00; başlangıçta var olan

7K 341 164
                                    

[00]

[On bir canavar ve yedi gezegen tanrısı.]

"Başlangıçta var olmayan seni,
ben yarattım."

Tiamat

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Tiamat. [ 𒀭𒋾𒊩𒆳 ]

Bütün temel tanrılara yaşam veren, tatlı su tanrısı Apsû ile evlenip sularını birbirine karıştırarak yaratıcı rolünü üstlenen, her şeyi şekillendiren, yeryüzü ve gökyüzü var olmadan önce tanrıların soyunu oluşturan, başlangıç okyanusu primordial'in parıldayan Ana Tanrıçası.

Tiamat; topluma göre ilkel kaosun sembolü, çocuklarını yok etmeye çalışarak kötüleşen, soyu tükendiği için canavar ve şeytanlara hayat veren, kötülüğün yaratıcısı, öfkeli ve basit bir deniz ejderhası. Tanrıların soylarından gelen insanlarla dolu olan bir dünyada kötülenen ve kabul edilmeyen tek tanrıça.

Tanrıların en güçlüsü, koruyucu büyük efendi olarak kabul gören, dünyanın ve cennetin lideri olan yaratılış ve sihir tanrısı; Tiamat'ın parçalarından yeryüzü ve gökyüzünü oluşturan Marduk ise, onun en büyük düşmanı.

[Enûma Eliš, yaratılış destanı.]

"Senin bedeninin parçalarından önce göğü, sonra yeryüzünü yaratacağım fakat senin soyun Tiamat, senin gölgende yaşayamayacak

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Senin bedeninin parçalarından önce göğü, sonra yeryüzünü yaratacağım fakat senin soyun Tiamat, senin gölgende yaşayamayacak."

Genellikle Babil mitolojisinden esinlenerek yazdım fakat birçok mitolojiye, Antik Mezopotamya'ya ait unsurlar bulabilirsiniz.

• Bu kısım, ilerleyen bölümlerde kafanız karışırsa döneceğiniz nokta; çünkü birçok kavram kullanacağız. Her ne kadar kavramlar yaratılış destanından ve Mezopotamya mitolojisinden alınsa da, aşağıda okuyacağınız her şey uydurmadır... Çünkü böyle soylar yok 😭

Tiamat soyu: Thalatte, Lahamu
— Yaşayan en eski soy.
— Öldürüldükleri için soyları tehlikede.
— Toplumun %0,01'ni oluşturur.
— Thalatte olan çok az insan vardır.
— En alt tabaka; genelde toplumdan dışlanırlar ama yeni çıkarılan kanunlara ve uygulamalara göre diğer soylarla beraber okumalarına ve çalışmalarına izin verilmiştir. Yine de dışlanırlar ve hor görülürler.
— Lahamular'ın göz rengi turkuaza dönüşebilirken Thalatte'lerin gözleri mavi rengine dönüşür.
— Lahmular'ın boyunlarında "𒋾" işareti bulunur ve turkuaz renktedir. Thalatte olanların boyunlarında ise "𒀭𒋾" işaretleri bulunur ve mavi renktedir.
— Thalette, direkt olarak Apsû ve Tiamat'ın soyundan gelir.
— Onları temsil eden gezegen yoktur. Yüzyıllar önce tanrılar tarafından yok edilmiştir.

Marduk soyu: Mardochaios, Nabu
— En üst tabaka; her yerde ayrıcalıklıdırlar, hizmet edilen ve hizmet bekleyen bir soydur. Güçlüdürler.
— Mardochaios olanların sayısı Thalatte olanlardan daha azdır.
— Toplumun %20'sini oluşturur.
— Nabu'ların göz renkleri yeşile dönüşebilirken Mardochaios olanların gözleri altın sarısı veya kırmızıya dönüşür. Gücüne göre göz rengi değişir.
— Nabu'ların boyunlarında "𒀫" işareti bulunur ve yeşil renktedir. Mardochaios "𒀭𒀫" işaretlerine sahiptir ve rengi göz renkleriyle aynıdır.
— Onları temsil eden gezegen Jüpiterdir. Jüpiterin hareketlerine bağlı olarak ruh halleri değişebilir.

Nergal soyu: Nirgali
— En tehlikeli soy olarak kabul edilmiştir.
— Dışlanmadıkları halde toplumdan kendilerini soyutlamışlardır. Diğer soylarla beraber yaşarlar, çalışırlar, okurlar ama hiçbiriyle anlaşamazlar.
— Genelde suçlular bu soydan çıkar.
— Göz renkleri siyahtır.
— Toplumun %30'unu oluştururlar.
— Onları temsil eden gezegen; Mars.
— Boyunlarında "𒆳" işareti bulunur ve siyahtır.

Anunnaki soyu: Anu
— Toplumun yarısını oluştururlar.
— Hizmet eden, çalışan toplumdur.
— Göz renkleri gridir.
— Her soyla anlaşmayı başarabilen bir soydur.
— Onları temsil eden gezegen Dünya'dır.
— Boyunlarında "𒊩" işareti bulunur ve gridir.

Soysuzlar
— Boyunlarında herhangi bir işaret bulunmadan yahut işaretlerindeki renklerin karışmasıyla doğan kişilere denir.
— Azınlıkta bulunmalarıyla beraber saklanarak yaşarlar.
— Toplumun kaçını oluşturdukları, nerede yaşadıkları, ne ile uğraştıkları genelde bilinmez.


arkadaşlar ben ne yapıyorum amk...

asla benden beklemeyeceğiniz türde bir kurguyla geldim... kafamız çok karışacak gibi, hiç bilmiyorum 😭 yine de hallederiz ya ne var ki (dimi

neyin ne olduğu henüz belli olmasa da okudukça bir şeyleri daha çok anlayacağınızı umuyor, umarım seversiniz diyip gidiyorum 😙

hesperusHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin