Chapter 5

65 1 0
                                    

Sampai sahaja ke tingkat 50, aku terus melepaskan Elyzar & Elynur daripada ikatan.

Elyzar : Fuhhh akhirnya!!! Thanx wani!

Elynur : Thanx wani! kau lah penyelamat aku.

Wani : Dah dah kita dah takde masa dah ni. Lagi tinggal 5jam. Kalau tak,kita semua akan terperangkap dalam ni selama-lamanya.

Kami pun segera meninggalkan bangunan tu. Tiba-tiba bangunan itu bergegar. Apa dah jadi ni? Gempa bumi ke?

Elyzar : kita kena cepat. Bangunan ni nak dekat runtuh.

Elynur : Apa kita nak buat ni?

Suasana menjadi semakin kelam-kabut dan kucar-kacir. Apa aku nak buat ni? Fikir. Fikir. Fikir. Ni mimpi aku. Aku kena buat sesuatu.

"Kata kunci dalam Dreamland ialah imaginasi."

Kata-kata Mr.K terngiang-ngiang dalam kepala. Imaginasi? Yes! Imaginasi!

Elynur : Apa kata kita fikir strategi sama-sama.

Wani : Okay! Jangan risau guys! Nanti burung garuda sampai.

Elyzar : Macam mana kau tahu?

Wani : Sebab ini kan mimpi aku. *kenyit mata*

1

2


3



*petik jari*


Burung garuda pun datang selamatkan kami.

Elyzar : Fuyoo besar gila burung garuda! Macam kapal terbang! Wow!

Elynur : Kenapa bandar ni nampak teruk sangat? Macam dah lama ditinggalkan. Takpe. Biar aku design bandar ni.

Elynur menggosok-gosok kedua-dua tapak tangannya.

"Saya harap saya ada tongkat sakti."
*Ting*

Tongkat sakti dah ada pada tangan elynur.

Wani : Aik? Macam mana kau buat? Ini kan mimpi aku.

Elynur : Kan aku dah minta izin daripada kau tadi. Kita akan berkerjasama untuk keluar daripada dreamland ni.

"Okay next!"

Elynur menukarkan bangunan yang runtuh menjadi bangunan yang baru. Begitu juga dengan makhluk asing menjadi haiwan yang comel dan cantik seperti arnab, kucing, rama-rama dan sebagainya. Pokok yang mati menjadi subur. Burung gagak menjadi burung yang cantik. Rumah-rumah yang usang ditukar baru dan dicat dengan berwarna-warni. Sungai yang tercemar menjadi bersih. Dan langit yang mendung menjadi cerah.

Sedang kami seronok menghiasi dreamland, kami hampir terlupa untuk pulang ke alam realiti.

DreamlandWhere stories live. Discover now