Bölüm 3: Beklenmedik Evlilik

188 18 20
                                    

Prenses Rhaenyra'nın uzun süre düşünmesinin ardından Daemon 'la konuşmak için onun odasına gitti. Kapıyı tıklayarak açtı. Daemon, pencereye bakan bir koltukta oturmuş, düşüncelere dalmışa benziyordu. Rhaenyra'yı farkettiğinde ona doğru baktı.

" Sen de aynı şeyi düşünüyordun değil mi? Sen Demir Taht'ın varisisin bu yüzden bir eş seçmek zorundasın. "

Rhaenyra gülümsedi ve yanına oturdu. İkisi uzun bir süre pencereden dışarıyı izleyerek düşüncelerle boğuldular. Sessizliği Rhaenyra cevabıyla bozdu.

" Aemma- kızım benim yüzünden hasta oldu. Ona bunu hiç yapmayacaktık. En azından o bunu bilmeliydi, Daemon."

Daemon, düşüncelerini tarttı. Sonra da sırıtarak cevap verdi.

" Laenor'la sonuna kadar evli kalamazdın. Alicent, zaten yeterince seni ezdi. Gerçi biz evlenince de konuşacak ama ikimiz için de en iyi tercih bu. Ayrıca Laenor da bize katıldı. "

Saraydaki herkes Laenor'u öldü sanıyordu ancak durum epeyce farklıydı. Daemon ve Rhaenyra, Laenor ile bir anlaşma yapmışlardı. Rhaenyra ve Laenor'un hayatlarının sonuna kadar evli kalamayacakları belliydi. Laenor kendini herkese ölmüş olarak gösterecekti. Böylece Rhaenyra ve Daemon evlenecek, Laenor ise kendi özgür hayatına bakacaktı. Bu plan tabiki de Prens Daemon'dan gelmişti.

Rhaenyra hemen onu cevapladı:" Biliyorum, ama Laenor'un ölümü Jace ve Luke'u etkilememişken, Aemma'yı mahvetti." Daemon tekrar sırıttı ve cevap verdi:" Belki de, Jace ve Luke gerçeğin farkındadır. Aemma, sen ve Laenor'un ilk çocuğu. Bana soracak olursan yaşı geldiğinde- ki şimdiden de anılıyor. Diyar seni onu varisin seçmen için baskı yapacak ya da baban Viserys'i..."

Odaya Baela 'nın girmesiyle ikisi de kapıya doğru dönüp, sustular. Baela hala annesinin ve Prens Aemond ile yaşanan olayın şokundaydı. Ki Rhaenyra'nın niye babasının odasında olduğunu bile sorgulamadı. Babasının yanına gitti ve ona sıkıca sarıldı. Hala içi buruk Leydi Baela,tıpkı annesine benziyordu.

" Kız kardeşin, Rhaena nerede? Onun yanında olmalısın. Biliyorum, hala üzgünsün. Ama şu an Prenses ile önemli bir konu konuşuyorum. Birazdan yanınıza döneceğim, söz veriyorum." diye kızını odadan gönderme eyleminde bulunacaktı ki Rhaenyra:" Sonra konuşuruz. Sen kızlarının yanına git. Ben de Aemma'ya bakacağım. Üstad uyanacağını söylemişti. "

Daemon başını salladı. Baela'yı elinden tutarak dışarıya çıktı. Rhaenyra da onun arkasından odadan çıktı ve kızı Aemma'yı kontrol etmeye gitti. Kızının odasına gittiğinde ağladığını gördü. Bu onu daha çok üzdü. Aemma onu farketti ve sarıldı.

" Anne- şimdi ne olacak? Babam genelde pek yanımızda olmazdı ama şimdi gitmiş olması canımı acıtıyor. Ciddi bir şeyim var mı? Az önce üstad yanıma geldi ve birkaç soru sordu."

Rhaenyra ne söyleyeceğini bilemedi, boğazı düğümlendi. Gerçeği söylemesi gerekiyordu, Aemma eninde sonunda öğrenecekti.

" Kalıcı bir hastalığının olabileceğini söylüyorlar. Mesela ne zaman üzüldüğünde, kızdığında ya da strese girdiğinde bu gibi bayılmalar yaşayacaksın. Ayrıca üstad daha kötüsü de olabileceğini söyledi. Ama endişelenme- ben gerekirse seni iyileştirmek için her şeyi göze alırım. Ama Ejderha Kayası'na gitmemiz daha doğru olacak. Bu sayede seni stresten uzakta tutabilirim."

Aemma onun sözlerini uzun süre düşündü daha sonra da sadece başını salladı. Annesinin dediklerine göre yakında buradan ayrılacaklardı. Yıllardır Kral'ın Toprakları'da yaşıyorlardı, bu onu üzdü. Veda etmesi gerektiği biri vardı ama onun odasına gidip gitmeme konusunda tereddüt etti. Şu anda hepsi Driftmark'talardı. Bugün herkes ayrılacaktı. Rhaenyra, Aemma 'nın odasından çıkıp babası Kral Viserys'in odasına gitti.

Princess Of Tides And Prince RegentHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin