Chapter 22~ Daphne Greengrass

57 3 0
                                    

'Wie doet er nog Voorspellend Rekenen, naast ons twee?' vraag ik aan Draco als we onderweg zijn naar de les. 'Daar heb ik nooit echt op gelet'

'Alleen Daphne en wij doen Voorspellend Rekenen' antwoordt Draco. 'De rest doet Waarzeggerij of Leer der Oude Runen'

'En natuurlijk geen Dreuzelkunde' mompel ik.

'Niemand wil Dreuzelkunde doen' zegt Draco. 'Toch niemand uit Zwadderich'

'Waarom niet? Wat is er mis met Dreuzels? Ok, ze kunnen niet toveren, maar daar is toch ook niets mis mee?' zeg ik, iets killer dan bedoeld.

'Dreuzels zelf zijn niet erg. Het kan gewoon niet dat ze het zuivere tovenaarsbloed doen verdwijnen door hun bloed met dat van ons te mengen' zegt Draco arrogant.

'Let op met wat je zegt' zeg ik waarschuwend. 'Ik heb heel mijn leven doorgebracht met Dreuzels, en ik heb er wel eens eentje zien bloeden. Ik zeg je, hun bloed is net zoals dat van mij, net zoals dat van jou, net zoals dat van ieder ander. Het enige verschil dat er is, is de bloedgroep'

'Bloedgroep? Hebben Dreuzels dan ook zoiets als bloedstatus?' vraagt Draco verward.

'Nee. Bloedgroepen, ik weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen, maar dat is een klein verschil in het bloed. Bij tovenaars is dat verschil er ook gewoon' zeg ik.

'Wat is jouw bloedgroep dan?' vraagt Draco.

'O positief' zeg ik.

'Wat?' vraagt Draco gezondheid.

'Dat is mijn bloedgroep' leg ik uit.

'En hoe weet je dat?' vraagt Draco. 'Kan je dat gewoon zien?'

'Nee, dat wordt onderzocht als je bloed laat trekken' zeg ik. 'Bloed ziet er hetzelfde uit, maar sommige dingen zijn wat anders. Ik kan dat niet echt uitleggen, vraag dat eens aan een wetenschapper als je die ooit eens tegenkomt'

'Wat is een-' vraagt Draco, maar hij wordt onderbroken door iemand die zich bij ons voegt.

'Hey' zegt ze. Ik kijk opzij en zie Daphne Goedleers.

'Kan je niet ergens anders lopen?' vraag ik.

'Melissa, sorry voor afgelopen nacht. Ja, ik heb gelogen, maar als ik dat niet deed, ging je me nog meer haten dan je nu al doet' zegt Daphne.

'Ik haat je niet. Ik vind je gewoon een meeloper die geen eigen mening heeft en dus maar doet en luistert naar een ander kind dat geen hersens heeft' zeg ik.

'Daar- heb je wel een beetje gelijk in' zegt Daphne. 'Je moet wel weten, ik had liever niet meegedaan met Patty. Het is gewoon, wij zijn al zo lang vriendinnen, dat ik moeilijk nee kan zeggen'

'Als je geen nee kan zeggen, zijn jullie geen vrienden, maar gebruikt ze je alleen maar' zeg ik.

'Wat?' zegt Daphne verward.

'Heeft Patty ooit al eens iets gedaan voor jou?' vraag ik.

'Ja' zegt Daphne, maar ik hoor een lichte twijfel in haar stem.

'Ook zonder dat jij er iets voor moest terugdoen?' vraag ik.

'Ze- nee. Maar dat is toch normaal? Dat was gewoon een wederdienst' zegt Daphne verdedigend.

'Als jij iets doet voor haar, doet ze dan ook iets terug?' vraag ik.

'Ja- of, eigenlijk niet' geeft Daphne toe.

'Point proven' zeg ik.

'Maar- dat wil niets zeggen! Ze heeft gewoon geen tijd om voor ons allemaal iets terug te doen' zegt Daphne, maar weer klinkt er een zweem van twijfel in haar stem.

He's Mine~Draco Malfoy Fanfic [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu