertussen worden alle bedden gebruikt, omdat we niet met z'n allen op 1 bed passen. Matthy komt naast me zitten. 'Dus, wat gaan we doen?' vraagt Raoul. Even zie ik hoe iedereen begint na te denken, als Robbie opeens met een geniaal, hoor de sarcasme, idee komt.
JE LEEST
Scars // Bankzitters [VOLTOOID]
Fanfiction🦋~Matthy x Milo~🦋 Matthyas, een jongen die al een tijdje aan zelfbeschadiging doet, moet wisselen van klas, omdat hij een lager niveau moet doen. Midden in het schooljaar naar een andere klas moeten, komt als een klap voor hem binnen. --- Geschrev...