Seyran yavaş yavaş uykunun huzurlu diyarından çıktı, sabah güneşinin perdelerin arasından süzülen sıcaklığını hissetti, odaya yumuşak bir parıltı yaydı. Ferit onun yanında yatıyordu, gözleri hâlâ uykunun kucağında kapalıydı. Seyran onun masumiyetine bir an hayranlık duyduktan sonra parmaklarını hafifçe koluna dokundurarak onu uyandırmaya çalıştı.
"Ferit," diye fısıldadı Seyran, "günaydın."
Ferit kıpırdandı, Seyran'la yüzleşmek için döndüğünde gözleri irkilerek açıldı. Uykunun son kalıntılarını göz kırparak uzaklaştırırken dudaklarını sıcak bir gülümseme süsledi. "Günaydın," diye mırıldandı.
Bir süre öylece uzandılar, sabahın hafif ışığında kozalaşmışlardı, her biri düşüncelerinde kaybolmuştu. Seyran sessizliği bozdu, sesi yumuşaktı ama çok şey anlatan bir ciddiyetle doluydu.
"Hayatın parmaklarımızın arasından kayıp giden bir dizi an olduğunu ve sürekli anlamlı bir şeylere tutunmaya çalıştığımızı hiç hissettin mi?" Seyran'ın sözleri havada asılı kaldı, bir tefekkür ağırlığı taşıyordu.
Ferit ona döndü, yüzünde düşünceli bir ifade vardı. "Evet, öyle," diye cevap verdi, sesi düşünceli bir ton taşıyordu. "Sanki bu döngünün içindeyiz, hep daha fazlasını, hayatımıza bir amaç katacak bir şeyi arıyoruz."
Seyran anlayışla başını salladı, bakışları tavanda dans eden ışık desenlerine sabitlenmişti. "Sık sık merak ediyorum, acaba kovalamacaya, günlük yaşamın koşuşturmacasına kendimizi fazla kaptırıp, çok fazla güzellik barındıran basit, kısacık anları takdir etmeyi unutuyor muyuz?"
Seyran ve Ferit uzun uzun bakıştılar, içten sabah sohbetlerinin ardından aralarında söze dökülmeyen bir anlayış vardı. Seyran gülümseyerek bacaklarını yataktan dışarı salladı ve sabahın yumuşak sıcaklığını teninde hissetti.
Seyran duştan çıktı, yatak odasına girerken etrafına bir havlu sarmıştı, saçları ılık sudan dolayı hâlâ nemliydi. Yatağın kenarında oturan Ferit onu görmek için döndü, yüzüne nazik bir gülümseme yayıldı.
"Vay vay vay" Ferit dudaklarını ısırarak Seyran'ın doğal güzelliğine hayranlıkla baktı.
Seyran başını salladı, dudaklarında yumuşak bir gülümseme belirdi. Ferit, bir saç fırçasının beklediği makyaj masasını işaret etti. "Alabilir miyim?" diye sordu şakacı bir sırıtışla.
Seyran usulca kıkırdadı ve başını sallayarak aynanın önüne oturdu. Ferit fırçayı nazikçe aldı ve nemli saçlarında yumuşak bir dokunuşla gezdirmeye başladı, kıllar yumuşak bir şekilde kayıyordu.
Ferit saçlarını tararken Seyran gözlerini kapattı ve fırçanın saçlarında yarattığı rahatlatıcı ritmi hissetti. Basit ama samimi bir jestti bu, odayı yakınlık ve şefkat duygusuyla dolduran bir jest.
Ferit saçlarını taramayı bitirdiğinde, Seyran gözlerinde muzip bir parıltıyla ayağa kalktı. "Şimdi sıra bende," diyerek Ferit'e aynanın önüne oturmasını işaret etti.
Ferit kıkırdadı ve Seyran tıraş kremi ve tıraş bıçağına uzanırken yerine oturdu. Tıraş kremini hassas bir şekilde Ferit'in yüzüne sürdü, usturayı kirli sakalları üzerinde gezdirirken dokunuşu nazik ve dikkatliydi.
Ferit gözlerini kapadı ve Seyran'ın özenli elinin rehberliğinde usturanın çene çizgisi boyunca hareket ettiğini hissetti. Bu basit eylemde bir güven duygusu, aralarındaki bağ ve birbirlerine gösterdikleri özen hakkında çok şey anlatan sessiz bir anlayış vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Avukatın davası
RomansSeyran Öztürk, duygusal ancak güçlü biri olduğunu gösteren dikkat çekici yeşil gözlere sahip İstanbul'da çalışan akıllı bir avukattır. Genellikle sakin ve özgüven dolu duruşunu tamamlayan düzgün takımlar giyer. Başta Ferit'e yardım etmek istememişti...