Seyran'ın günü, çalan telefonların senfonisi, telaşlı ayak sesleri ve hukuk dünyasının bitmek bilmeyen uğultusuyla diğer günler gibi hareketli başladı. Tertemiz ofisindeki masasının arkasına tünemiş, bir yığın dava dosyasını tarıyor, yeşil gözleri her bir belgenin üzerindeki kelimeleri lazer odağıyla özümsüyordu.
"Günaydın Seyran."
"Günaydın mehmet bey."
Mehmet Bey Seyran'ın patronuydu, sert ve acımasız bir adamdı.
"Bunları akşama kadar bitir." Seyran'ın masasına konan kitapların ağırlığı ve çokluğuyla masa sallanırken, "Buyurun," dedi.
Seyran iç çekti. Başka bir gün.Saatler ilerledikçe Seyran çalıştıkça çalıştı. Buna alışkındı ve akşam karanlığı çöktüğünde klasör ve kitap yığını ortadan kaybolmuştu. İşi bitmişti. Yine de, belirsizlikle örtülü ve çarpıklıklarla dolu bir davanın sıradan avukatlık hayatının yörüngesini değiştirmek üzere olduğunu bilmiyordu.
"Öztürk Hanım," Mehmet Bey'in sesi ofiste yankılanarak Seyran'ın dikkatini önündeki belgelerden çekti. "Sizin için bir görevim var, uzmanlığınızı gerektiren bir dava."
Seyran bakışlarını patronuna çevirdi, sesi sakindi, "Elbette Mehmet Bey. Dava ne hakkında?"
"Ciddi bir suçla itham edilen yüksek profilli bir sanıkla ilgili," diye açıkladı. "Korhan Bey'i temsil etmek üzere bize başvurdular. Ünü kendisinden önce geliyor ve masumiyetinin güçlü bir savunmaya ihtiyacı var."
Seyran'ın kaşları düşünceli düşünceli çatıldı. "Korhan Bey mi? Bir cinayet davasında mı? Emin değilim efendim."
"Yapmayın, çalışmalarınıza nadiren iltifat ederim ama bu davada en iyisine ihtiyacımız var ve o da sizsiniz."
Emin değildim. Düşündüm ve sonunda ısrar edince kabul ettim.
"Güzel. Bu işi her zamanki titizliğinizle halledeceğinize inanıyorum," diye ekledi Mehmet Bey, sözlerine beklenti dolu bir ton katarak.
"Kesinlikle efendim," diye onayladı Seyran, zihni şimdiden önündeki görevi düşünmeye başlamıştı, bilmediği bir şekilde kaderini Ferit Korhan'ın kaderiyle iç içe geçirecek bir davanın katmanlarını kazanmaya hazırlanıyordu.
Bu sırada Ferit Korhan, kalabalık İstanbul'da, işlemediği bir cinayetin üzerine yıkılmasına kızgın bir şekilde arkadaşlarıyla bir aradaydı. Lanet olası piç diye düşündü.
Ferit odada huzursuzca oturdu, yumruklarını sıktı. "Bu delilik! Ben yanlış bir şey yapmadım" diye haykırdı, öfkeden çığlıkları birbirine karışmıştı.
Arkadaşı Emre omzuna rahatlatıcı bir el koydu. "Biliyoruz Ferit. Bu bir tuzak. Bıçaktaki DNA'n hiçbir şeyi kanıtlamaz," diye güvence verdi, durumun aciliyetine rağmen sesi sabitti.
"Sadece yanlış zamanda yanlış yerdeydin," diye ekledi Aylin, onu teselli etmeye çalışarak. "Dosyanızı hukuk bürosuna gönderdik. Oradaki en iyi avukatlardan biri olan Seyran Öztürk ilgilenecek. İnan bana, hapse girmeyeceksin."
Ferit'in hayal kırıklığı devam ediyor, zihni tüm bu adaletsizlikle dolup taşıyordu. "Umarım benim davamı alırlar. Suçlu görünmeyi göze alamam," diye mırıldandı, sesi endişe ve çaresizlik karışımıydı.
"Biz senin arkandayız Ferit. Seyran Öztürk gerçeğin ortaya çıkmasını sağlayacaktır," diye onayladı Emre, sorunlu arkadaşına sarsılmaz bir destek sunarak.
2 gün sonra.
Ferit odanın içinde volta atıyor, arkadaşları etrafında koşuşturuyor, kravatını düzeltmeye ve takım elbisesinin tertemiz olduğundan emin olmaya çalışıyordu. "Hadi ama Ferit, iyi bir izlenim bırakmalısın," diye ısrar etti Emre, kravatının düğümünü kararlılıkla ayarlarken.
