Medyadaki şarkı benden Pera'ya gelsinnn.
(Yazar'dan)
"Pera, sakin ol. Abim yolda geliyor." Ubeyde'nin son sözlerinden sonra, Pera tekrar dışarıdaki sesleri duyamaz hale gelmişti.
Zihninde geçmişte yaşadığı olay,
dönüyordu.Kaç yıl oldu saymadım köyden göçeli
Mevsimler geldi geçti, görüşmeyeli
Hiç haber göndermedin o günden beri
Yoksa bana küstün mü? Unuttun mu beni?"Pera kızım neredesin?" dedi annesi ağlamaklı bir sesle.
"Bak sana en sevdiğin şarkıyı açtım. Lütfen neredeysen çık."
Küçük Pera ise girdiği dolabın içinde, kulaklarını kapatmış bir şekilde oturuyordu.
Dün yine seni andım, gözlerim doldu
O tatlı günlerimiz bir anı oldu
Ayrılık geldi başa, katlanmak gerek
Seni çok çok özledim, arkadaşım eşekDaha fazla duymak istemiyordu şarkıyı...
Odanın içerisine Alparslan hızla girdi.
"Peri, ne oldu?" dedi karısına bakarak.
Karısı ise gözünden bir damla düşerek konuştu.
"Alparslan ben artık dayanamıyorum."
Alparslan hemen eşine sarıldı.
"Dayanamamız gerek. Kızımız için..."
Peri duyduğu cümle ile, eşini itti.
"Dokunmama izin vermiyor. Ben nasıl onunla iletişime geçeceğim ki!"
"Yapabiliriz Peri... Hem destek almaya da başladık."
Bunları konuşuyorlardı ancak dolapta olup, onları dinleyen kızlarından haberleri yoktu. Tabi Pera daha çok hâlâ çalan şarkıya odaklanmıştı.
Arkadaşım eş, arkadaşım şek, arkadaşım eşek
(Arkadaşım eş, arkadaşım şek, arkadaşım eşek)Uhud, Ubeyde'nin attığı konum ile varmıştı mağazaya. İçeriye girdiği gibi kardeşinin ayakta ileri, geri yürüdüğünü görmüştü.
Biraz ilerleyince de, yere çömelmiş ve kulaklarını kapatmış Pera'yı gördü.Koşar adım yanına vardığında, Ubeyde gördüğü abisiyle derin bir nefes almıştı.
Uhud, Pera'nın yanına çökerek seslendi.
"Pera!" sesi oldukça gür çıkmıştı.
Pera ise herkesin şaşırdığı gibi, Uhud'un sesini duyunca kendine geldi. Yavaş yavaş mavi gözlerini, onun tabiriyle toprak gözlerine değdirdi.
"Uhud kapatsınlar" dedi fısıldayarak
Uhud ise anlamayarak sordu.
"Neyi kapatsınlar?"
"Şarkıyı"
Uhud, onun duymadığı sadece Pera'nın duyduğu şarkı olduğunu anlayınca, konuştu.
"Kapatılar. Sen ellerini kulaklarından çekersen kapattıklarını anlarsın." dedi sakince
Pera ise hâlâ kafasında çalan şarkının kapanmadığını düşünüyordu. Fakat Uhud'a güvenerek ellerini kulaklarından çekti. Gerçekten şarkı susmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hıçkırık Misali
Ficção AdolescenteSarılmak... Belki dünyadaki en güzel şeydi. İnsanlar, üzgün olunca birinin ona sarılma isteğiyle dolup taşarlar ancak Pera bunların hiç birini hissetmemişti. O, sarılmayı sadece ona eziyet veren bir şey olarak görüyordu. Hayatı odasının dört duvarı...