"Wahh..besar jugak kedai ni..and one more thing..baju dan tudung kerja yang menutup aurat..I love it.."getus hana sambil tersnyum melihat baju2 di butik itu..
Hana berjalan sambil melihat baju..seseorang menyapanya..
"Cik boleh saya bantu??"
"Ouh..baju ni berapa??"
"Cantik gila baju ni.aku nak beli ahh...hahah..duit nafkah laki aku bagi..guna la..haahah..tapi boleh mintk free ja..tapi untung tak dot nnt..kesian laki aku..tak leh2"
"Ishh..dia ni tak reti nak tengok harga ka apa??"getus hati gadis itu tapi senyuman palsu diberi kepada Hana.."RM250 cik.."
"Ouh.."Hanya yang itu mampu keluar dari mulut Hana..
"Okay ..tak jadi beli..mahal gila harga..okay aku tahu..jenama terkenal katanya..apa2 je la.."getus hati Hana..
"Dia nak beli ke tak..tak dak duit tak payah la masuk kedai ni.."getus hati gadis itu..Hana memikirkan sesuatu untuk menghilangkan rsa kekok..
"Arr..nama apa??"
"Nama?panggil je putri..awak??"
"Panggil je Hana..nice to meet you.."
"Me too..."
"Ingat aku lekeh sangat ka speaking.."getus hati Putri..
"Bosannya si girl ni..nak blahh la.."Hana meminta diri kepada putri..Hana asyik melilau melihat baju..semua pekerja melihat Hana yang tidak beli apa2 tapi asyik melilau dari tadi..semua mengesyak dia ingin mencuri..
"Woii ..kau buat apa dari td haaa?"kata seorang lelaki..
Hana mengangkat mukanya untuk melihat siapa berkata demikian kepadanya..
"Hmm..saja nak melilau...Tak leh..jangan risau saya tak mencuri.."
"Dah tahu nak jalan sana sini keluar la..mengganggu customer lain.."
"Ouh..sorry..tapi husband saya kata jangan keluar dari garisan butik tu..satgi dia merajuk 1 minit dengan saya..so sapa nak tanggung??"
Hana tergelak kecil..dia memang suka loya buruk dengan orang yang marah dengannya..
"Saya tidak main puan..sila keluar..saya mintak maaf berkasar bahasa tadi.tolong ya puan.."kata laki itu..
Hana hanya tersenyum..Semua pekerja berkata Hana gila..Putri yang asyik sabar dari tadi terus ke arah Hana..dia menarik Hana untuk keluar..
"Apa ni..jangan arr tarik2..sakit la.."
Hana terjatuh..dan dia keluar dari garisan kedai itu..Hana mengeluh..
"Auchh sakit la..kang merajuk jugak dia nnt.."
Hana berdiri di depan pintu masuk..semua pekerja memerhatinya ..Haziq yang melihat waktuu jam sudah menunjukkan waktu tengah hari..dia terus keluar mencari Hana..Haziq yang melihat Hana berdiri di depan pintu kedai terbehenti dari berjalan..
"Sorry...bukan salah sayang..."kata Hana sambil mengangakat kedua-dua belah tangannya..
Semua pekerja di situ terkejut dengan panggilan yang digunakan Hana..
Haziq mendekati Hana..dia menarik Hana masuk ke dalam kedai..
"Sebelum saya pergi..saya nak bagi tahu..nama dia Nur Hana..you can call her Hana..she 20 years olds..and she is my wife..thanks..I know what you do at her just now..I forgive you...she so childish right just know right..I'm sorry..bye..assalamualaikum..Let's go syg.."
Semua pekerja Haziq terkejut dengan kenyataan itu..Haziq memegang tangan Hana dan menaiki kereta..
---
"Qal mama ambil ka abg??"
"Ye ..td mama call kata nak bawak Qal shopping katanya..lepas tu tinggal Risha kat Alia.."
Hana menggaguk..
"Syg nk mkn apa??"
"Jap nak pilih.."
Hana meneliti menu yang dipegangnya..harga di restoran itu bukan murah2..so Hana pilih dengan cermat..
"Syg nk mkn chicken chop dn sky juice.."
"Sky juice ??take other thing??"
"X pe la..syg nak yg tu ja.."
"Hmm..nope.."
"Okay..ice blanded chocolate.."
"Haha.I know you like that..good..abg nk mkn lamb chop and vanilla milk ice blanded.."
Hana tersenyum..Haziq menekan butang di tepi meja memanggil pelayan untuk memesan..
"Thanks "
Haziq menggaguk..
"Syg..sorry sebab td..knp tak bg thu dieorang yg syg wife abg.."
"Hmm..ingtkn abg tak nak syg bg tahu..tapi I like all baju dlm butik abg tu.."
"Haha..kalau syg mnt ambil la yg syg nak.."
"Tak nak..Syg akan byr kalau syg nak.."
"Nope..syg ambil jaa.."
":P "
"Apa jelir2 lidah ni..haha."
"Syg nk baju yg warna pink tu..yang dekat depan pintu masuk tu..yg hrga rm250 tu...tpi sngt mahal tuuu..tak tahu la tuu..hahah.."
"ishh..apa la jd bini abg sorang ni?are you okay baby??"
"I'm okay..but I don't like your pekerja yang nama putri tu..she so annoying"
"Ouh dia tu..dia suka abg..dia bg tahu dekat abg hari tu..sebelum kahwin la.."
"Ye ka??okay fine..tmbah lagi benci syg kat dia.."
"Dia dh tunang.."
"Ouh good.you're mine..walaupun ada 3 lg tempat.."
"Hahaha...of course...3 tempat lg ka..wahh banyak nya..."
"Ishh..gatal la abg ni.."
Hana menampar Haziq yang ketawa..
"Sakit syg.."kata Haziq sambil membuat muka simpati..
"Padam muka..x comel la abg.."
"Spa kata comel.."
Hana menjeling dan Haziq ketawa dengan Hana..Hana tersenyum..