قام ثلاثه وثم خرجوا حتي يحضروا الملف المهمه فقال مازن
" طب بقلكم اي هنجهز للمهمه دي فين "
ردت نيره بسرعه
"في شقه ميران "
رفت ميران حاجبها وقالت: " وده ليه بقي"
ردت نيره : " اصل برتاح هناك وكمان في هناك هدوء كده وده بيساعد اننا نركز في تجهيز المهمه"
رد مازن : " يبقي تمام في شقه ميران هنحضر للمهمه "
نظرت ميران لهم وقالت : " علي فكره انا موافقتش"
قالت نيره : " مش لازم توافقي يا ميران عشان كده كده هنروح"
فقال مازن : "طب تمام عشان نختصر الوقت انا هروح اجيب الملف وانتوا روحوا وانا هلحقكم بالعربيه تمام"
أومات نيره وميران فذهب مازن ليجلب الملف اما ميران ونيره ذهبوا لجراج العربيات ليبركوا العربيه وهما في طريقهم قالت نيره لميران
"بقلك اي واحنا ماشين نجيب شبسي وبيبسي ولو يريت بيتزا كمان "
نظرت لها ميران وقالت : " احنا كده رايحين ملاهي مش رايحين نحضر مهمه"
رفعت نيره كتفها وثم انزلته وقالت : " انتي عارفه ان انا مش بعرف اركز الا لما اكل"
رد عليها ميران : " انتي لسه واكله علي فكره"
ردت نيره : " دي كانت حاجه كده لفتح الشهيه بس يعني انا كده مكلتش"
ابتسمت ميران بسخريه : " كل دول فتح شهيه امل لو كنتي جعانه هتعملي اي"
ردت عليها نيره : " كنت جبت كميه اكتر طبعا"
اومات ميران براسها ثم اخرجت مفتاح السياره من جيبها وضغطت علي الزر حتي تفتح ابواب السياره فتحت ميران ونيرت الباب ثم دخلوا ركبوا حزام الامان وبدأت ميران بتحريك السياره حتي تذهب الي شقتها
اما مازن ذهب الي مكتب الرجل الذي سوف يعطيه الملف طرق الباب ودخل وقال
" عامل اي يا حمو "
رد عليه (محمد) وقال: " يا بني حرام عليك ميت مره اقولك بلاش حمو دي لما نكون في الشغل بتضيع برستيجي "
رد عليه مازن : " انا مش عارف مش عجبك ليه ده حتي حلو حتي شوف كده حمو "
رد عليه محمد : " استغفر الله العظيم بقلك اي انت كنت جاي ليه "
رد عليه مازن : " جاي اخد ملف المهمه الجديده "
رد عليه محمد: " ايوه عارفه رأفت باشا قالي اديه ليكم "
ثم فتح الدرج واخرج منه ملف بلون الاسود واعطاه له اخذه منه مازن وذهب حتي يفتح الباب فتح الباب ثم نظر الي محمد وقال : " تشكر يا حمو "
ثم خرج بسرعه ضحك وهو يمشي علي تعابيره عندما قال له هذا ثم ذهب للجراج حتي يأخذ السياره ركب السياره ووضع الملف بجانبه وبدا بالتحرك بالسياره
____________________________________________________________
عند ميران ونيره
ميران تتصفح الهاتف بملل ومنتظره نيره حتي تجلب الاشياء التي كانت تقول عليها بعد مده طويله وجدتها تخرج ومعها عده اكياس اقتربت نيره من السياره وفتحت العربيه بصعوبه ثم ادخلت الاكياس وقعدت نظرت لها ميران بتفاجئ من كميه الكبيره دي وقالت لها
" اي كل ده يبنتي انتي هتاكلي كل ده "
ردت عليها : " ده شويه شبسي علي شويه عصاير ومعاه حاجات خفيفه كده مش يامه علي فكره"
ثم اخرجت من احد الاكياس كيس شبسي بطعم الجبنه وفتحته واخذت تاكل منه ثم نظرت لميران وقربت منها الكيس وقالت
" عايزه حبه " رفضت ميران فحركت نيره كتفها وقالت : " براحتك"