"Bunun neden önemli olduğunu anlamıyorum. O da sıradan bir avukat," diye homurdandı Ferit, saatini yüzüncü kez kontrol ederken hayal kırıklığı her halinden belliydi.
"Sana güvenmesini istiyorsun, değil mi? Biraz çaba göster!" Aylin, Ferit'in ayakkabılarını cilalamaya çalışarak söze karıştı.
"Bunun için havamda değilim," dedi Ferit, saçlarıyla oynarken isteksizliği ses tonundan belli oluyordu, açıkça ilgisizdi.
Arkadaşlarının tüm çabalarına rağmen Ferit'in isteksizliği ve hevessizliği devam etti. Sonunda, onu giydirmeyi başardıklarında, Ferit isteksizce kapıya yöneldi, zamanın akıp gittiğinin farkında değildi.
Saat 9:30'u gösterdiğinde Seyran ve Ferit'in buluşma saati gelmişti. Seyran, tüm müvekkilleriyle her zaman olduğu gibi, hemen geldi. Ofis lobisini taradı, aklı zaten dava üzerinde çalışıyordu.
"Korhan Bey, ben de bekliyordum." Seyran'ın ses tonu kibar olsa da alttan alta bir onaylamama tonu taşıyordu.
"Gecikme için özür dilerim Öztürk Hanım," diye yarım ağızla özür diledi Ferit, lakayt tavrı Seyran'ın giderek artan hayal kırıklığı duygusunu yatıştırmaya yetmemişti.
Tipik Ferit. Kötü bir ilk izlenim bırakarak zaten bir hata yaptı.
Ferit, Seyran'ı ofisine kadar takip etti, tavrı endişe ve kararlılık karışımıydı. "Bayan Öztürk, onu öldürenin ben olmadığımı anlamanız gerekiyor. DNA benim varlığımı gösteriyor olabilir ama yemin ederim ben yapmadım," diye açıkladı Ferit, sesinde bir aciliyet notu vardı.
Seyran ona eleştirel ama sakin bir bakışla baktı. "Hikâyenizin inandırıcı olması gerekiyor Korhan Bey. Somut kanıtlara, bir mazerete, elle tutulur bir şeye ihtiyacımız var," dedi, sesi ölçülü ama kararlıydı.
Bir an için Ferit'in dikkati dağıldı, gözleri Seyran'a sabitlendi. Orman gözleri onun zümrüt yeşili gözlerinde dans ediyordu. O diğer kadınlar gibi değildi, güçlü, cesur ve zekiydi. Kendi düşüncelerine dalmıştı. Seyran, Ferit'in dikkatinin dağıldığını fark ederek parmaklarını Ferit'in yüzünün önünde şıklattı. "Merhaba? Burada mısın?"
"E-evet," diye kekeledi Ferit, dikkatini hızla yeniden toplayarak.
"Güzel. Yarın burada ol; ilk duruşman sabah. Sakın geç gelmeyi aklından bile geçirme," dedi Seyran, sesinde otoritenin izleri vardı.
"Gelmeyeceğim. Senin için erkenden orada olacağım," diye mırıldandı Ferit, bakışları bir süre daha Seyran'ınkilerde kaldı.
"Ne dedin sen?" Seyran onun fısıltıyla verdiği yanıtı yakalayarak sordu.
"Yarın orada olacağımı söyledim," diye açıkladı Ferit, sesinde bir kararlılık duygusu vardı.
"Harika. Sana da iyi günler," diye tamamladı Seyran, dikkatini tekrar işine vererek.
"Sana da," diye cevap verdi Ferit, içinde bir umut ışığı parladı, Seyran'ın çalkantılı hayatında ihtiyaç duyduğu ışık olabileceğini fark etti.
———
Seyran ve Ferit karakterlerini seriden farklı yazmaya karar verdim lütfen bu hikaye hakkındaki görüşlerinizi bana bildirin. Anlamsız olursa özür dilerim, Türkçem çok iyi değil.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Avukatın davası
RomanceSeyran Öztürk, duygusal ancak güçlü biri olduğunu gösteren dikkat çekici yeşil gözlere sahip İstanbul'da çalışan akıllı bir avukattır. Genellikle sakin ve özgüven dolu duruşunu tamamlayan düzgün takımlar giyer. Başta Ferit'e yardım etmek istememişti...