Selepas 3 minggu..
"Syg.."
"Hmm.."
"Jom kita ambik Qal nak.."
"Seriuos??"
Hana bangun lalu memeluk Haziq..Haziq terkejut dengan aksi spontan Hana di luar halaman rumahnya itu..Hana yang agak lama memeluk Haziq melepaskan pelukannya..dia malu dengan aksi spontannya itu..
"sorry.."
"Sokay..suka sangat..hahaha.."
"Ishh..abg ni kan??"
Hana mencubit lengan Haziq..
"Adoii..nasib la dpt wife tangan ketam ni.."
"Apa??ulang??"
"Tak..abg kata utung dpt wife comey ni.."
Hana menjeling..Haziq ketawa...Haikal datang untuk berbual-bual.
"Sembang sakan"
"Jelezz ??"kata Haziq.
Hana menepis tangan Haziq tanpa Haikal perasan tindakan itu..
"Sorry ganggu..aku pergi dulu Haz dan Ana.."
Hana tersentap...Nama panggilan yang dipanggi dari kecil dahulu..Hana hanya melihat Haikal pergi dari situ..
"Abang ni..dia dah berubah dah la..dia berubah semua sebab Alia tau..lepa saling suka menyukai..pergi la bawa berbincang.."
"Bukan sbb berubah ke apa?ingt dia buat apa kt syg.."
"Sayang tahu tapi dia memang insaf dah..yes memang I'm sad about myself but..I try utk melupakannya..kadang2 Syg berjaya "
Haziq menggaguk..dan memeluk Hana..Hana membalas pelukan Haziq itu..
---
"Ini ka rumahnya??ini bukan rumah kebajikan for kanak2?"
"Ya memang pun..kawan dia yg uruskan rumah ni..."
"Ouh..jom...tak sabar jumpa Qal ni."
Hana membuka pintu kereta..Hana mencar sekeliling rumah tetapi tiada orang dewasa yang ada..hanya kanak-kanak..tiba2 seorang kanak² perempuan menegur sebaya Qalish..
"Akak cari capa??"kata budak itu dengan percakapannya yang kurang jelas..
"Arr..kak cari Kak su??ada tak??"
"Kak su???Mak su ada la.."
"Hahah..ye Mak su..dan Qalish.."
"Ouh jap..Daina nak panggil maksu dengan Lish kat dalam kot.."
Hana menggaguk..Haziq menghampiri Hana selepas melihat Kak su dan Qalish keluar..Qalish lari memeluk Hana..
"Ibu!!Qal rindu ibu.."
"Ibu pun rindu Qal.."jawab Hana..dengan sebak
"ouh..papa pun ada??mana baby??"
"hye Qal..adik kamu nek kamu jaga la.."
"Alaahh..kenapa tak bawak sekali..Qal rindu baby.."
"Kita balik jumpa baby dan nek ya."kata Haziq
"Alahh.tapi Qal tak nak tinggal kawan Qal."
"Nanti kita datang la lagi.."
Qalish menggaguk..
"Kak su ..thanks for helping me..Hana syg kak su sngt2..bnyk tlg Hana..btw ni hutang rm150 tu"hana membisik kepada Kaksu.
"Alahh..ambil dekat kamu..Kak su ikhlas..ni jaga diri baik2..bukan senang nak sampai KL tu.."
"Ye kak su..pergi dulu ya..bye.."
Kak su menggaguk..Hana melihat Qalish yang berada di belakang..
"Qal ngantuk ka??"tanya Hana..
Haziq melihat dari cermin depan untuk melihat Qalish..
"Hmm.."
"Qal tdr ye syg..sampai ibu gerak ke.."
Qal menggaguk..Hana senyum melihat anaknya itu..lepas rindu dia akhirya..
"Thanks abg.."
"You're welcome..kena bg present la kat abg."
Lantas Hana mencium pipi Haziq..Haziq senyum seperti kerang busuk kerana malu..Tidak dia sangka Hana memberi hadiah sebegitu..
"Dah bagi.."
"Hahah..thank syg for everything..btw your friend very good..tangan abg dah boleh gerak sikit2.."
Hana telah membawa Haziq ke pakar untuk mengubati tangan Haziq..dalam beberapa minggu tangannya sudah boleh bergerak sedikit..
"Sama2..bawak keta elok2..tengok depan.."
Haziq menggaguk sambil melihat di hadalan..Hana senyum melihat telatah Haziq..