Ayyash sudah menyiapkan gaun pengantin dan sebagainya. Hanya perlu tunggu harinya datang.
"Lepas ni, kita boleh tidur same-same la kan?" Tanya Ayyrash. Dhia membaling bantai ke Ayyrash selepas mendengar soalan Ayyrash tadi."Eh kau ni, pelik-pelik nampak." Kata Dhia sambil mengemas katilnya. "Nanti lepas kita kahwin kita nak buat ape? Buat ana---" Dhia terus menutup mulut Ayyash dengan kedua-dua tangannya. "Na'ah. Kita akan berbuat bodo sahaje. Bende tu? Kurangkan lah ye Ayyash Amrii" Dhia dengan senyuman yang tidak ikhlas. "Ak alah kita still tidur sama-sama as married couple kann?" Ayyash dengan suara manjanya. "Sebelum aku comfirm tido asing-asing baik kau diam" kata Dhia. Ayyash terus terdiam.
Setelah beberapa hari menunggu hari yang sangat indah, akhirnya sampai juga. Dhia dihiasi dengan mekap yang tebal oleh kerana jurusolek nya. Dhia, memakai gaun yang dipilih olehnya dan Ayyash hari itu.
*Bam!bam!bam!*
Dhia mengetuk pintu dengan kuat. "Yeee? Eh Dhia?!" Puteri dengan terkejutnya. "Weihhh.. aku nervous bebbb!" Dhia sambil memeluk tangan Puteri. "eh kau, kau dah nak kahwin kott. Ayyash weihh. Yang mekap kau tebal sangat ni dah kenape." Tanya Puteri. "Si makcik mekap tulaa!! Haishh kenapela si Ayyash ambil makcik tu mekap akuu. Tebal siaa" kata Dhia. "Nak buat macam mane" Puteri cuba untuk menahan tertawanya.
Tetiba ada seseorang yang mengetuk pintu. "Ye masuklah" jawab Dhia. Ternyata itu Ayyash. "Dah siap? Jom, pegang tangan aku" kata Ayyash.
Terbukalah pintu, munculah Ayyash dan Dhia. Perlahan-lahan mereka berjalan ke pelamin.
Semasa Ayyash dan Dhia di pelamin, Dhia tersangatlah nervous. Apabila Ayyash sedar yang Dhia nervous, dia berbisik, "aku ingat aku sorang je nervous.". Dhia terkejut apabila Ayyash membisik di telinganya. "omaigakk! Iaaa!! Kau dah kahwinnn!!" Kata Aidar. "Eh tepi lah kau Aidar" Puteri menepis Aidar. "Dhia, have fun at this night". Kata-kata Puteri membuat Dhia blushing. "eh engkau nii" Dhia sambil menutup mukanya.
<Semasa perjalanan ke rumah>
"Sayang, we finally married. Can i touch you?" Tanya Ayyash dengan lembutnya. "Kat rumah ye you" kata Dhia dengan senyuman tidak ihklas.
Setelah sampai di rumah, Dhia terus berlari mengambil air. "Huaaa!! Akhirnya. Air!" Dhia minum air itu dengan gelojoh. "Haha! What a silly" kata Ayyash. Ayyash perlahan-lahan memeluk Dhia dari belakang. "Eh! Terkejut aku" kata Dhia. "Sayang, for our first day, lets go to the room?" Tanya Ayyash.
keesokan harinya, Ayyash terbangun di awal pagi dan nampak Dhia di sampingnya. "You finally mine.." kata Ayyash. Ayyash pergi mandi dan masak. Dhia pun terbangun. "Huaa.. aik, mane Yash?" Dhia pun bangun dari katil dan pergi mencari Ayyash.
*Tak!tak!tak!*
Bunyi potongan sayur yang sedang Ayyash lakukan."A-ayyash, you masak ape?" Tanya Dhia. "Masak sarapan la sayang." Ayyash berhenti memotong dan pergi mencium Dhia. "Can i help you Ayyash?" Tanya Dhia. "Sure honey, you can help me by cook the egg" kata Ayyash. Dhia pun pergi menggoreng telur. Semasa Dhia sedang menggoreng telur, dia teragak-agak menggorengnya kerana takut akan minyak panas itu. Tiba-tiba minyak panas itu meletup dan terkena Dhia. "Aghh!!". Ayyash terus ke Dhia apabila mendengar jeritan Dhia. "Kanape??" Tanya Ayyash dengan ragunya. "Terkena minyakkkkk! Huaaa!" Dhia menangis kesakitan. Ayyash ambil tepung gandum dan menyapunya ke tempat yang terkena minyak di tangan Dhia tadi. "Be careful after this" kata Ayyash. Ayyash tutup api dan menggoreng telur baru kerana telur yang digoreng Dhia tadi telah hangus.
