Yabancı

342 21 4
                                    

Sabah güneşi odayı hafifçe aydınlattığında, Seyran uykusundan uyandı, biraz yorgun hissediyordu ama bunun dışında iyiydi. Yanına baktığında Ferit'in hâlâ uyuduğunu gördü. Bir önceki geceyi hatırlayınca yüzünde bir gülümseme belirdi.

Ferit'i rahatsız etmemeye özen gösteren Seyran, kahvaltı hazırlama ihtiyacı hissederek sessizce yataktan kalktı. Parmak uçlarına basarak mutfağa gitti, malzemeleri toplayıp pişirmeye başlarken kendi kendine hafifçe mırıldandı.

Bir süre sonra kahvaltı kokusu havayı doldurdu ve Seyran diğer odadan gelen kıpırdanmaları duydu. Ferit uyanmış, Seyran'ın yanında olmadığını fark etmişti. Güzel kokuyu takip ederek mutfağa doğru ilerledi.

Bir süre kahvaltı hazırlarken huzurla mırıldanan Seyran'a baktı. Onun öyle olduğunu düşündü. Belki de her sabah böyle uyansa hayatı mükemmel olurdu.

Seyran mutfağa girerken Ferit'i sıcak bir gülümsemeyle, "Günaydın," diye selamladı.

"Günaydın," diye yanıtladı Ferit gözlerini ovuşturarak, sesi hâlâ uykunun izlerini taşıyordu.

"Umarım iyi uyumuşsundur," dedi Seyran, pratik bir kolaylıkla krepleri çevirirken.

"Evet, teşekkür ederim," diye cevap verdi Ferit, sesinde bir minnettarlık belirtisi vardı.

"Seyran, bugün İstanbul'daki son günümüz," dedi Ferit, ses tonunda bir nostalji vardı.

Seyran'ın gözleri ani bir farkındalıkla açıldı ve kalbi küt küt atarak ayağa fırladı. "Ferit, aman Tanrım, valizimi hazırlamayı tamamen unutmuşum!" Panikle sesini yükselterek odaya göz gezdirdi ve bavuluna doldurması gereken eşyaları zihninde sıraladı.

Ferit her zamanki sakin tavrıyla oturduğu yerden zarifçe kalktı ve güven verici bir gülümsemeyle Seyran'ın yanına gitti. "Rahatla Seyran. Biz hallederiz. Yola çıkmadan önce hâlâ birkaç saatimiz var."

Seyran derin bir nefes alarak başını salladı ve Ferit'in sakin tavrının düşüncelerini yatıştırmasına izin verdi. Birlikte, dağınık eşyalarını düzenli bir şekilde toplamaya başladılar. Giysiler düzgünce katlandı, banyo malzemeleri dikkatle çantasına yerleştirildi ve hediyelik eşyalar bavulun köşelerinde kendilerine yer buldu.

Yan yana çalışırlarken Ferit, Seyran'ın gergin enerjisini fark etmekten kendini alamadı. Seyran'ın gerginliğini azaltmak için cesaretlendirici sözler söylüyor, hikâyeler paylaşıyor ve hafif şakalar yapıyordu. Eşya toplama karmaşasının ortasında onun kahkahaları Ferit'in kulaklarına müzik gibi geliyordu.

Sonunda, son eşya da düzgünce yerleştirildiğinde, Seyran rahatlamış bir iç çekti. "Çok teşekkür ederim Ferit. Senin yardımın olmasaydı ne yapardım bilmiyorum."

Ferit sıcak bir şekilde gülümsedi, gözlerinde bir pırıltı vardı. "Benim için zevkti Seyran. Birbirimize yardım edeceğimizi söylemiştik, değil mi?"

Seyran nazik bir sarılmayla minnettarlığını ifade etti. "Kesinlikle, tekrar teşekkür ederim."

Yolları ayrılırken Ferit saate baktı ve henüz eşyalarını da toplamadığını fark etti. "Eve gidip eşyalarımı toplasam iyi olacak. Akşam geleceğim ve birlikte gideceğiz, tamam mı?"

Seyran anlayışla başını salladı, gözlerinde bir parça isteksizlik vardı. "Tabii, kendine iyi bak Ferit." Bir süreliğine gideceği için biraz üzgündü. Onun varlığını, kokusunu ve sıcak gülümsemesini seviyordu.

Avukatın davasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin