Selepas sebulan
"Haz jom kita keluat nak..kita shopping"
"Kau diam la perempuan..sakit telinga aku ni.."
"Haz sampai hati u buat i buat i macam ni.."
"Aku tahu itu semua rancangan kau kan.."
Hana yang mendengar pertelingkahan itu terus ke arah haziq.
"Kalau awak buat..jangan tuduh orang.."kata hana kepada haziq
Haziq pergi ke arah hana..
"Syg please percaya abg.."
"Stop awak..saya nak pergi tolong bik masak..."
Haziq menggaguk lemah.
---
"Percaya abg...abg memang tak tahu semua tu.."
"Abg kalau abg buat jangan la tuduh org.."
"Syg macam mana abg nak buat syg percaya abg.."
"Ceraikan saya.."
"Syg..tak abg tak nak..abg cinta syg..abg tak cintakan perempuan tu."
"Dia isteri awak..jangan kata2 awak..sudah saya nak tidur.."
Haziq mengeluh kecewa..haziq melihat hana yang sudah tidur..dia memeluk hana dan membisik sesuatu di telinga hana..
"Abg cinta syg..syg akan jadi cinta terakhir abg..kalau abg tak dak nnt..abg hrp syg dan mama maafkan abg..nite syg.."
Hana yang masih belum tidur itu..menitis air mata tanpa haziq perasan..
"Syg percayakan abg..syg cinta abg..tapi clara ugut syg..kalau syg tak buat abg ceraikan abg..dia nak bunuh abg dan anak2.."getus hati hana..
---
Haziq duduk di tepi hana selepas dia bangun mandi..
"U duduk la tepi I."
"Saya dah duduk pun tepi hana ni.."
"Ishh..tak pe la..U nak makan apa??"
"Thanks...syg tolong ambilkan bihun goreng kat abg."
Hana hanya mengambil ...haziq memeberi senyuman kepada hana...hana tidak membalas tetapi dalam hatinya mengukir satu senyuman..clara yang melihat itu berasa marah..
"Hana ..hari ni hana jaga pemakanan hana elok2 ya.."kata bik Cah
Haziq dan clara bingung melihat bik Cha menasihati hana..Hana hanya tersenyum..
"Tuan jaga wife tuan elok2..dia mengandung ni..so kena jaga elok2..jaga hati dia.."
Haziq dan clara terkejut.haziq memeluk hana..walaupun hatinya kecewa hana tidak memberi tahunya hal itu..clara merancang sesuatu untuk menyakitkan hana..
Haziq pergi ke kerja dan meninggalkan clara dan hana di rumah..bik Cha pergi keluar untuk membeli barang dapur.
"Woi perempuan..aku nak kau minum ni.."
"Saya tak nak.."
"Minum aku kata.."
Clara menarik rambut Hana..Hana cuba melepaskan perbuatan Clara itu..tapi dia pening menyebabkan dia tidak dapat melawan dengan kuat..
"Kau ni dah rampas suami aku..sekarang kau nak cuba gugurkan anak aku.."
"Aku tak kisah la perempaun..aku kata minum.."
Haziq yang tertinggal barang di rumah..terus balik ke rumah untuk mengambilnya..dia terdengar hana dan clara menjerit..Haziq lari ke dapur..dia menarik clara hingga terjatuh..
"Kau kenapa ni..apa kau buat dekat hana..kau cuba suruh dia minum apa."
Hana hanya menangis di atas kerusi menahan sakit hatinya..
"Bukan macam tu u..I.."
"Apa bukan2..aku nak ceraikan kau..aku ceraikan Putri Ella Clara binti Harith dengan talak 3.."
Hana terkejut dengan lafaz cerai yang dibuat Haziq..dia tahu Lakinya memang sudah tidak larat untuk menaggungnya..
---
"Abg..syg mintak maaf..halakan minum dan makan syg..syg tahu syg banyak buat salah abg..."
"Sudah la syg...abg maafkan syg..dah jangan nagis..kesian baby.."
Hana memeluk haziq..Haziq membalas pelukan itu..Clara sudah ditangkap polis hal menjual sindiket dadah..semua hal itu sudah selesai..
---
Selepas 9 bulan
"Assalamualaikum mama.."
"Waalaikumussalam..hati2 syg..mari sini..duduk.aih kamu ni..jalan perlahan perlahan la..mana haziq"
"Ye mama..haha..haz ambil barang dalam kereta.."
"Kamu pantang dekat sini tahu.."
"Ye mama..haha.."
Haziq membawa semua brang yang dibeli ke dalm rumah untuk persediaan bersalin hana.
"Ibu!!"jerit Qal dan Risha.
Hana memeluk mereka berdua.
"Hati Qal dan Risha.."tegur haziq
"Tak pe la abg..mereka rindu syg..lahipun Qal dan Risha ni asyik date ngan mama ja..nak jugak date dengan lepa dua..hahah.."
"Ye la tu..jangan lupa nek kat sini.."
"Ibu..nnt Risha apat adik girl ka boy?"
"Dapat la syg..bukan apat..entah la syg..ibu tak tahu arr. "
"Hahah..apat..org dapat dia apat..hahaha"ejek Qalish
"Abg Qal ni..ishh..Abg niii..Abg!!"
"Hey Qal..jangan musik adik kamu ni..
"Ye lee....apat!!!apat!!"kata Qalish sambil berlari.
Mereka ketawa dengam Qalish dan Risha..risha sudah berumur 4 tahun dan Qalish berumur 9 tahun..