Ayyash meletakkan nasi goreng di atas meja, iaitu di hadapan Dhia. "woaa!! Sedapnyee!" Dhia dengan terkagumnya. "Makanlah," kata Ayyash. Setelah mereka selesai makan, Ayyash dan Dhia bersedia untuk ke kerja. Manakala Dhia ke kolej.
"Sayang tahu nak ikat tai baju?" Tanya Ayyash. "T-tahu. Kenape?" Jawab Dhia. "Boleh tolong ikatkan?" Ayyash menanya dengan manja. Dhia teragak-agak berjalan ke arah Ayyash dan menghulurkan tangannya ke atas untuk mengikat tai baju sambil memandang lantai. "Lantai tu handsome ke?" Ayyash mengambil tangan Dhia dan meletakannya ke perutnya. "lantai tu ade six pack ke?" Tanya Ayyash. Dhia perlahan-lahan menoleh ke muka Ayyash. "T-takde" Dhia terus mengikat tai itu sampai siap. Selepas itu, dia larikan dirinya.
<Semasa dalam perjalanan ke kolej Dhia>
"Sayang, balik japgi nak pergi makan?" Tanya Ayyash. "Boleh..." kata Dhia. "Kenape macam tak semangat je?" Ayyash pegang tangan Dhia dengan lembut. "hari ni kan first day, so, yeah.. ade Aidar, tapi jalan masuk kolej panjang. Huhuu syerem" kata Dhia. "Haha!! Nanti abang antarkan masuk ye? Sayang?" Kata Ayyash.
<kolej>
Ayyash dengan sopannya membukakan pintu untuk Dhia. "A-ayyash, janganla sampai camni" kata Dhia. "Kenape tak panggil saye abang?" Ayyash mendekatkan mukanya ke Dhia. "Yela. Abangg" kata Dhia. Semasa berjalan masuk ke kolej, semua pelajar perempuan tergoda dengan Ayyash. Apabila sudah sampai di pintu masuk dewan, "thank you Abang" kata Dhia. "Kiss?" Tanya Ayyash. "Eh! Jangan nak pelik-pelik! Kite kat luar ni!" Pekik Dhia. Ayyash tersenyum lebar, lalu cium pipi Dhia dan lari. "Ayyash Amri!!!!!". "Eh, Iaaa!" Aidar menegur Dhia. "Eh, mane Puteri? Kau kan selalu dengan dia," tanya Dhia. "Dia ade je kat dalam, jom?" Kata Aidar. Aidar dan Dhia pun masuk ke kolej.
Semasa Ayyash sedang mesyuarat, dia tidak berhenti memikirkan Dhia.
<Ring! Ring!>
Bunyi notification telefon Dhia.Apabila Dhia membuka telefonnya, dia mendapat mesej. Iaitu dari suaminya.
"Sayangg! Mau abang masuk dalam ambill?"
Dhia terus menjawab, "ikut Abang lah".
<Tilo Company>
*Ring!ring!*
Bunyi notification telefon Ayyash.Dia tersenyum apabila membaca mesej yang dihantar oleh isterinya. "Comel lahai.." Ayyash sambil melamun.
Akhirnya, masa Dhia untuk balik ke rumah. Dia mununggu Ayyash mengambilnya. Dhia agak keliru apa yang dilingkungi para-para wanita di situ. Ada yang mengangkat tangan, apabila Dhia nampak gelang yang dia beli untuk dia dan Ayyash, dia terus pergi menarik tangan Ayyash. "Ade ape ni abang?" Tanya Dhia. "As you know, they are tempted." Kata Ayyash. "so perasan la mu" kata Dhia. Mereka berdua berlari bersama-sama sambil berpegangan tangan sampai ke keretanya.
Mereka berjaya masuk ke dalam kereta. "Fuhh! Penatt!" Kata Dhia. "Shall we?" Ayyash menghulurkan tangannya. "Sure." Dhia pegang tangan yang Ayyash hulurkan tadi.
Semasa dalam perjalanan ke destinasi mereka, Ayyash perasan yang Dhia tertidur. "Eh? Tidur dah? Penat betul ye" kata Ayyash. Selepas 1 jam berjalan, akhirnya, mereka sampai juga. Restoran itu di tepi pantai yang indah dan nyaman. Dhia amat kagum apabila melihat pantai seindah ini.
Bersambung...
*Tak silap aku, tepung gandum la untuk yang minyak tu. Ga tau lah, tanye la mak korang.*
-khai-
YOU ARE READING
Unexpected Love [Og]
RomanceDhia Eira x Ayyash Amri (Malaysian novel) Sinopsis: "Dia ke..Ayyash Amri?.." Dhia Eira didapatkan pasangan sukannya. Iaitu Ayyash Amri, suaminya di masa depan. Tetapi, kisah cinta ini tidak berlalu dengan bagus. Seorang perempuan yang bernama Darw...