✝nummer 18.

5.6K 246 18
                                    


RUSH POV

'Maar je kunt wel dansen,' lachte ze.

'Heeft je oma mij geleerd.'

'Ohja?' ze was verbaasd.

Ik knikte.

'Toen ik klein was en ik naar Jake kwam 's middags, stelde ze zich als doel op dat ze ons zou leren dansen,' ik lachte bij de herinnering. 'Je kunt het geloven of niet, maar het is waar,' zei ik en ik leunde haar naar de grond, want het liedje was afgelopen.

'Wauw,' zei ze.

'Wauw,' herhaalde ik. 'Wie zou nou verwachten dat we er hetzelfde uit zouden zien.'

'Ja, ik wist niet eens dat jij hieraan meedeed.'

'Tja, ' ik fronsde bij de gedachte aan een uur geleden. 'Ik wist niet dat je je al zo goed voelt dat je een dag na antibiotica slikken alcohol kan drinken.'

'Tja,' deed ze mij na.

'Je ziet er prachtig uit.'

'Dank je,' ze deed een plukje haar achter haar oor. 'Jij ook.'

Ik haalde een wenkbrauw omhoog.

'Ik zie er prachtig uit?' lachte ik.

'Ja. Ik bedoel... Ik wou niet zeggen dat... Ik bedoelde... Je ziet er... Gewoon... Oke uit. Ja oke is het woord. Ik vind niet dat je er prachtig uitziet. Ik bedoel, ik vind niet dat je er lelijk uitziet maar wel oke. Dat bedoel ik. Oke.'

'Ademen,' ik wachtte tot ze kalmeerde. 'Oke?' ik barstte in lachen uit.

'Ja,' weer deed ze het plukje haar achter haar oor. 'Ik ga weer naar de rest.'

Oh nee. Geen sprake van.

Ik pakte haar hand en trok haar mijn kant op.

'We zijn nog niet klaar met dansen,' zei ik en ik liet haar los.

De DJ deed er ander muziek op, pop deze keer. We begonnen te dansen. Echt te dansen. Ik wou haar zo dicht bij me hebben als het kon. Ze was heel nerveus.

'Chill, het is maar een dans,' fluisterde ik in haar oor. Ik wist zeker dat er rillingen over haar lichaam liepen na mijn woorden. Ik begon met mijn armen langs haar lichaam te gaan om haar te kalmeren en sloeg de plaatsen die ik juist aan wou raken over.

'Rush...' zei ze onzeker.

'Ssst.. Concentreer je op de muziek. Je moet kalmeren. Alleen jij, ik en de muziek. Denk aan niks anders.'

Het was lastig om haar kalm te maken, maar na een tijdje begon ze tegelijk met mij in het ritme van de muziek te bewegen. Ik draaide haar om, zodat ze met haar rug naar me toe danste. Fuck. Ik moest mijn best doen om de gedachtes weg te halen die in mij opkwamen.

Godverdomme!

Ik ging iets naar achter met pijn. Nee, niet in mijn hart. In mijn kruis. Ze hoeft niet te weten hoe ik op haar reageer. Op de een of andere manier was het me gelukt dit liedje uit te dansen en we liepen naar de tafel waar Tayler ons geirriteerd opwachtte, met een tevreden Megan en een jongen die ik niet kende.

'Ze gaan zo the queen en king van Halloween uitkiezen,' piepte Megan.

'Kinderachtig gedoe,' zei ik.

'Waar was je,' hoorde ik Tayler aan Cornelia vragen en mij even later woest aankijken, waarop ik alleen grijnsde.

We zaten zo totdat we niet een vrouwenstem door de speakers hoorden.

My cousin's bestfriend [VOLTOOID]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu