Bab 8

10 2 0
                                    

Balik rumah letak beg. Pastu tengok phone. Itulah aku. ~Haha.

Aik.. banyak betul mesej harini. Dari group the powerpuff girls pulak tu. Apa yang diorang ni borak banyak sangat. Aku pun mengklik kenalan group the powerpuff girls lalu membaca setiap satu mesej yang dihantar.

----------

Today

Fina : Uyoo.. lain macam aq tengok Rai.

Nad : Kenapa ni? Tiba- tiba je?

Fina : Nak tahu x. Tdi budak kerek kls aq si Edris tu tlong Rai jwb soalan.

Nad : Ha srs ah! Dia x pernah mcm tu pun sebelum ni.

Fina : kan.. tu yg misterius tu.

Fina : btw, mana Rai. X blik lgi ke?

Nad : Lambat ckit kot. Dia kan blik naik basikal.

Ha! mengumpat² : Rai

Fina : Eh Rai. Weyh nk tanya ah.. apa yg ko ckp kat Edris smpi dia tlong kau. Ada apa2 ke ni? 🧐🧐

Ada apanya. Mada ada pape. Aq : Rai
ckp nnti aq bgi dia kek coklat tu je.

Nad : Uuu.. kek coklat.. sweetnyer.

Haha korang ni. Xde papelah. : Rai orang dh tlong kenalah bgi upah.

Fina : Haha wokeyh.. k lah. aq off dlu. Tata. 😘😘

Nad : Me too.

K, babye ii : Rai.

----------

Hmm.. memang pelik sikit bila Edris tolong aku. Tapi betullah, aku yang offer dia kek coklat. So dia tolonglah aku and nak kek coklat dia. Tapi aku mana pandai buat kek coklat. Yang semalam pun, mak aku yang buat. Haha macam mana ni.

Aku mencari nama Edris di dalam kenalan group kelas 4 AG. Tapi tak ada. Aik, pelik. Takkan dia tak ada dalam group kelas. Aku memeriksa sekali lagi. Memang tak ada namanya.

Tetapi aku jumpa satu kenalan dengan nama 'E' sahaja. Dengan bionya 'unknown'.

"Hmm ni mesti Edris ni." Kataku sendirian. Kenalan itu diklik. Lalu aku start mesej.

----------

Slm. Ni Edris ke? : Rai

Deskmate awak ni, Raisya. : Rai

Nk bgitau, kek coklat tu mungkin : Rai
bukan dlm mse yg terdekat ni kot.
Sorry.

----------

Tiada sebarang respons. Dia seen jer. Hmm ikut dialah. Apa apa pun aku dah beritahu dia.

AILUROPHILEWhere stories live. Discover now