Bip bip bip
Door mijn stomme wekker word ik waker. Ik kijk naar het wekker, het is al 7 uur. Als ik uit het bed kom zie ik een uniform op mijn bureau liggen, met het uniform in mijn handen ga ik naar benden mijn moeder zoeken . Mijn moeder is in de keuken eten aan het klaar maken,' mam wat doet dit uniform op mijn bureau '?vraag ik aan haar. Mijn moeder kijkt weg van de pan naar mij . 'Sarah op je nieuwe school moet je dit uniform dragen, ik ben die gister voor jou gaan hallen' zegt mijn moeder . 'Wtf kunnen we op deze school niet kiezen wat we aantrekken !!' roep ik tegen haar . 'Jongedame zo een taal gebruik je niet tegen mij , en trouwens binnen 10 minuten vertrekken we' zegt ze . Na dat ik heb gehoord loop ik met het uniform in mijn handen terug naar mijn kamer. Wanneer ik in mijn kamer ben ga ik direct let het uniform naar mijn bad kamer . Ik doe de deur op slot kleed me uit en ga onder de douche staan , na 5 minuten kom ik onder de douch en trek mijn uniform aan .Die bestaat uit : een rok , hemd ,das, trui (zie media )dan doe ik mijn haren in een staart en breng heel lichtjes mascara .Dan pak ik mijn tas en ga naar beneden, ik eet snel nog een boterham op en ga dan met mijn moeder naar de auto. Op weg naar school zegen we niet , allen heeft mijn moeder nog gezegd dat ik moest oppassen en dat mijn vader me zal komen hallen . Mijn moeder en vader is heel bezorgt voor mij, maat met mijn vader klikt het beter dan bij mijn moeder. Wanneer mijn moeder de auto stopte zag ik de school voor me , ik zeg nog een gedag aan haar en stap met mijn tas op mijn schouder uit de auto. Wanneer ik binnen het school gebouw ben kijkt bijna iedereen mijn kant op . Omdat ik hier niks weet moet ik aan iemand vragen waar de onthaal is . Ik zie een meisje apart van iedereen op een bank zitten, zijn haar is zwart en lang tot aan haar schouder . Wanneer ik naar haar wil gaan gaat de bel en bijna iedereen gaat naar zijn klas ,het meisje met zwart gaat ook weg . Er blijven allen nog een paar jongens een meisje , ik ga naar een van de meisjes die blond haar heeft , 'hey kan jij zeggen waar de onthaal is ' vraag ik aan haar . ' Jij bent zeker de nieuwe meisje , zegt ze . ' Ja ik ben het ' zeg ik haar terug . 'ga het gebouw binnen dan ga je naar rechts dan naar links en daar ligt de onthaal' zegt ze op een slete toon , ik heb nu al een hekel aan deze meisje . 'dank u' zeg ik als laatst en ga het school gebouw in , een maal dat ik binnen ben neem ik de rechtse gang daarna de linkse .Wanneer ik stop zie ik geen onthaal , ik wist dat ik die slet niet kon vertrouwen . Nu ben ik hier verdwaald en weet niet welke kant moet opgaan . Terwijl ik in mijn gedachten zit hoor ik in een keer stemmen , ik luister en ga het richting waarde stemmen komen . Wanneer ik stop staat een deur voor me , ik duw de deur zachtjes open . ik zie dat ik op het achter kant van de speelplaats ben waar kleine tonnen staan die gevuld zijn met regen water , een tuin slang die aan een kraan is gebonden. Er zijn 4 jongens,1 zit vastgebonden aan een stool en voor hem staat een ton die gevuld is met water ,en de anderen jongens staan daar rond. Ze vragen iets aan de jongen die ze vast gebonden hebben , wanneer de jongen nee knikt met zijn hoofd pakt de enne jongen ( die denk ik de leider is van de andere) het hoofd van de vast gebondene jongen en steek het in de ton die gevuld is met water. Ik kan daar niet tegen , dus roep ik dat ze moeten stop . De jongens kijken mijn kant op en lachen. ,'En wat als we dat niet doen ,ga je het dan aan ons ouders zegen?' zegt de leider van het groep . Wanneer hij dat zegt beginnen ze nog harder te lachen . Ja wat moet ik nu doen , even kijk ik rond en dan zie ik de tuinslag. ' Je zult zien wat er gebeurd ' zeg ik tegen hen . Ik pak zo snel mogelijk de tuin slag , doe het kraantje open en spuit het water op de 3 jongens. Terwijl ik dat doe ga ik naar de vast gebonden jongen en maak hem los . Ik legde tuinslang op de grond steeds op de 3 jongens gericht ,dan trekt de jongen die ik gered heb mij mee naar binnen . 'Heel erg bedankt je hebt me gered' zegt hij tegen mij. 'Graag gedaan ik kan zo iets niet laten gebeuren terwijl ik in buurt ben' zeg ik terug . 'Mijn naam is trouwens Tim wat is jouw naam '? Vraagt Tim aan mij. 'Ik ben Sarah aangenaam kennis te maken ' zeg ik tegen Tim en schud zijn hand . 'Als ik het mag vragen wat doe je eigenlijk hier ?' vraagt hij . ' Tuurlijk mag je het vragen , ik ben hier nieuw en zoek het onthaal om mijn lessen rooster en boeken te krijgen. Omdat ik het hier niet ken vroeg ik het aan een meisje en zij zij dat het hier was'. Geef ik als antwoord aan Tim.' Blijk baar hebben ze met jou een grap uit gehaald, want laat hier de onthaal er is hier geen enkele klas . Kom ik zal je wel naar het onthaal brengen'. Zegt Tim . Ik wou verder vragen over waarom de jongens dat aan hem deden ,maar ik vraag het een andere keer ik denk niet dat hij het nu er over wilt praten .
~
Bij het onthaal krijg ik alle spullen die ik nodig heb. Dan ga ik met Tim naar ons lokaal de lessen zijn al onder tussen een 15 minuten bezig . Ik heb geluk dat ik in dezelfde klas zit als Tim, we hebben nu Nederlands. Voor de lokaal deur stopt Tim en klopt op de deur. Wanner de leerkracht zegt dat we binnen mogen, gaan we naar binnen en gaan een van de achterste rijen gaan zitten. Ik doe snel mijn tas open neem mijn schrijfgerief en mijn boek van Nederlands, Tim doet het zelfde als ik .Wanneer de leerkracht mij ziet begint ze te praten .'Kinderen mag ik een minuut jullie aandacht ?' Vraagt de leerkracht . Na dat de leerkracht dat gezegd heeft is iedereen stil en kijkt naar hem . 'Zo als jullie weten is er een nieuwe leerling in onze klas ze heet Sarah , Sarah wil je naar voor komen en je voorstel alstublieft'? vraag hij . Ik ga naar voor en begin te praten .'Ik ben Sarah ben 16 mijn hobby's zijn volleyballen ,lezen en muziek luisteren' zeg ik . 'Bedankt Sarah , ik ben je docent van deze jaar en mijn naam is meneer Wuyts ' zegt hij . Ik knik en ga weer op mijn plaats zitten.
~
Na 2uur Nederlands hebben we pauze . Ik ga samen met Tim naar buiten, daar gaan we op een bank zitten. Dan zie ik de meisje met zwart haar weer. 'Tim ken jij die meisje met zwart haar die alleen zit ?' vraag ik aan hem. 'Ja haar naam is Laura ze is een goeie meid maar heeft niet veel vrinden , zegt Tim . 'Ik wil wel kennis met haar maaken ze lijkt me een lief meisje ' zeg ik . Dan pak ik de arm van Tim en sleur hem mee naar het bank waar Laura zit.
Hey iedereen
Dit is het tweede hoofdstuk van mijn eerste boek .
Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Geef in de reacties hoe je het vond .
JJJ
JE LEEST
The BadBoys VS Me
RomantizmSarah : is een meisje van 16 jaar en woont samen met haar ouders. Doordat haar ouders een nieuwe bedrijf hebben , moeten ze verhuizen . Zij wilt dat niet omdat al haar vrienden en vriendinen hier achterblijven . Maar er word niet naar haar menin...