"Apa semua ini?"
"Kalau saya cerita jangn marah saya..dia anak menakan saya..mama dia dah meninggal..so saya jaga dia..ayah dia lari ke mana entah..so takkan saya nak di tinggal macam tu ja.."
"Aku harap duit yg aku dpt ni..halal..adoiii "
"Hmm..saya percaya..lagipun tak salah awak jaga dia..tanggungjawab awak jugak..awak boleh keluar .."
Hana keluar dengan mengeluh..jam ditangannya menujukkan tanda waktu untuk pulang.
--
"Ibu jahat laa.."
"Napa pulak ?"
"Ye laa..kenapa ibu kata Qal anak menakan ibu.."
"Ehh..sapa kata?."
"Dua pakcik tu.."
Hana tergelak dengan gelaran yg diberi sedangkan mereka nya tua tiga tahun dari dirinya..
"Haha..mana ada..mereka tu jeles dengan Qal..ada ibu comel macam ni.."
"Haha..ibu peracan la.."
"Bukan peracan ..perasan la sayang..haha..biar la..ternyata okay.."
Qalish tergelak..kadang Hana dan Qalish seperti kak dan adik...Hana kadang2 sperti tidak matang...
---
"Alif..dn Man..korang dua tak dak keja lain ka..sikit ngorat anak dara orng. Tenyeh mata stg kot.."
"Elehh..kau kalut apa...kau ada kami dua pun dah ckup puas kan.."
Hana mula panas dengan sikap mereka itu..
"Elehh..ingt aku suka sngt kat korang..setakat pelayan mcm kau nak buat laki x pyh ah ...lain la bos Haikal..wekkk "
Alif dan Luqman hanya mendiamkan diri dan senyum..Hana pusing ke belakang dan melihat Haikal mengemas rekod pakaian di belakang tempat duduknya..
"Saya memang single...nak bagi tahu awak suka saya pun.tak yah stright to the point sangat."
"Ehh..bos..saya melawak dengan lepa ni ja..tak dak suka pun...bos bukan handsome pun..hmm "
Haziq tergelak dengan sikap Hana yg tidak matang..Hana sudah cemas.tapi memang Haziq seorang yg handsome...memang Hana mula suka pada bosnya..tapi hrapan dia tidaklah setinggi gunung..dia sedar dia sapa..mana layak dirinya dengan bosnya itu..
"Anak menakan awak tak balik lgi ka.."
"Pengasuh dia ambik.."
"Ouh k...stg cemas semacam plakk.."
Haziq tersenyum kepada Hana semasa dia menuju ke pejabatnya....Hana membalas senyuman itu..
"Seronok arr tu.."
"Alif jeless..wekkk.."
"tak dak makna"
"kau tahu tak Qal pnggil kau dua pakcik..hahahhah.."
Alif dan Luqman menjeling ke arah Hana itu...Hana hanya ketawa terbahak-bahak sambil melihat mereka berdua menuju ke kedai makan seberang jalan..
---
Pukul 4
"Awak dh mkn ?"
"Belum..stg la.."
"Jom kita makan dekat kedai sana..si dua ekor tu dah blik.."
Hana mengekori Haziq dari belakang..sempat dia menjelir lidah pada dua mamat itu..Haziq hanya senyum melihat telatah Hana itu..
"Awak nk mkn apa?"