Pov Emma:
Vandaag was de dag dat ik naar mijn nieuwe school ging het SAS. Eerlijk, of ik hier zin in had? Nuwp!! Maar het moest.
Toen ik aankwam wou ik liefst gewoon mij meteen terug omdraaien en terug naar huis, maar dit was jammer genoeg optie. Ik voelde me wel aangestaard. Ik keek op en zag een meisje naar me staren, iedereen keek eigenlijk maar zij staarde echt?
Pov Caro:
Ik stond met Yemi en Maria te praten voor de ingang van de school. Overal stonden groepjes te kletsen over de voorbije zomervakantie. Ik had persoonlijk niet zo super vakantie, ik en Vince hadden een punt achter onze relatie gezet na dat hij toegaf dat zijn gevoelens voor mij over waren. Opeens werd het geroezemoes van de groepen stil, een blond meisje met blauwe lokken kwam het schooldomein opgewandeld. Men ogen rolden gelijk haar kant uit. Sorry maar hoe knap is zij dacht ik bij mezelf. Haar ogen gleden over iedereen, ze scande precies de omgeving eventjes. Ik betrapte mezelf er op dat haar echt aanstaarde. Haar ogen gleden over iedereen maar stopte toen haar blik bij mij kwam. Er ging een kriebel door men hele lichaam. Ik glimlachte lief naar haar maar ik kreeg geen glimlach terug. De bel ging dus ik ging naar het lokaal en zette me neer.
Pov Emma:
Ik kwam de klas binnen gewandeld en zag dat ene meisje ook zitten, ze zat alleen en deed teken naast haar te zitten maar no way dat ik vrienden ga maken. Ik gaf haar een dode blik en zette me vanachter in me eentje, haar liet ik achter met een teleurgestelde blik. De leerkracht kwam de klas binnen en begon gelijk aan de les.
40 minuten verder, dus bijna einde van de les. We moeten in groep werken dus iedereen ging per 2 zitten, enkel ik en Caro bleven nog over. Ze kwam naast me zitten en hier had ik oprecht geen zin in 'ik maakt dat deel, jij dat', zei ik kort. Ze keek me aan met een teleurgestelde blik.