Pov Emma:
Ik werd wakker, vandaag zou het gebeuren.. ik stond er helemaal alleen voor. Mama moest gaan werken, ze had een drukke dag en dat begreep ik, Scott wou ik er niet bij en Caro liet me in de steek. Ik maakte me klaar, ik had een afspraak om 9u30. Ik nam mijn fiets en vertrok.
Pov Caro:
Ik zat op school het was nu 9u03, over 27 minuten had Emma haar afspraak, ik wil niet dat ze het wegneemt maar ik snap het wel.. Ik werkte verder. Ik keek op de klok, 9u10, ik pakte zonder veel te denken men spullen bijeen en ging naar de leerkracht, 'meneer mag ik ajb vertrekken', 'hoe bedoel je', 'kan ik het op de gang uitleggen', 'is goed'. Meneer ging mee naar de gang. 'Emma is zwanger en doet over 20min of zo abortus en niemand is bij haar.. ze heeft die steun nodig..', 'ik begrijp het ga maar, geraak je er nog optijd?', 'Scott kan me misschien brengen?', 'is goed ga maar'. Ik liep de klas in en vroeg Scott mee te gaan, hij begreep het meteen en ging mee.
Eens we er zaten liepen we de wachtruimte kn het is 9u41. Emma was er niet meer. We zijn te laat.. Ik hoorde stemmen vanuit een kamer en herkende die van Emma. Ik liep naar daar en wou de deur openen maar Scott hielt me tegen, 'ga jij maar, ik wacht buiten, ze wou me er niet bij en dat ga ik blijven accepteren'. Ik knikte en liep naar binnen.
Pov Emma:
Eenmaal aangekomen ging ik in de wachtzaal zitten, de tijd tikte voorbij, 'Emma Wolfs u mag meekomen', de angst werd groot. Ik volgde de dokter.
Hij stelde nog enkele vragen, of ik wel zeker was en zo. We waren net klaar met de vragen toen de deur open zwierde. Caro liep binnen. Meteen vloog ik haar om de hals en knuffelde ik haar stevig.