Chapter 6

64 1 0
                                    

"Tit tit. 3 jam sudah berlalu"

Wani : Wush lagi 4 jam. Jomlah kita balik.

Elyzar : Ala kejapnya. Aku tak puas lagi ni. haa! Apa kata kita pergi Disneyland!

Elynur : Haa jom!

Burung garuda itu pun terbang ke tempat yang kami mahukan dengan sepantas kilat.

Wahhh. Ada macam-macam. Mata aku jadi rambang. Rasa macam nak beli sahaja tempat ni. Mimpi aku jadi kenyataan! Dalam mimpi je la.

Elynur : Tengok tu! Ada mickey mouse and minnie mouse!

Elyzar : Elsa pun ada lah! Snow white! Cinderella! Sleeping beauty! Wahhhhhhhhh!!

Wani : Guys! Mari kita berseronok!

Kami menaiki kesemua roller coaster di situ. Rumah hantu, istana, muzium semua kami kunjung. Rasa macam dunia ini, kami yang punya. Tak sia-sia kami tulis nama pada iklan tu.

Tanpa kami sedari, 4 jam sudah berlalu. Jam digital pun berbunyi.

Wani : Korang, dah jom balik! Aku tahu macam mana nak keluar dari sini dengan cara yang mudah dan singkat.

Elyzar & Elynur : Yeke? Macam mana? Maknanya, kita tak payah pergi bangunan selatan ke?

Wani : Tak. Bukan macam tu *aku tersenyum*. Apa yang aku perlu buat ialah, aku kene berimaginasi bahawa kita ni dah ada pada puncak bangunan tu.

*petik jari*

"Eh, takde pape jadi pun?"

"Awak dah main tipu! Saya dah beritahu tadi, berfikir sebelum bertindak! Awak bertiga akan dihukum!" Suara Mr.K bergema.

Tiba-tiba gempa bumi sekali lagi. Kami dicampak pada suatu tempat asing. Berdasarkan pemerhatian aku, kami dicampak pada masa lampau!

DreamlandWhere stories live. Discover now