Demir Taht, Fatih Aegon'un zamanından beri Targaryen Hanesindeydi. Diyarda bir sürü hane vardı. Bunlardan kimisi çok güçlü kimisi ise zayıftı ancak hepsi bir aradaydı. Targaryenlerin gelenekleri diğer hanelerden biraz farklıydı. Onlar akrabaları ile evlenirlerdi. Onların gümüşi saçları, mor gözleri vardı. Diyardaki herkesten farklılardı ama özellikle ejderhalara sahiptiler. Bu onları güçlü bir hane yapan şeydi. Akrabaları ile evlenme nedenleri soylarını genişletmek içindi. Mesela bir amca yeğeni ile bir kız kardeş erkek kardeşi ile evlenebilirdi. Fatih'in Fetih'inden sonra Demir Taht artık onlara aitti. Fatih'in iki karısı vardı. Visenya ve Rhaenys Targaryen... Bunlar onun kız kardeşleriydi. Ejderhalar ve hane onlar sayesinde dimdik ayakta durmuştu. Adeta diyara ses getirmişlerdi. Onlardan itibaren de taht'a hep ilk erkek çocuk oturmuştu. Bu bir Targaryen geleneğiydi.
Ancak bu gelenek bir Kral tarafından bozulmak istenildi bu kişi Kral Viserys Targaryen'di. Viserys Fatih'ten yıllar sonraki olan ve seçtiği varis ile ses getiren bir kral olmuştu. Kendisi Kral Jaehaerys'in seçtiği varisti. Diyar kuzeni Rhaenys ve onun arasında seçimini onun için yapmıştı. Kral'ın hiç erkek çocuğu olmuyordu. Bir kızı vardı. Rhaenyra... Karısı bir çocuk daha dünyaya getirdiği gün onun kararı ile ölüme terkedilmişti. Doğan çocuk bir erkekti ancak fazla yaşamamıştı. Ona Baelor adını koymuştu. Onlar öldüğünde Viserys iyice çökmüştü. Kardeşi Daemon 'ı varisi seçerek hata yapmak istemiyordu. Tek bir çaresi vardı. Kızı Rhaenyra'yı varisi yaptı. Diyardaki lordlar buna tepki gösterdiler. Ancak Viserys'in başka çaresi yoktu.
Diyar ona yeni biriyle evlenmesi için baskı yapıyordu. En son Kral Eli olan Otto'nun kızı Alicent Hightower ile evlendi. Bu karar diyarı epeyce şoka uğratmıştı. Evliliklerinden yıllar geçmişti. Tabi bu yıllar epeyce çatışmalı olmuştu. Rhaenyra olgun biri olduğunda ittifak evliliği için Laenor Velaryon ile evlenmişti. Velaryon hanesi Targaryen'lere en yakın haneydi. Kral'ın kuzeni Rhaenys onlardan biriyle evlenmişti. Bu yüzden bütünüyle bir akraba olmuşlardı. Bu evlilik iki taraf için de iyi olmuştu. Ancak ikisi pek iyi geçinememişlerdi. Bu yıllarda ise Kraliçe'nin iki çocuğu olmuştu. Aegon ve Helaena... İkisi arasında 2 yaş vardı.
Rhaenyra evlendiği ilk yılda ilk çocuğunu doğurmuştu. Adını ölen annesinin adı olan Aemma'yı koymuştu. Bir sonraki yıl ise Velaryon ismi koymak istediği için oğlunun adını Jace koymuştu. Jace doğduğunda Aemma'dan tamamen farklıydı. Koyu siyah saçları vardı. Bu dedidokulara fırsat getirdi.
Aemma FS 110 yılında Kraliçe 'nin 3. Çocuğu Aemond Targaryen ile aynı senede doğmuştu. O doğduğunda diyar onu çok sevmişti. Tıpkı Kraliçe 'nin ilk oğlunda olduğu gibi Prenses'in ilk kızı için de kutlamalar yapılmıştı. Jace ise ondan bir yıl sonra doğmuştu. Ancak ikisi çok farklı çocuklardı. Bu yüzden diyar sadece Aemma'nın varis olabileceğine inanıyordu. Ancak Rhaenyra için durum bambaşkaydı.
Daemon, karısı Rhea 'nın ölümün ardından Rhaenyra'ya yakın bir zamanda Basamak Taşı'ndaki savaştan sonra arkadaşı Corlys Velaryon'ın kızı Laena Velaryon ile evlendi. O evliliğinden iki kızı oldu. Baela ve Rhaena...
O orada yokken çok şey olmuştu. Sarayda Rhaenyra hakkında söylentiler artıyordu. Doğan 2 erkek çocuğunun da siyah saçlı olması ve Sör'i Harwin'in de onlar gibi olması diyarın kafasını karıştırmıştı. Herkes onun çocukları olduğunu biliyorlardı ama Prenses'in kızı Aemma için ise henüz net bir yorum yapabilen olmamıştı.
Aemma, küçük, sevimli tatlı bir çocuktu. Aralarında çok yaş farkı olmamasına rağmen kardeşleri ile pek anlaşamazdı. Bu hep böyle devam etmişti. 8 yaşına geldiği zaman derslerine başlamıştı. Sarayda tek başınaydı. Helaena da tıpkı onun gibi bir prensesti fakat o daha çok sessizdi. Bu yüzden de 10 yaşına kadar hep yalnız kalmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Princess Of Tides And Prince Regent
Roman pour AdolescentsGerçek bir Velaryon Prensesi olan Aemma ile onun piç kardeşlerinden nefret eden bir Targaryen Prensi Aemond çok küçükken tanışırlar. İşte o tanıştıkları gün her şey başlar.