نظرت ميران امامها وبدأت بتحريك السياره مره اخري حتي وصلوا للعماره التي تسكن بها نزلت هي ونيره من السياره فوجدت نيره تحاول رفع الاكياس الكثيره فقلبت عينيها وتقدمت منها واخذت بعض الاكياس منها فابتسمت لها نيره واخذت باقي الاكياس اغلقت ميران السياره وذهبوا الي الاسانسير وضغطت نيره علي رقم الدور ووصلوا ثم دخلوا الشقه خلعت ميران ونيره حذاؤهم ووضعوها في الجذامه ثم وضعوا الاكياس في المطبخ قعدت نيره بارهاق علي الكنبه ثم قالت
" يااا الواحد مش حاسس برجله "
ميران وهي تخرج زجاجه مياه وتشرب منها بعد ما خلصت جلست بجانبها وقالت
" هو انتي عملتي حاجه "
ردت عليها نيره: " ايوه طبعا عملت امل مين الي جاب كل الحاجات دي"
اومات ميران باستهزاء وقالت : " صح عندك حق دي حاجه متعبه فعلا"
وهم يتحدثوا وجدوا جرس الباب يرن فقالت نيره
" اكيد ده مازن" اومات ميران ثم قامت لتفتح الباب فتحت الباب وجدت مازن امامها قال لها مازن : " اكيد وحشتك صح"
قلبت ميران عينيها ودخلت وتركت الباب مفتوح دخل مازن وخلع حذاؤه وقال وهو يبتسم : " بتموت فيا " ثم دخل الي الصاله ثم جلس بجانب نيره واخذ ياكل من كيس الشبسي معها ميران واقفه مكتفه يديها بعدم رضا وقالت
" هات الملف يا مازن ويلا انت وهي عشان نجهز للمهمه "
اعطاها مازن الملف ثم قام هو ونيره وذهبوا خلف ميران وجلسوا في مكتب ميران المجهز بكل ما يحتاجوه وجلسوا علي الكراسي نيره امام مازن اما ميرام واقفه امامهم هما الاثنين وتسند يديها علي الطاوله بدأت بفتح الملف وقرأته ثم بعد دقائق قالت
" الراجل الي معاه الفلاشه اسمو ماركوس وحاطت الفلاشه في المبني الخاص بيه في خزانه جوا"
ردت عليها نيره : " ياه دي مهمه سهله اوي ده جايبين المكان بالظبط يعني مفيش تعب"
ردت ميران بجديه : " مش معني ان كل المعلومات الموجوده يبقي المهمه سهله دي عايزه تخطيط عشان نعرف ندخل جوا المبني وكمان مكان الخزنه الموجود فيها الفلاشه من غير ما نتكشف"
رد مازن : " ميران عندها حق وكمان الي لاحظته ان الراجل ده تقيل يعني مش سهل اننا ندخل بالساهل كده ده اكيد عامل حراسه مشدده "
ردت ميران عليه : " بالظبط احنا هنسافر وواحد مننا هيدخل جوا المبني ده عشان يجيب تخطيط المبني بالكامل لان في الملف مش موضحين تخطيط المبني"
اومأت نيره وهي ومازن فقال مازن
" احنا بكرا هنتسلم البسبورات صح "
ردت عليه ميران : " ايوه بكرا هنتسلم السبورات وهنسافر بعديها بيومين بالكتير "
ردت نيره : " يبقي لازم اجهز شنطتي بسرعه عشان الحق "
رد عليها مازن : " علي فكره هي بتقلك اننا هنسافر بعد تلات ايام ولا حاجه مش بتقلك بعد كام ساعه "
ردت عليه نيره : " لا ده تجهيز الشنطه محتاج وقت كتير بالنسبه ليا عشان اختار الشوز الي هحطها والبنطلونات وريحه بتاعتي والميكب وكمان الاسناكس الي بحبها الحق اشتريها واحطها"
نظر لها مازن ببلاهه ثم قال: " ده انا بحط تشيرتين وبطلونين وهي جزمه واحده الي كنت لابسها اصلا وده لو حبيت اجيب جزمه كمان اجبها لون مختلف عن الي لابسها عشان انوع"
ردت عليه نيره : " لا طبعا انا مستحيل اعمل كده "
ميران تسند ظهرها علي الكرسي وتستمع لما هم يقولون ثم ضغطت علي عينيها وقالت
" اظن ان احنا خلصنا وخططنا وجهزنا للمهمه صح "
اومأ مازن ونيره فاكملت ميران : " يبقي بقي كل واحد فيكم يقوم كده زي الشاطر وتروحوا بيتكم عشان عايزه انام "
ردت عليها نيره وهي تضع يدها علي قلبها بدراما : " انتي بتطردينا يا ميران "
اومأت ميران براسها وقالت : " ايوه"
اكملت نيره وقالت : "مكنش العشم يا بنت الجندي "
ثم قامت وقالت : " يلا يا مازن نمشي " ثم نظرت لميران وقالت : " تبقي شوفي بقي مين الي هيجبلك شندوتشات وشيبسي بعد كده " ثم ذهبت واخذت الاكياس وذهبت قام مازن وقالها : " طيب انا هقوم الحقها "
اومات له ميران فذهب مازن خلف نيره وعندما الباب اتقفل فركت ميران جبهتها من الصداع ثم قامت تغير ثيابها بعد مده قصيره غيرت ثيابها ثم ذهبت الي المطبخ حتي تجهز اكل لها اخرجت من الثلاجه بيض و بانيه ثم جهزت بعض التوابل واخرجت معكرونه حتي تاكلها مع البانيه وبدأت في سلق المعكرونه ثم ضربت البيض بالمضرب وضعت التوابل الخاصه بالبانيه ثم غطسته فيه وبعد مده جهز الاكل ثم جلست تأكل وهي تفكر في هذه المهمه.
____________________________________________________________
في ايطالياكان يجلس في مكتبه الذي يحيطه الظلام من كل مكان ويمسح علي صوره في يده باصبعه ويده الاخره كان يدخن بها وهو ينظر الي الزجاج الذي يبن له كامل المدينه من خلالها ثم سمع طرق الباب فأذن بالدخول له فدخل مساعده وذراعه اليمين(ليام) وبدأ بالكلام وقال وهو يبتلع ريقه بتوتر : "سيد ارسلان هناك خبر ليس جيد "
اطفأ ارسلان السيجاره ووضع الصوره علي المكتب مره اخري وقال
" ما هو الخبر السئ"
سكت ليام قليلا ثم بدأ بالكلام وقال
" سيدي السيد الصغير مختفي وايضا هناك رساله وجدناها مع احد اصدقاءه"
خبط ( ارسلان ) بيده بقوه علي سطح المكتب وقال
" ما الذي تقوله يا هذا كيف اختفي ابني من امامكم وما هذه الرساله التي تقول عنها"
رد عليه ليام : " سيدي كان الحراس محاوطين المدرسه من كل مكان ولاكن وجدنا احد اصدقاءه يجري بسرعه ناحيتنا وقال ان هناك احد اختطف السيد الصغير و اعطي له رساله حتي يعطيها لك"
ضغط ارسلان علي يده بقوه ثم قال :" اعطني هذه الرساله "
اومأ ليام ثم اخرج من جيب سترته الرساله ثم قدمها له اخذ ارسلان منه الرساله وبدأ في فتحها ثم قرأ الرساله احمرت عيونه من الغضب ثم رمي مطفأه السجاير وقال : " كيف يجرأ علي تهديدي اقسم ان اقتله بيدي " ثم نظر الي ليام وقال بصوت غاضب : " جهز الحراس وابحثوا عن السافل ماركوس في كل مكان حتي ان كان في قاع الارض تجلبوه لي هل فهمت"
أومأ ليام براسه ثم خرج بسرعه حتي ينفذ امر ارسلان اما ارسلان كان يضغظ علي الرساله بقوه ويقول : " سوف تندم علي لعبك معي ماركوس"_______________________________________
مش هنشر الفصل اللي بعدوا غير لما ألاقي تفاعل أسفه بس لو طولتوا أمري لله
وحشتوني اوييييي المدرسة منورة معاكوا ولا معايا أنا بس ها قولوا قولوا 😂😅😅
دمتم سالمين 💜
بقلم :فاطمة الزهراء _ الامنيه.
أنت تقرأ
ذكري بلون الدم
Actionهي عصبيه جدا تشتعل مثل النار وهو بارد كثيرا مثل الجليد فماذا برايك سيحدث اذا اجتمعوا في انتقام مشترك . ازيكوا وحشتوني أوي طبعاً دي تالت رواية ليا معاكوا اتمني الدعم منكوا عشان بيشجعني أوي