Sam en Louise zaten samen op het gras in het park. Sam zat stilletjes op zijn gsm. Louise besloot om maar tegen Sam te gaan praten. Ze was anders niet voor niets beroofd van haar vrije middagje.
"Dusss. Moet jij niet eens avances gaan maken op Noah? In plaats van hem te ontvluchten?" Louise probeerde de aandacht van Sam te krijgen, die nog steeds verdiept in zijn gsm bezig was. Ze stak haar arm uit en zwaaide met haar hand tussen Sams hoofd en zijn schermpje.
"Hallo?? Iemand daar??"
Sam keek verstoord omhoog.
"Wat is er?"
"Oh eindelijk, daar is Sam hoor!"
"Pfff." Sam keek weer terug op zijn scherm. Louise was er klaar mee en griste het apparaat snel uit Sams handen.
"Heee. Ik was bezig!"
"Je zou minder op dat apparaat moeten zitten en meer op Noahs.."
"Jeez Louise."
"Wat? Tis toch zo." Louise en Sam begonnen te lachen.
"Sorry dat ik je mee heb gesleurd vandaag hè. Wist gewoon niet wat ik moest doen.."
"Das geen probleem. Dan kunnen we nu tenminste rustig praten over.. "
"Oh ik weet niet of ik daar zo veel zin in heb."
"Is alles oké met u? Zijt ge daar tegen een rots gebotst ofzo?"
"Nee??? Ik weet gewoon niet-" Sam zuchtte. Louise legde haar hand op Sams schouder.
"Hanne en ik kunnen je anders wel een handje helpen?"
Sam schudde nee. "Nee nee, jullie hebben me al genoeg geholpen. Dit moet ik zelf doen."
"Zeker?"
"Ja, zeker." Sam klonk toch niet zó zeker. Louise had dit natuurlijk door. Ze knikte.
"Oké dan. Dan wachten we wel tot jij je move gaat maken, hè casanova."
"Ze noemen me niks voor niks Mister CaSAMnova hè." Sam begon te lachen en Louise lachte ongemakkelijk mee. Wat een slechte grap, dacht Louise. Maar goed, ze lachte maar mee, gewoon doen alsof het grappig was. Just smile and nod, Louise, just smile and nod.
--------------------
"NOAH DENK NU EENS AAN UW DEKKING JEEZ."
Noah en Dante stonden samen te sparren in de boksring. Noah was er niet bij met zijn hoofd.
"Twee keer links, rechtse hoek."
Noah deed wat Dante zei.
"Een keer links, rechtste hoek, linkse hoek."
Noah deed nogmaals wat Dante zei.
"Dekking Noah, dekking."
Noah hield zijn bokshandschoenen wat meer omhoog. Sam en Louise een koppel?
"Harder Noah, komaan. Links, rechts."
Noah gaf Dante een linkse en rechtse jab tegen Dantes handschoenen.
"Links, rechts."
Links, rechts. Moet harder slaan. Hoelang was die relatie tussen Sam en Louise al gaande? Waarom heeft Louise niks gezegd... Nog belangrijker: waarom heeft Sam niks tegen hem gezegd? Ze waren toch... close.
"Komaan Noah, dekking."
Noah was zo in zijn gedachten verzonken dat hij dit niet eens hoorde. Dante had er genoeg van en gooide een linker jab richting Noahs neus. Hij stopte net voordat hij de neus raakte.
"Dekking, Noah, dekking."
Noah duwde de bokshandschoen van Dante uit zijn gezicht vandaan, zette een stap achteruit en trok geïrriteerd zijn bokshandschoenen uit. Dante zuchtte en deed maar hetzelfde. Dante bekeek Noah van boven tot onder.
"Oké, zeg nu maar eens wat er scheelt?"
"Wat? Er scheelt helemaal niks, oké?"
"Ik ben uw broer, dat voel ik."
Waar had Noah dat al eerder gehoord.. Noah besloot om het maar gewoon te vertellen om van Dantes gezaag af te zijn.
"Oké... ik heb gewoon het gevoel alsof iedereen dingen voor mij verbergt. Iedereen doet raar. Zelfs jij."
Dante schoot in de verdediging. "Ela. Ik doe niet raar, ja? Waarom confronteer je die personen er niet gewoon mee? Dan kom je er snel genoeg achter."
Noah dacht na. "Ach was het maar zo simpel."
"Allright, wie verbergt er dan wat voor je?"
Sam. Louise. Zelfs Hanne.. waar is Hanne eigenlijk? Noah had Hanne al in geen drie eeuwen meer gezien.
"Dat maakt niet uit.."
"Nee maar, ik snap wat je bedoeld. Iedereen doet inderdaad raar hier..."
Noah keek Dante verbaasd aan.
"Hoe bedoel je?"
"Hanne.."
"Ja, Hanne. Waar hangt die eigenlijk uit, ik heb haar echt al heel lang niet gezien.."
"Dat kan je beter aan Sam vragen.."
Aan Sam vragen? Wat had Sam hier nu weer mee te maken. Wat is er hier toch allemaal aan de hand? Nog voor Noah aan Dante kon vragen wat hij bedoelde, liep Dante al weer weg. Er was iets gebeurd.. maar wat? Ten eerste nam Dante Sams naam in zijn mond. Dat komt niet vaak voor. Sams naam komt al helemaal niet vaak voor in combinatie met die van Hanne... of met die van Louise. Misschien had Dante wel gelijk. Misschien moest Noah inderdaad iemand hierover confronteren. Maar wie? De laatste keer dat Noah Hanne zag, was Sam nog vermist. En nu zegt Dante dat Sam en Hanne met elkaar in contact zijn? Of iets in die richting? Noah snapte er niks meer van. Één ding wist hij wel. Hij moest Hanne hierover confronteren...
JE LEEST
Jongensdingen
FanfictionNoah en Sam zochten samen naar Bo, Noahs tweelingzus en Sams lief.. Maar stiekem zien ze elkaar ook wel staan.