A/N: vermelding van geweld, scheldwoorden
Veel leesplezier!
--------------------------------------------Een schel geluid vult de leerlingenkamer. Het is ietsje na half acht, en de leerlingenkamer is nog nooit zo druk geweest. Het luide geroezemoes van de leerlingen valt langzaam weg als Draco op een tafel stapt en het schelle geluid nogmaals doorheen de leerlingenkamer gaat.
'Ok, is iedereen er?' vraagt Draco. 'Mooi zo. Zoals de meesten van jullie al weten, wordt er ieder jaar een Halloween feest georganiseerd in onze leerlingenkamer. Alleen Zwadderaars zijn uitgenodigd, en de leerkrachten weten hier niets van. Omdat dit jaar het Toverschool Toernooi wordt georganiseerd, wordt het feest dit jaar nog spectaculairder dan anders'
Een hoop tumult breekt los en enthousiaste stemmen praten over wat Draco net zei.
'Verdere details moet je maar bekijken op het prikbord' roept Draco boven de massa uit. Meteen stormen tientallen leerlingen naar het prikbord. Ik loop de tegengestelde richting uit, naar Theo en Benno, die ondertussen in gesprek zijn geraakt met Draco.
'-niet of ik kom' hoor ik Theo zeggen.
'Hé, kom op! Je moet wel komen' zegt Draco. 'Jij komt toch wel hé, Mel?'
'Ik weet niet' zeg ik. 'Ik ben niet zo heel erg aan feestjes. Er kan altijd wel wat verkeerd gaan'
'Op onze feestjes niet' zegt Draco. 'Er is nog nooit iets misgegaan. Behalve dat iemand Oude Klare's had binnengesmokkeld, maar daar is niets erg mee gebeurd'
'Oude Klare's?' zeg ik verward.
'Oude Klare's jonge borrel, de meest bekende alcoholische drank in de toverwereld' legt Theo uit.
'Oh' zeg ik. 'Ik weet niet. Ik denk niet dat ik kom'
'Waarom niet? Het wordt echt geweldig' zegt Benno.
'Laat het, oké. Ik kom niet' zeg ik, en na dat te zeggen loop ik naar mijn slaapzaal.
De tranen die ik net heb tegengehouden, komen nu eruit stromen. Geen alcohol voor mij, dat haalt te veel herinneringen op. Slechte herinneringen.
Ik hoor de deur van de slaapzaal open gaan.
'Melis? Alles ok?' hoor ik Daphne vragen.
'Zou je me geloven als ik ja zou zeggen?' vraag ik.
'Nee' zegt ze. 'Wat is er aan de hand?'
'Het- is een lang verhaal' zeg ik.
'Ik heb tijd' zegt Daphne. Ze komt naast me op mijn bed zitten.
'Het is nogal ingewikkeld' zeg ik.
'Nogmaals, ik heb tijd, en in ben goed in het begrijpen van dingen' zegt Daphne.
'Beloof je dat je het aan niemand, maar dan ook echt aan niemand vertelt?' vraag ik.
'Ik zweer het op mijn leven' zegt Daphne doodserieus.
'Daar hou ik je ook aan' zeg ik. 'Het heeft te maken met mijn vader'
'Ik dacht dat je bij je peetouders woont?' vraagt Daphne.
'Sinds kort wel, maar daarvoor heb ik bij mijn vader gewoond' zeg ik. Ik haal even diep adem en sluit mijn ogen. Beelden flitsen over mijn netvlies.
'Weet Theo ervan?' vraagt Daphne. Ik knik.
'Theo en Draco' zeg ik.
'Moet ik één van hen erbij halen?' vraagt Daphne.
'Nee, dat hoeft niet. Het lukt wel' zeg ik. Daphne knikt. 'Mijn vader was helemaal kapot na de dood van mijn moeder. Hij ging het verkeerde pad op. Hevig alcohol drinken, gokken, drugs. Het werd steeds erger en erger, tot op een bepaald moment-'
JE LEEST
He's Mine~Draco Malfoy Fanfic [NL]
Fanfiction'Melissa, het spijt me. Echt waar. Het spijt me voor alles. Het spijt me voor dit. Het spijt me dat ik je liet zitten. Het spijt me dat ik niet naar je luisterde. Het spijt me voor wat dan ook. Maar alsjeblieft, kan je het me vergeven? Nog een kans...