Do plesu ostávalo niekoľko hodín. Bola som nervózna. Hlavne z Lucasa. Sľúbil mi prvý tanec, no vedela som, že ten bude patriť Diane. Tak moc ma bolelo srdce. Tak moc som chcela byť s ním. Neverila som v osud, no vedela som, že tým mojím bolo stretnúť ho. Vedela som, že on mal byť ten koho som mala milovať. Cítila som to hlboko vnútri. Cítila som to vždy keď som bola s ním. Bola medzi nami iskra a chémia. Ach keby mi len skôr povedal čo ku mne cíti. Všetko teraz mohlo byť inak. Nemalo zmysel utápať sa v ,,čo keby."
Od Márii som sa dozvedela, že kráľovná bude dámy vyberať podľa nášho správania na plese. Tanec v tom hrá najdôležitejšiu úlohu. Všetky sme si malo zohnať partnera. Ja som si nikoho nezohnala. Bola som v tom, že to bude Lucas. Začala sa ma zmocňovať tréma, keďže ples už začínal.
Stáli sme pred sálou. Všetky sme boli nervózne. Zvnútra vychádzala hudba a hlasy ľudí. Počkali sme na kráľovnú a spolu s ňou vstúpili do miestnosti. Všetci sa postavili a poklonili. Podišla k mikrofónu uvítať hostí. My jej dámy sme poslušne stáli vedľa nej. Do tancu ostávala ešte chvíľa. Mohli sme ísť zatiaľ pozdraviť hostí a napiť sa. Hostia ma nezaujímali mojím cieľom bolo šampanské. Hltala som ho ako vodu. Chcela som sa trochu zkludniť. Zobrala som si druhý pohár a oprela sa o stôl. Konečne som sa porozhliadla. Všetko to boli nóbl ľudia, akoby aj nie, obyčajného farmára by asi nepozvali. Lucas stál po boku Diany a rozprávali sa s nejakým mužom. Nicol vyzerala byť smutná, asi jej došlo kto je jeho favoritka. Od začiatku vlastne bol len s Dianou. Druhým nedal ani šancu. Vyzerali však ako dokonalý pár. Žiarila vedľa neho. Bolel ma pohľad na nich, obrátila som radšej zrak. Nechcela som ubližovať sama sebe. V rohu miestnosti stál povedomý človek. Rozprával sa s Máriou. Nevedela som si vybaviť odkiaľ ho poznám. Podišla som bližšie aby som lepšie videla. Spoznala som ho. Bol to Dominic. Potešila som sa tomu. Od toho večierku som ho nevidela. Nemala som možnosť ospravedlniť sa mu. ,,Dominic" oslovila som ho s nefalšovaným úsmevom. ,,Desiré?" prekvapene sa pozrel, ,,rád ťa vidím" objal ma. ,,Vy dvaja sa poznáte?" prerušila nás Mária. ,,Tak trochu," usmiala som sa, ,,nemala som možnosť ospravedlniť sa ti, mrzí ma čo sa stalo" povedala som Dominicovi. ,,Ale to nič, aj som na to zabudol" mrkol na mňa. Mária stále nechápala. ,,Potom ti poviem" pošepkala som.
Začala hrať hudba a prišiel náš čas. Vystrašene som sa pozrela na Máriu. Stisla mi ruku a v sprievode Dominica išla na parket. Myslím, že aj ona mi musí niečo vysvetliť, usmiala som sa. Všetky dievčatá už stáli na parkete. Triasli sa mi ruky. Princ sa na mňa smutne pozeral. ,,Toto je môj koniec" pomyslela som si.
Zrazu sa objavil Dan a podal mi ruku. Smutne som sa na neho pozrela. Poďakovala som mu očami a spolu sme išli na parket. Zbadal moju trému a pošepkal : ,,Si výborná ver si a ver aj mne, nezabúdaj ako sme sa to učili, nespúšťaj tvoje oči z mojich." Prikývla som. Cítila som z neho pokoj a oporu. Hudba začala hrať. Jednou rukou mi chytil dlaň a druhú dal okolo môjho pásu. Nechala som sa viesť ním a hudbou. ,,Ďakujem" šepla som. ,,Poďakuj Márii" usmial sa a otočil ma. Pritiahol ma späť k sebe. Pochopila som čo tým myslel. Mária mu zavolala aby prišiel. Potešilo a zarmútilo ma ro zároveň. ,,Dnes si veľmi krásna" načiahol sa k môjmu uchu a povedal tak potichu, až som ho takmer nepočula. Usmiala som sa a odvrátila pohľad. Znervózňovalo ma to. Uvidela som Lucasa ktorý stál a s bolesťou v očiach nás sledoval. Puklo mi srdce, vyzeral akoby ho niekto rozrezal na tisíc malých kúskov. Stúpla som Danovi na nohu, ktorý sa ani nemykol a naznačil nech nespúšťam z neho zrak. Cítila som sa nepríjemne. Lucas pukal od bolesti zatiaľ čo ja tu tancujem a iným mužom. Nemalo mi na ňom záležať. Ja som predsa tiež trpela a on s tým nič nespravil. Vykašľal sa na mňa a hneď si našiel náhradu. Moje myšlienky prerušil potlesk. Dohrala hudba a všetky sa poklonili. Dan ma nenápadne podstrčil a poklonila som sa tiež. Ešte raz som mu poďakovala a vybrala sa k Márií s Dominicom.
,,Bola si výborná" zaštebotala. Usmiala som sa. ,,Potrebujem ďalšie šampanské" zahlásila som a otočila sa na odchod. ,,Zase to chceš prehnať?" zasmial sa Dominic. ,,Desiré nezabúdaj že kráľovná niektoré z nás vyhodí, mala by si sa venovať hosťom" pošepkala Mária ustráchane. Prikývla som a namierila si to k postaršej dáme. Vyzerala milo. ,,Dobrý deň ako sa Vám páči v paláci?" povedala som sladko. Obzrela si ma, ,,Ahoj drahá, je to fantastické" prehlásila. ,,Tak to ma veľmi teší" usmiala som sa. ,,Zlatíčko nemohla by si mi prosím podať pohár s martini?" mrkla na mňa. Prikývla som a išla jej preňho. ,,Nie som slúžka" vravela som si. Podala som jej ho a vybrala sa k ďalším hosťom. Celé mi to trvalo dosť dlho. Niektorí boli milí, iní si ma zmýlili s niekým iným a niektorí by ma najradšej mali v posteli. Zo všetkých síl som sa snažila usmievať a smiať sa na každom vtipe aj keď žiadny vtipný nebol. Sem tam som zahliadla Lucasa ktorý sa tiež venoval hosťom a ani raz netancoval. Diana bola stále po jeho boku.
Ples sa pomaly blížil ku koncu a mne odpadávali nohy. Ani raz som si nesadla a neustále sa venovala kráľovnej alebo hosťom. Chcela som si ísť konečne ľahnúť a natiahnuť sa. Čakal nás len posledný tanec, ktorý som už nemusela absolvovať ja. Kráľovná tiež tancovala. Zbadala som Dianu ako ťahá Lucasa na parket. Po dlhom presviedčaní jej prikývol a odišli na parket. Chytil jej ruku do svojej a druhú položil okolo pása. Modlila som sa nech neurobí jedinú vec. A ona to spravila. Položila si hlavu na jeho hruď. Puklo mi srdce. Cítila som sa bezvládna. Tak moc to bolelo. Teraz som pochopila ako sa cítil on. Tancoval s ňou no nespúšťal pohľad zo mňa. Stála som tam zlomená. Slzy som držala na kraji. Nezvládla som to a odišla na balkón. Potrebovala som vzduch. Mala som pocit že sa udusím. ,,Nenávidim ťa" šepla som. Vnútri som mala takú bolesť a hnev. Chcela som mu všetko vykričať. Chcela som mu povedať akú bolesť mi pôsobí, ako ma mučí. Vyštartovala som dovnútra. Bola som odhodlaná a plná hnevu. Nebol tam. Ani on ani Diana. Ešte viac som sa nahnevala. Vedela som kam mám ísť.
YOU ARE READING
Sľub
RomancePrišla pracovať ako slúžka. Osud to chcel inak. Získa si princa tak, ako si získal on ju? Desiré je mladé dievča. Zamiluje sa do princa, ten jej dá plno pozornosti, no stane sa niečo nečakané. Vyzeralo to na šťastný koniec, zničí všetko žiarlivosť?